Mintpaw vyšla po boku Shadowriver ven z tábora. Slunce už skoro zapadlo a na obloze už vycházel měsíc.
Mintpaw nervózně cukala špičkou ocasu. Dneska byl půlměsíc. Dneska se měla setkat s ostatními léčiteli z Plamenného klanu - a hlavně s Hvězdným klanem.
A její minulé setkání v ní zanechalo jen pocit, že to, co dělá, dělat nemá.Přála si, aby tu s ní dneska mohl být Yewstripe. Vzpomněla si, co jí mourovatý válečník řekl těsně před tím, než vyrazila.
,,Hodně štěstí!" Zavolal na ní Yewstripe.
,,Díky, budu ho potřebovat. A možná mi stejně nebude stačit," odpověděla Mintpaw rozmrzele.
Yewstripe na ní nejspíš poznal, čeho se obává a proto trochu ztišil hlas, aby ho slyšela jen Mintpaw.
,,Neboj se. Tvůj osud přece řídíš ty sama, ne skupina koček, na kterých je zajímavé možná to, že jsou mrtvé," řekl Yewstripe.
Mint se pousmála. Zvládne to. Zatím netušila jak, ale nějaký způsob najde.Z myšlenek ji vytrhla Shadowriver. ,,Kestrelpaw a Nightsky už na nás čekají," řekla.
Mintpaw zvedla hlavu a skutečně spatřila siulety dvou koček.Kestrelpaw se k ní nadšené rozběhla - Mintpaw přemýšlela jestli tuhle kočku někdy viděla jinak než s nadšenými jiskřičkami v blankytně modrých očích.
,,Ahoj," zamumala Mintpaw nesměle.
Kestrelpaw na ní okamžitě začala chrlit hrozně moc informací, které Mintpaw více méně ignorovala. Najednou se ale zarazila.,,Promiň, co jsi teď řekla?" Zeptala se.
,,Prý na vás zaútočily toulavé kočky, tak jestli jste v pořádku," vyhrkla Kestrelpaw rychle. Kestrelpaw začala mluvit o nějakém jiném tématu, Mintpaw jí už ale nevěnovala ani trochu pozornosti.I kdyby se potkala nějaká naše hlídka s tou její, nemohli by vědět, že ten, kdo na nás zaútočil byly toulavé kočky. Takže... jim to musel někdo říct.
Mintpaw si byla jistá, že pokud by někoho vyslala Ravenstar, zjistila by to - minimálně od Yewstripa.
Takže ten někdo tam musel jít tajně.
Mintpaw si nebyla jistá, jak s touhle informací zatím pracovat, tak si snažila zapamatovat co nejvíc věcí, co jí Kestrelpaw před tím řekla a které úplně neodignorovala.
Pak o tom řekne Yewstripovi. Toho možná něco napadne.Když konečně došli k puklině ve skále, kterou protékala Hvězdná říčka, měsíc už byl skoro nejvýš.
Mintpaw už se chtěla napít studené tekoucí vody a spojit se s Hvězdým klanem, ale uvědomila si, že Nightsky má ještě něco na srdci.,,Kestrelpaw, předstup," řekla Nightsky. Kestrelpaw předstoupila před svou učitelku a bylo na ní vidět, že stěží krotí své nadšení.
Nightsky si odkašlala.,,Já, Nightsky, vyzývám své válečnické předky, aby shlédli na tuto učednici. Podstoupila výcvik, aby se mohla stát léčitelkou a s váší pomocí bude moct pomáhat svému klanu po mnoho úplňků. Kestrelpaw, slibuješ, že budeš stát mimo rivalitu klanů a budeš pomáhat každé kočce bez rozdílu i za cenu vlastního života?" Prohlásila Nightsky. Její chraplavý hlas se rozléhal a přehlušil i šum Hvězdné říčky.
Kestrelpaw nadšeně cukala špičkou ocasu a jakmile její učitelka domluvila, okamžitě odpověděla: ,,Ano, budu."
Hlas se jí trochu chvěl, ale když se jí Nightsky dotýkala čumákem na temeni její hlavy, její předešlá sebedůvěra byla rázem zpátky.Po nějaké chvíli si Mintpaw lehla na břeh potoka. Lokla si trochu ledové vody a zavřela oči.
○○○
Mintpaw vešla do tábora Kamenného klanu. Prodrala se davem koček. Chtěla vědět co se děje, ale žádná z koček na ní nereagovala. Všechny se jako sochy dívaly před sebe.
Mintpaw se snažila najít Yewstripa, ale ten jí neodpovídal. Uvědomila si, že tu vidí i Shadowriver, která na ní něco volala, ale Mintpaw ji ignorovala.
Nejspíš má ten samý sen, došlo jí. Bude se na to léčitelky muset zeptat.Mintpaw se konečně prodrala davem a když se podívala před sebe, z hrdla se jí vydral výkřik.
Na zemi ležely mrtvé kočky.
Některé z nich šly dobře poznat - Jaystripe, Poolpaw a ještě jedna kočka, kterou Mintpaw možná někdy zahlédla, ale neznala její jméno.
U zbytků koček dokázala rozeznat jen obrys.Mintpaw si uvědomila, že to ale nejsou jedine kočky, co tu byly.
Za mrtvými kočkami dokázala rozeznat stojící siuletu jiné.
Jejich vrah.
Mintpaw se za ní chtěla vydat, ale další z koček jí zatarasila cestu.Mintpaw došlo, že ta kočka tu celou dobu stála mezi mrtvými kočkami a zbytkem klanu.
Ona je chránila.
Ona byla kočka, která mohla Kamenný klan ochránit před vrahem.Mintpaw na chvíli bodl osten žárlivosti, že tou kočkou očividně není ona, ale ihned se okřikla.
Mohla jí pomoct. Ale pokud někdo měl zrádce zastavit, byla to ona.
Muselo to mít nějaký účel. Na Mintpaw nebylo, aby ho změnila.○○○
Mintpaw se probudila. Pomalu vstala a začla si protahovat ztuhlé tlapky.
Slunce už pomalu začalo vycházet a jeho první paprsky se třpytily v tekoucí vodě.Ostatní léčitelky už byly také vzhůru. Mintpaw se podívala na Shadowriver. Stačil jí jediný pohled na její učitelku a věděla, že doopravdy měla ten samý sen jako ona.
Pořád si nebyla jistá, co si o snu myslet, jedna věc pro ní ale zůstala stejná. I s kočkou, která jim má pomoct, nebo bez ní, Mintpaw nepřestane usilovat o to, aby v jejím klanu bylo všechno, jak má být.
Až přesvědčím ostatní, že za tímhle stojí Stonestream, budu tomuhle cíli blíž.
ČTEŠ
Warriors Cats - tajemné vraždy
Phiêu lưuMůže se zdát, že všechna nebezpečí leží jen za hranicemi klanů - to největší však čeká v jeho nitru. Život v Kamenném klanu se může zdát jako dokonalý - dokud někdo nezačne zabíjet jeho členy, přímo na jeho území a za stále podivnějších okolností...