Bab 4

46 10 0
                                    

Aku pulang kerumah. Sedikit penat tapi happy.  Happy sebab apa tu? Entah la, aku pun tak tahu.

Aku merebahkan tubuhku di atas tilam empuk itu. Selesanya! Dah masuk 4 hari aku kerja dekat Hotel La Tranquillita tu. Dan aku akui, dalam kesemua staff dekat situ, aku paling rapat dengan Lily. Walaupun dia lebih tua 3 tahun dari aku.

                    *            *           *

Kring! Jam loceng berbunyi. 6:15 pagi. Aku turun dari katil lalu aku capai tuala mandi yang tergantung elok di tepi katil. Aku menuju ke bilik mandi.

Usai solat subuh, aku turun ke bawah. Ye la, mana la tahu kalau-kalau ibu dah masak pagi-pagi buta ni.

Aku pandang ke dapur. Kan betul aku cakap tadi! Mesti ibu masak punya. Hehe. Aku lajukan kaki ke dapur.

"Ha Tihah, dah bangun ya." Ish ibu ni, macam tahu tahu aje Fatihah datang.

"Ye la ibu. Tak elok anak dara bangun lambat." Aik, macam perli diri sendiri aje.

"Yelah. Tolong kejutkan Farina boleh? Nanti boleh breakfast sama-sama."

"Don't worry ibu, Tihah pergi sekarang jugak!" Tiba-tiba semangat membara harini. Mungkin sebab harini cuti kut.

                     *           *          *

"Akak, jom pergi shopping nak?" Ish adik aku ni. Mentang-mentang aku dah bergaji sekarang, senang dia aje  ajak aku shopping

Aku buat tak endah aje dengan permintaan Farina.

"Ala akak, boleh la. Please!" Farina tayang muka rayu.

Huh! Nasib sayang. Kalau tak memang dah ditumbuk jadi sambal budak ni.

                    *            *           *

Usai bersiap, aku turun ke bawah. Aku capai tas dan kunci kereta.
Kereta Myvi milikku itu aku pandu.

"Akak, nanti kita pergi Mid Villey ok?"

Aku hanya mengikut karenah Farina.

                    *            *            *

Sesampainya di Mid Villey, Farina terus mencari kedai buku. Apa lagi? Beli komik la tu. Kalau dia beli komik, bukan satu dua. Kalau boleh, satu kedai dia borong.

"Thanks akak sebab dah belanja Ina komik banyak-banyak. Ina suka sangat!" Sebenarnya aku belum redho duit aku kena bedal macam tu aje.Huhu.

Beberapa minit kami round Mid Villey tu, Farina meragam macam budak kecil. Aiskrim. Kalau tak dibeli, memang merajuk la jawabnya. Tengah aku dengan Farina bertengkar lidah, boleh pulak terlanggar orang. Haduhh!

"Sorry encik, saya tak sengaja."

"Nope. It's okay, I'm fine"

Aku angkat kepala sedikit. Luke @ Fateh berdiri dihadapanku. Macam mana aku boleh jumpa dia kat sini!

"Fatihah? Awak buat apa kat sini?"
Haih Luke ni, buat apa lagi kat Mid Villey ni kalau bukan shopping.

"Saya teman adik saya shopping Encik Luke." Aku senyum sekuntum padanya.

"Adik awak?"

"Yes. Nama dia Farina." Aku memeluk bahu Farina yang berdiri kaku. Huh! Dah tergoda la tu nampaknya.

                    *           *           *

Sebelum aku dan Luke berpisah tadi, dia ada bagi aku barang. Tak tahu la pulak benda apanya tu.

Aku buka bungkusan yang diberi oleh Luke tadi. ! Macam tak percaya pun ada.

"What! Dia bagi aku gelang emas ni? Biar betul." Emas kut, mesti mahal.

Aku simpan balik gelang tu dalam kotak dia. Risau jugak aku. Manalah tahu dia tersilap bagi. Entah-entah dia nak bagi dekat girlfriend dia, tapi silap bagi kat aku.







PEREMPUAN ITU MILIK KU || OGWhere stories live. Discover now