1.KADER

847 62 25
                                    

1.Kader

NF-Remember this, Beach House- Space Song

Küçük kız oturduğu çadırın dışından görünen gökyüzündeki yıldızlara baktı.

"Babacım, sence Tanrı gökyüzünde mi?" Küçük kızın babası kaşlarını çattı. Bu yaşta böyle sorgulayıcı sorular sorması şaşırtıyordu ama alışmıştı artık.

"Bilmem tatlım, senin var mı bir fikrin?"

Küçük kız düşünürken kafasını kaşıdı. "Var ama gülmek yok!"

Abisi lafa atladı. "Kesin yine saçma bir şey söyleyecek!"

Küçük kız abisinin sözlerine dil çıkardı.

Onların ki normal abi kardeş ilişkisi gibi değildi! Ülkü'nün ikinci bir babası gibiydi Asil.

Oğluna baktı baba. "Asil, kardeşinle düzgün konuş!" Asil umursamaz şekilde omuz silkti.

Ülkü küsmüş bir şekilde kollarını bağladı ve abisine sırtını döndü.

Baba bu harekete gülümsedi.

İki çocuğunun üzerinde dolaştı bakışları galiba uygulamalı bir şekilde anlatsa daha iyi olacaktı.

"Gelin benimle." dedi. Küçük kızı ve neredeyse ortaokulu bitirmek üzeri olan oğlunun elini tuttu.

Çadırın dışına çıktılar.

İki çocuğunu da karşısına aldı. Sonsuz gökyüzünün altında birer inci tanesi gibi duruyorlardı.

"Gözlerinizi kapatın!" İki çocukta denileni yaptı.

"Ne görüyorsunuz?"

"Karanlık!" Cevabı geldi iki çocuktan.

"Şimdi karanlıkta var olan yıldızları düşünün, görüyor musunuz?"

Çocuklar hevesle başlarını onaylar gibi salladı.

"Peki o yıldızların altında beni hayal edebiliyor musunuz?"

"Evet."

Gülümsedi. "Söyle bakalım Ülkü, sence Tanrı gökyüzünde mi?"

Ülkü abisine baktı. Alaycı değildi bakışları ama cevabı vermeye çekindi.

Babasını ne yapmak istediğini de anlamamıştı.

Gözler kapalıyken mi gökyüzündeydi Tanrı?

Babası bu sefer onunla aynı hizaya gelene kadar dizlerinin üzerine çöktü ve kendi elleriyle kızının gözlerini kapattı.

"Beni görebiliyor musun?"

"Hayır babacığım, hayır göremiyorum! "

Ülkü'nün gözlerindeki eller indi. "Nasıl bakacağını bilirsen güzel gözlüm, Tanrı'nın ve doğrunun nerede olduğunu görebilirsin. Anladın mı beni?"

Asil anlamıştı, Ülkü ise bunu aklının bir köşesine kaydetti. O an bilmiyordu ama gerçekten bakmakla görmek arasındaki farkı öğrendiği zaman doğruyu ve Tanrı'yı görebilecekti.

KURT KAFESİHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin