Lidersiz Sistem Özgürlüktür

93 5 22
                                    

Ben Mason Pines, Bilinen adımlımla Çama Ağacı, yanımda benimle birlikte garip ucubelerin kafalarını uçuran kişi kız kardeşim Mabel, bilinen adıyla Kanlı Yıldız. 

Şu anda ne yaptığımızı soruyor olmanız pek muhtemel değil. Adımızı duymadınız mı? Bu sizin lanet hatanız.

Biz Pines ailesiyiz, Stan amcanın dediğine göre en tehlikeli mafya birliği. Kim tarafından söylendiği hatırlanmayan bir slogan ve amacımız var "Lidersiz sistem özgürlüktür." 

Stan amca için bu sadece saçma, o bir lider olmasını ve liderin biz olmamız gerektiğini savunuyor. Bu yüzden dışlandı.. Ve ben ve kız kardeşim Mabel, elbette Mabel' dan kaynaklanan rahatsız edici sebepler doğrultusunda, bu yazımızı onun yanında geçireceğiz. 

Elbette buraya ilk geldiğimizde bu kadar şey bilmiyorum bunların hepsinin de bir hikayesi var tabii. 

Önce kız kardeşimden bahsetmeliyim. Mabel... O ürperticidir. Gözüne çatal saplayıp çıkarmaya çalışmayı, kollarına çatal saplamayı ya da parmak bıçak oyunu oynamayı çok sever. Onu her zaman rahatsız edici gülümsemesiyle görebilirsiniz. Babam ve annem onunla gurur duyuyor çünkü o cesur ve öldürmekten şikayetçi değil.

Ben ise... Biraz paranoyağım. Belki birazdan daha fazla... Kısacası korkağın tekiyim ve öldürmeden önce tereddütte düşüyorum, fiziksel açıdan da zayıfım... Yine de planlamalar ve bilgileri saklamak konusunda işe yarıyorum. Olay yerine gidip araştırma yapabilir, gizemleri çözebilirim. Daha çok şey başarmak isterdim...

Ailemiz bizi gelişmemiz ve yazımızı yararlı bir şekilde geçirmemiz için Stan amcanın "Gizemli Karavan" adını verdiği turist tuzağının altında aslında silah kaçakçılığı için kullanılan karavanına gönderdiler. Bu yıl durağı Oregon' daki Gravity Falls isimli bir oduncu kasabasıydı. Pis, gereksiz ve göze çarpmayan bir yerdi, suç işlemek için bir cennetti.

Ayrıca gariptir ki polisler oradan uzak duruyorlardı, kasabada hiç polis yoktu. Nedenini kimse söylemiyor. Stan amca dediğine göre her yaz buraya geliyormuş, işine yaradığı için bu kasabada adı geçen birisi.

Yine de o kadar değil çünkü Preston Nortweast ya da Baba Para -bu duyduğum en komik lakap- olarak bilinen bir mafya daha var. Ama işleri farklı. Stan silah kaçakçılığı yapıyor, Northweast ise içki ve uyuşturucu. Yine de ikisi de daha güçlü olmak istediğinden çatışıyorlardı. Preston' ın manyak bir karısı ve bir de kızı varmış sanırım. Deli karısı uyuşturucu bağımlısının teki, kızını ise gören pek yok, olmayabilir bile! Bunu araştırmama gerekecek...

 Asıl sorun birbirleri değildi Gleeful ailesiydi. Kasabanın belediye başkanı Bud Gleeful ve onun şımarık oğlu Gideon Gleeful. Kasaba onunmuş gibi davranmayı seviyor ve Stan ile uğraşmaktan da çok mutlu. On yaşında bir çocukla düşman olması utanç verici! O çocuk da araştırılacak!

Bizim yanımızda olanlarda var. Soos ve Wendy. Karavan çalışanları. Wendy ve Soos bu kasabadan, yazları gelip yardım ediyorlar. Soos gündüz işleriyle ilgileniyor ve turistleri dolandırıyor, Wendy gece işleriyle ilgileniyor ve insanların kafasını uçuruyor.

Ayrıca kayıp biri de var, kasabanın bilim insanı Fiddleford McGuget. Garip deneyler yapıyormuş sanırım. Asıl gizem oğlu. Babasını arıyor ve bir şey çeviriyor gibi... Ne çevirdiğini henüz bilmiyorum ama bu da araştırılacak!

Onun dışında kayıp bir de kedimiz var. Tek gözlü ve sarı-siyah bir kedi. Tek gözlü derken bir gözü kör demiyorum, cidden bir tane kocaman gözü var! Stan her yere resimlerini asıyor ve görenlerin karavana gelmesini istiyor. Kedinin görüntüsünü ilk başta garipsedim ama buradaki şeylerden sonra alıştım. Bu kasaba tamamen tuhaf! Tüm bu tuhaflıkları görmüştüm ama hayal gücüm sanmıştım ama bulduğum şeylerden sonra bunun hayal gücüm olmadığını anlamıştım...

Gravity Falls Mafya Au -Bitti-Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin