37

248 7 5
                                    

"Thanks for letting me sleep in.. but I wanted to say goodbye to Your mum and sister." Mijn hoofd ligt momenteel in mijn handen terwijl mijn stem heel hees is en pijn doet om te spreken.

"You're even worse than yesterday." De bezorgdheid in Harry's stem is duidelijk als hij naast me komt staan aan het aanrecht.

Ik zit momenteel op een barkruk aan het kookeiland met hete thee voor me en super veel hoofdpijn.

"Yes I am..." geef ik toe. Een luide zucht komt uit Harry's mond als hij dan weer naar het kastje gaat.

"Try not to talk too much baby, I'll check if you have a fever. Take some of these, and use my inhalator. Maybe we should do a covid test? To be sure?" Ratelt hij achter elkaar.

Ik kijk hem vermoeid aan en knik dan klein.

"I have to work on that task. And study... i have eight days left till the deadline." Kreun ik zachtjes als ik mijn hoofd weer in mijn handen laat vallen.

De hoeveelheid stress overvalt me een beetje aangezien ik me echt niet oke voel om te werken aan die taak maar er moet nog wel wat gebeuren.

"I know baby, but let's take some rest for today okay? We'll see how you are tomorrow and maybe then you can work on it." Sust hij me als hij zijn lippen in mijn haar duwt en de medicatie voor me legt.

"I hate this... I hope I didn't make anyone else sick." Mompel ik als hij wegstapt om een glas water te vullen.

"Are you okay with taking the covid test? Just to be clear?" Vraagt hij dan als het glas nu voor me staat.

"Yeah, I mean what if I have it, I could've infected everyone. Oh gosh, we've been very irresponsible." Kreun ik luid als ik me nu heel schuldig voel.

"Okay none of that, we don't know yet. I still got some tests here, are you gonna do it or do you want me to do it?" Hij draait zich om richting het kastje.

"I'll do it myself." Hij knikt klein en legt dan een doosje voor mij.

Een covid sneltest.

Ik haat dit... I mean het is wel te verdragen maar niemand vind dit leuk, toch? En zeker niet als je zo verkouden bent als ik nu...

In mijn ooghoek zie ik Harry pijnlijk naar me kijken als ik de test doe.

En na een paar minuten komt de test Negatief uit.

Gelukkig.

"Okay, now take your meds, and take a shower after, I'll prepare the inhalator; after that, you're going to lie down and do nothing. Capito?"

Ik grinnik kort als hij plots Italiaans spreekt maar knik dan.

Ik neem de medicatie in en wandel dan naar de badkamer boven.

Na een korte maar warme douche wandel ik terug naar de woonkamer.

Gewikkeld in een warme pyjama die Harry me gekocht heeft en dikke warme sokken van hem plof ik neer in de grote sofa tegenover de televisie.

Als ik dan toch niets mag doen kan ik maar beter een paar series inhalen toch?

"Here," ik kijk op als ik Harry's stem naast me hoor, hij heeft de aerosol vast en een grote mok thee.

De mok zet ik op het bijzettafeltje naast de zetel en de aerosol zet ik meteen tegen m'n mond zodat deze begint te werken.

Ik voel Harry's blik op mij alsof ik ieder moment kan doodvallen, hij volgt iedere beweging...

"Come." Zeg ik lichtjes onduidelijk door het masker over m'n mond als ik naast me klop.

"How are you feeling after the meds?" Vraagt hij zacht als hij zijn hand op mijn knie legt en dan naast me gaat zitten.

Lockdown. HSWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu