Ve chvíli, kdy Ravenstar domluvila nastalo v táboře naprosté ticho.
To ale po chvíli prolomily vyděšené výkřiky a hlasy koček.
Všichni chtěli vědět, co se stalo.Kolem hlídky se seskupil hlouček koček, který napjatě poslouchal vyprávění o tom, co se stalo.
Mintpaw uvažovala o tom, že se k nim přidá, ale nakonec se otočila a zamířila do doupěte.
Zítra se na to můžu zeptat Yewstripa.◉◉◉
Mintpaw vyhlédla ven z doupěte. Měsíc pomalu stoupal po noční obloze.
Kočky ale dál zůstávaly venku.
Ravenstar si musí určit nového zástupce, došlo Mintpaw.
Rozhlédla se kolem sebe. V davu koček našla Harepawa, Nutpawa a Northpaw.
Mintpaw vstala a došla za nimi, nezdálo se však, že by si jí všímali.
Všechny kočky upřeně sledovaly Velitelskou skálu a čekaly na moment, kdy se na ní objeví Ravenstar.Konečně! Pomyslela si Mintpaw, když uviděla Ravenstar vycházet z doupěte.
,,Ať se všechny kočky, které jsou dost staré na to, aby si ulovily vlastní postravu, dostaví na klanové shromáždění!"
Táborem zněl velitelčin hlas a vylákal z doupat i poslední opozdilce.Ravenstar si odkašlala.
,,Všichni víme, k jaké tragédii dnes došlo. Jayclaw byl zabit na našem vlastním území, neznámo kým.
Byl to vinikající válečník a loajální zástupce. A mojí povinností je určit, kdo ho nahradí."
Ravenstar se na chvíli odmlčela.
,,Mým novým zástupcem, se stane Stonestream."Kočky kolem začaly jásat a Mintpaw se usmála.
Dobrá nálada jí ale přešla, když pohledem zabloudila k Jayclawovu tělu.
Podívala se na oblohu. Přidal už se Jayclaw k Hvězdnému klanu?
Ať už jsi kdekoliv, drž nad námi ochranou tlapku.◉◉◉
Slunce teprve vycházelo nad stromy, ale Mintpaw už se s Yewstripem prodírala orosenou trávou.
Ravenstar nařídila aby všechny hlídky zkontrovaly místo kde Jayclaw včera zemřel a to přesně teď Mintpaw s Yewstripem dělali.Mintpaw došla až k hranici. Zdálo se, že tu nikdo není.
,,Cítíš něco neobvyklého?" Zeptal se jí po chvíli Yewstripe.
Mintpaw zavětřila. Vzduch byl vlhký a Mintpaw cítíla spousty pachů.
,,Hm... Veverku. Ale to je celkem starý pach. Kočky, ale nevím jestli jsou z našeho klanu nebo ne," oznámila po chvíli.
Otočila se na Yewstripa a snažila se z jeho výrazu rozluštit, jestli se trefila.Yewstripe přikývnul. ,,Kdybychom chtěli, tak ucítíme i pachovou stopu k místu kde jsme našli Jayclawa, ale z toho pachu už nic moc nepoznáme," řekl nakonec Yewstripe.
Mintpaw si vzpomněla, že na Jayclawa se svého učitele chtěla zeptat.
,,Co se vlastně včera stalo?" Zeptala se opatrně.Tmavě hnědý válečník se na ní otočil.
,,Co se stalo? Myslel jsem, že jsi si to včera zjistila."
,,Um... No právě že ne," odpověděla mu Mintpaw. ,,Povíš mi to prosím?"Yewstripe přikývl.
,,Tak dobrá. Včera na hlídce jsme se rozdělili. Jayclaw šel se Stonestreamem a já šel s Firespark.
Na chvíli se ode mě oddělila a po chvíli za mnou přiběhla s tím, že jí Stonestream řekl že našel Jayclawovo mrtvé tělo.",,A vy... Cítili jste někde v okolí nějakou kočku? Nebo cokoliv co ho zabilo?" Zeptala se Mintpaw po chvíli.
,,Samozřejmě že ano," odsekl Yewstripe. ,,Nemáme myší mozky. Byly tam toulavé kočky, nikdo jiný."Mintpaw se zarazila. Vzpomněla si na jejich včerejší hádku.
Netvrdil náhodou Yewstripe, že toulavé kočky pro ně nepředstavují nebezpečí?
To byla jenom jedna.,,A... Tam bylo víc těch koček?" Vyhrkla Mintpaw po chvíli.
Yewstripe, který nejspíš považoval jejich konverzaci za ukončenou, se na ní nechápavě otočil.
,,Ty toulavé kočky. Jak jste je včera cítili. Bylo jich víc než jedna? A nebyla tam ta kočka co jsme tu včera cítila?" Řekla Mintpaw.Její učitel přikývl. ,,Bylo... Bylo jich tam víc. A jestli tam byla ta kočka? Upřímně, nemám tušení. Ale hádal bych, že jo," řekl Yewstripe nakonec.
Mintpaw přemýšlela, jestli se má cítit ukřivděně a jít trucovat za to, že jí včera Yewstripe přesvědčoval o tom, že ta kočka nic neprovede.
Ale včera jsme cítili jen jednu. S jednou kočkou by si Jayclaw snadno poradil.Mintpaw si tu scénu živě představila.
Skupinka koček co útočí na Jayclawa, jen proto, aby ho... Zabila.
Mintpaw se zarazila. Počkat, jak vůbec mohli vědět, že Jayclaw je zástupce?
A že hlídka bude rozdělená zrovna takhle?
Když se nad tím tak Mintpaw zamyslela... Nebylo by jednodušší pro toulavé kočky vzít si Jayclawa jen jako rukojmího, a pomocí něho vydírat klany?
Tohle by mělo smysl jenom pro kočku, která žila v klanu. Která na tom mohla vydělat.
Může být v klanu zrádce?,,Yewstripe?" Zavolala Mintpaw na svého učitele.
,,No?" Odpověděl jí Yewstripe značně otráveně. Mintpaw se rozhodla tón jeho hlasu ignorovat a vylíčila hnědému kocourovi na co přišla.,,Zrádce?" Zamumlal hnědý kocour chvíli po tom, co Mintpaw odpověděla.
,,Kdo ví. Všechno to mohla být velká shoda náhod. Ale ano, taky je možné že za tím někdo stojí," řekl jí po chvíli.
,,Tak či tak, myslím si že teď to jen tak z patra nevymyslíme."Mintpaw přikývla. Yewstripe měl pravdu.
Ať už se přijde na cokoliv... Jen doufám že se mýlím.Po sto letech tu jsem s další kapitolou XF
ČTEŠ
Warriors Cats - tajemné vraždy
AventureMůže se zdát, že všechna nebezpečí leží jen za hranicemi klanů - to největší však čeká v jeho nitru. Život v Kamenném klanu se může zdát jako dokonalý - dokud někdo nezačne zabíjet jeho členy, přímo na jeho území a za stále podivnějších okolností...