Kapitola 6.

18 4 2
                                    

Mintpaw běžela lesem hlava nehlava.
Chtěla tohle celé vytěsnit z hlavy aspoň na chvíli, ale měla pocit že čím víc se vzdaluje od jezírka tím víc se jí ten výjev vrývá do paměti.

Kdyby Stonestream včera odešel, nemuselo se to stát. Poolpaw mohla být v pořádku.
Nejhorší na tom bylo že Mintpaw pro to mohla udělat víc. Mohla někomu říct o tom co se jí zdálo.
Nevěřili by ti, ozývalo se jí v hlavě pokaždé co o tuhle myšlenku zavadila.

I když je pravda že Wolftooth a Firespark by se toho včera chtili. Kdyby jim o tom řekla. Kdyby tam nestála a nezírala na ně.

I kdyby se jen hádala a snu vůbec nemluvila mohl být její názor ten, při kterém by Stonestreamovi došly nervy. Mohl odejít. Nic z toho se nemuselo stát.

Mintpaw zabrzdila před táborem. Potřebovala se vydýchat. Srdce ji splašeně bušilo. Vlastně ani nechtěla do tábora. Chtěla vypadnout od jezírka.
Co kdyby to Ravenstar neřekla a Shadowriver s Northpaw zalhala že zrovna nebyla v táboře?

Její dilema vyřešil Yewstripe který se zrovna vracel do tábora s Ravenstar a Leafstripem.
,,Nic jsi nepřinesla," poznamenal Yewstripe suše, Mintpaw byl ale ukradený.
,,Ravenstar!" Vyhrkla Mintpaw. ,,Northpaw a Shadowriver našly Poolpaw. Mrtvou!"

Ravenstar překvapeně zamrkala. ,,Předpokládám že se za chvíli vrátí. Leafstripe, Yewstripe běžte jim naproti. Ty pojď se mnou Mintpaw," řekla rychle a vešla do tábora.

,,Dobrá Mintpaw... Řekni mi co se stalo od chvíle co jsi dorazila k jezírku," řekla Ravenstar když došly k ní do doupěte.
Mintpaw se nadechla. Nechtěla o tom mluvit. Chtěla pohřbít Poolpaw a s tím i všechny její vzpomínky na tenhle den.

,,Byli jsme s Yewstripem na hlídce. Po nějaké dobê jsme se rozdělili - on šel za vaší hlídkou a já měla pokračovat lesem do tábora." Mintpaw zavřela oči a vybavovala si co se stalo pak.
,,Pak... Viděla jsem Northpaw a Shadowriver jak běží k jezírku.
V tu chvíli jsem nevěděla kdo to je, tak jsem za nimi běžela a když jsem doběhla k jezírku našla jsem ty dvě jak zírají na mrtvou Poolpaw," řekla Mintpaw.

,,A pak jsi běžela do tábora," zamumlala Ravenstar a Mintpaw přikývla.
,,Dobře, děkuju ti. Můžeš jít." Ravenstar ji mávnutím ocasu pustila pryč a Mintpaw vešla zpět. V tu chvíli se do tábora vrátil i Yewstripe, Leafstripe, Shadowriver a Northpaw která nesla bezvládné tělo Poolpaw.

Mintpaw od nich odvrátila pohled. Nechtěla tu být. Chtěla odejít někam daleko a tam zapomenout na to co se dneska stalo.
Tvoje chyba.

◉◉◉

Mintpaw seděla v léčitelském doupěti a tiše rovnala bylinky na jednotlivé hromádky. Shadowriver dělala to samé, jen jí říkala co za byliny má právě teď pod tlapkami.

Mintpaw to docela bavilo. Všichni učedníci dnes nějak pomáhali v táboře.
To se jí potvrdilo když do doupěte vešla Fawnpaw. ,,Můžu prosím myší žluč?" Zeptala se Shadowriver.

Shadowriver jí dala mech nasáklý žlučí.
,,Drž to za ty kusy kůry," zamumlala ještě.
Fawnpaw se trochu zašklebila ale odešla pryč.

Shadowriver jí taky vyprávěla něco o tom jak se ona sama stávala léčitelkou.
Mintpaw jí v jednu chvíli přestala vnímat. Být léčitelka by jí bavilo. Začínala si tím být jistá.

