BESTIARIUSZ
Koza lodowa – gatunek dużego ssaka. Zamieszkuje górzyste tereny w Pruinae.
Wygląd:
Dwie warstwy futra, pierwsza krótka i gęsta, uniemożliwiająca śniegowi dotarcie do skóry; druga dłuższa, zazwyczaj biała. Rogi duże i grube, o długości około jednego metra, zwinięte w spiralę. Występują o obojga płci. Racice posiadają twarde brzegi, które ułatwiają wspinanie się po skałach. Masywny tors, długie nogi.
Pokarm:
Żywią się głównie trawami i małymi porostami.
Smok – masywny gad zamieszkujący większość terenów Novtery, największą populację notując w Ostende.
Wygląd:
Pokryty łuskami, porusza się na dwóch lub czterech masywnych, opancerzonych w pazury, łapach, a na karku ma parę skrzydeł do latania. Z zada zwisa mu równie niebezpieczny ogon, a w pysku skrywa rzędy ostrych kłów.
Osobniki różnią się kolorami oraz gatunkowymi cechami zależnymi od zamieszkiwanych terenów. Zróżnicowany rozmiar, jednak i najmniejszych osobników nie należy lekceważyć. Mówi się, że są inteligentniejsze od ludzi.
Pokarm:
Mięsożercy. Polują osobno na mniejsze od nich zwierzyny i na nieszczęśliwych śmiałków, którzy weszli im w drogę.
Płoć (darhańska płoć) – gatunek drapieżnej ryby, wraz z jej krewniaczką z Ostende, zalicza się do gatunków bardzo agresywnych i niebezpiecznych, również dla ludzi. Można spotkać w słodkich wodach, nieopodal wulkanu.
Wygląd:
Długie, wąskie ciało z grubymi łuskami. Głowa mała z szerokim otworem gębowym, średnicy około dwudziestu centymetrów. Długie płetwy boczne, cienki ogon.
Pokarm:
Mięsożercy, polują stadami. Żywią się głównie małymi rybami i wodnymi stworzeniami. Jednak nie należy ich lekceważyć, gdyż są w stanie rozszarpać i pożreć osobniki ponad dziesięciokrotnie większe od nich samych.
Sikorka - niewielki, barwny ptak, spotykany najczęściej w Deuswater.
Wygląd:
Jest dość kolorowy, ma czarną głowę i białe plamy na policzkach. Jego upierzenie na brzuchu jest żółte; przez całą długość brzucha, aż do szyi przebiega czarny krawat. Skrzydła i ogon mają niebieski kolor. Samców od samic możemy odróżnić jedynie po grubości "krawata". U osobników płci męskiej jest znacznie szerszy.
Pokarm:
Głównie owady, larwy i nasiona. Dobrze pozbywają się pająków.
CZYTASZ
Opowieści Wigilijne
Fantasy6.12 - 24.12 Czternaście słodziutkich przecieków do wydarzeń dziejących się w głównej serii. Na zachętę do czytania tragedii, która nastąpi w krótce...