Larchpaw rychle vběhla do tábora. Natahovala krk a snažila se lépe zorientovat, ale než se jít to povedlo na ní zaútočila štíhlá bílá kočka. Nebyla zas o tolik starší než ona, rozhodně ale byla silnější.
Larchpaw na ní zaútočila, ale kočka se jí rychle vyhla a povalila jí na zem. Larchpaw se jí snažila vykroutit, ale po chvíli spatřila Fawnpaw, která z ní bílou kočku strhla.
Larchpaw na svou sestru vděčně kývla a zaútočila na kočku znova. Zakousla se jí do ramene. Kočka jí s bolestným zasyčením setřásla a zmizela v davu. Jediné co po ní zbylo byla krvavá stopa vedoucí za ní.
Larchpaw se rozhlédla a snažila se někde najít svého bratra. S tolika kočkami v táboře to šlo špatně, ale nakonec spatřila Spotpawův strakatý kožich.
Situace v táboře se pomalu začala otáčet - Kamenný klan začal vyhrávat. V táboře ještě zůstalo pár tuláků, ale ti už začali prchat také.
Larchpaw se rozhlédla po táboře. Většina koček byla příliš unavená na to, aby slavila vítězství a teď už jen čekaly, než je Mintpaw a Shadowriver ošetří.
Larchpaw usoudila, že situace už se uklidnila a myšlenkami se zatoulala k jejímu dnešnímu setkání s Cloudpawem.
V tom se zarazila. Pro toulavé kočky už by nemělo smysl znovu na ně útočit, protože o svoji výhodu - moment překvapení - už dneškem přišli.A ať už šlo toulavým kočkám o kořist, území, nebo cokoliv podobného, mohli to dost snadno získat i od Plamenného klanu.
Cloudpaw. Musím ho varovat.Dřív, než se Larchpaw stihla zamyslet nad možnými úskalími svého plánu, co nejnenápadněji vyšla ven z tábora.
Rozběhla se lesem, co nejrychleji k hranici s Plamenným klanem.
Nevěděla, jestli bude muset vběhnout na jejich území, ale byla ochotná to udělat. Musíš je varovat.Larchpaw došla k hranici. Cítila pachy hlídek, ktere tu před několika hodinami prošly, ale teď už tu určitě nebudou.
Budou jí vůbec věřit? Nenapadnou ji? Kdo by věřil učednici, která jim uprostřed noci vpadne do tábora?V tom se za Larchpaw ozvalo zašustění. Larchpaw ztuhla.
Ucítila pach kočky z Kamenného klanu.
Někdo mě sleduje.,,Kdo tam je?" Zavolala a snažila se, aby se jí co nejméně třásl hlas.
,,Původně jsem tě chtěl poslat zpátky do tábora, ale pak jsem si řekl, že aspoň zjistím co tu děláš," ozval se Stonestream. Vstal a Larchpaw zjistila, že se celou dobu schovával v husté trávě.Trochu se jí ulevilo. Stonestream by to snad mohl pochopit.
,,Chtěla jsem varovat Plamenný klan. Před těmi tuláky. Asi jsem vám o tom měla říct... ale nemyslím si, že by mě v té chvíli někdo chtěl pochopit," řekla Larchpaw nakonec.,,Neřekl bych, že to je dobrý nápad," řekl Stonestream po chvíli.
,,Prosím. Měli bychom si pomáhat, ne? Můžou nám pomoct v budoucnu - i kdyby jen proto aby splatili tenhle dluh. Nehodí se nám to do budoucna?" Řekla Larchpaw. ,,Jestli s tím bude problém tak řeknu že mi to ani nikdo z vás neschválil a jsem jen hloupá učednice," dodala ještě.,,Půjdu tam já. Bude to vypadat líp, než kdyby jim doprostřed tábora nakráčela náhodná učednice. Ale ani slovo, o tom že jsem tu někdy byl, dobře?" Řekl Stonestream po chvíli.
Larchpaw nadšeně přikývla. Konečně někdo neshazuje můj názor aniž by se nad ním aspoň zamyslel.
,,Ravenstar by to pochopila. Zastala by se tě," řekla Larchpaw nakonec.,,Ale jakmile by se to dostalo k některým kočkám, řekly by, že jsem s nimi spolčený. Akorát by je to utvrdilo, že jsem zrádce. Takže ani muk, dobře?" Řekl Stonestream.
Nadšení z Larchpaw zase rychle vyprchalo. Samozřejmě. Kočky jako je Firespark nebo Yewstripe se o tom nemusejí dozvědět. Pro ně bude špatně úplně všechno, pomyslela si trpce.
Stonestream se zvedl a pomalu překročil hranici. Mávl na Larchpaw ocasem na rozloučenou a pak zmizel na území Plamenného klanu.
Dávej na sebe pozor, prosím.○○○
,
,Říkám vám, že jsem cítila i kočku z toulavého klanu! A nikde jsem nenašla žádne známky boje! Dneska jsem tam byla! To znamená, že s nimi někdo musi spolupracovat a- posloucháte mě vůbec?" Řekla Mintpaw rozhořčeně. Dobře, tohle by asi bylo lepší probírat s Yewstripem než se Shadowriver a Northpaw, která vypadala, jakože by radši dělala cokoliv, kromě sbírání bylin.
,,Ne. Ztratila jsem se asi v půlce," řekla Northpaw a uhladila si svůj bílý kožíšek.
,,Však- ale tohle je důležité!" namítla Mintpaw. Jak má ostatní přesvědčit o tom, že má pravdu, když jí nevěnují ani trochu pozornosti?!,,Mintpaw, jsi učednice léčitelky. Nejsi velitelka, zástupkyně, ani ne válečnice. Bádání nad tímhle není a ani nebude tvůj úkol," řekla Shadowriver.
,,Ale tohle se týká nás všech! A když se na to vykašlou všichni, možná nikdy neusvědčíme Stonestreama z-"
,,Mintpaw, to stačí. Jaký vlastně máte důkaz, kromě vašich doměnek?" Utnula jí Shadowriver. ,,Nejsou víc podezřelé kočky, co jdou zásadně jen proti němu?"Mint nepotřebovala, aby Shadowriver říkala něco dalšího, aby si pod pojmem podezřelé kočky představila Yewstripa. Dobře, Stonestream byl možná bratr Shadowriver, ale to ji neopravňovalo ignorovat to, že je podezřelý!
Tohle nemá smysl, pomyslela si Mintpaw.Popadla nasbírané byliny. ,,Budu v táboře," houkla na Northpaw a Shadowriver a rychle odešla pryč.
Budete mi děkovat, až jednoho dne zjistíte, že mám pravdu, pomyslela si Mintpaw než se jí obě kočky ztratily z dohledu.Ano, já nezapomněla, že tahle kniha pokračuje, prosím potlesk XF
ČTEŠ
Warriors Cats - tajemné vraždy
PertualanganMůže se zdát, že všechna nebezpečí leží jen za hranicemi klanů - to největší však čeká v jeho nitru. Život v Kamenném klanu se může zdát jako dokonalý - dokud někdo nezačne zabíjet jeho členy, přímo na jeho území a za stále podivnějších okolností...