Ale... Yewstripe. Nemohla se přece vykašlat na svůj válečnický výcvik. Byla učednice už dost dlouho. Chtěla se na to Shadowriver zeptat, ale nevěděla jak.

A když za ní po nějaké době došel Yewstripe, Mintpaw se rozhodla ignorovat ustaraný pohled Shadowriver a zapomenout na to že by se někdy chtěla stát léčitelkou.

◉◉◉

Když byli zhruba v půlce výcviku, Yewstripe se na Mintpaw otočil. ,,Bavil tě dnešek?" Zeptal se. Mintpaw zamrkala. Neměla pocit že by se Yewstripe někdy na něco takového ptal.

Mintpaw kývla. ,,Docela mě to bavilo. A zapomněla jsem u toho na včerejšek," zamumlala Mintpaw. ,,Přemýšlela jsem jestli by mě nebavilo být léčitelka."

Yewstripe se otočil.
,,Můžeš začít s léčitelským výcvikem. Dost koček začlo s léčitelstvím až po nějaké době. Shadowriver by se hodila učednice po tom co se stalo," řekl Yewstripe.

,,Mám z toho co se stalo blbý pocit," zamumlala Mintpaw po chvíli. ,,Mohla jsem něco udělat. Mohla jsem přesvědčovat Ravenstar. Stonestream by pak možná odešel pryč. Mohla jsem udělat víc abych tomu zabránila. Nebyla jsem na to dost odvážná."

Mintpaw čekala že se jí Yewstripe pokusí alepsoň trochu uklidnit, jeho odpověď ale byla jako rána do hlavy.
,,Ano z části si za to můžeš Mintpaw. Z části to doopravdy mohla být tvoje chyba. Pořád to ale můžeš napravit."

,,Kdokoliv mohl něco udělat!" Namítla po chvíli ticha Mintpaw.
,,To si také všichni řekli. A proto nikdo nakonec neudělal nic. Proč jsi ale ty nebyla ta která dodá ten první impulz? Která to odvrátí? Hrdinka?" namítl Yewstripe. ,,Tou teď nejsi. Teď jsi jen malá vyděšená učednice která nedovedla sebrat odvahu. Stejně jako ostatní."

,,Ale nikdo by mě nebral vážně," povzdychla si Mintpaw.
,,Teď? To ne, to je pravda. Ale sama víš že to můžeš změnit," řekl Yewstripe.
Mintpaw se zarazila. Jak? Stát se válečnicí? To by bylo moc dlouho. Udělat něco hrdinského? Těžko.
Po chvíli se ale zarazila. Vzpomněla si na to o čem se s ní Yewstripe bavil před tím.
Bavilo by tě být léčitelkou?

Nemířil na tohle celou dobu? Jako učednice léčitelky by měla respekt. Dělala by něco co pro ní mělo smysl. Nechtěla tohle celou dobu?

◉◉◉

Stíny nad táborem se pomalu prodlužovaly když se Mintpaw s Yewstripem vrátili do tábora.
,,Jdu za ní," zamumlala Mintpaw. Yewstripe přikývl a odešel pryč.

O tom co chce udělat řekla Yewstripovi těsně před tím než se vrátili do tábora. Nevypadal že by byl překvapený. Mintpaw tipovala že to tak trochu čekal celou dobu.

Mintpaw zamžourala. Do léčitelského slunce svítilo posledních pár slunečních paprsků které vykreslovaly své vzory na léčitelčinu srst.

,,Shadowriver?" Zavolala na ní Mintpaw když stála těsně před doupětem.
Shadowriver se na ní otočila. ,,Potřebuješ něco Mintpaw?" Zeptala se.
,,No... Přemýšlela jsem nad tím co... Se stalo a došla jsem k tomu že chci klanu pomáhat... Jinak než válečnice," zamumlala Mintpaw nervózně a v duchu odpočítávala za jak dlouho bude moct tenhle rozhovor ukončit.
Nervozita jí pulzovala tělem zatímco se snažila zaměřit na něco jiného.

,,A?" Řekla Shadowriver po chvíli.
Mintpaw se zhluboka nadechla.
,,Chci se stát učednicí léčitelky," vyhrkla rychle.

Warriors Cats - tajemné vraždyKde žijí příběhy. Začni objevovat