Hier zit ik dan.
Weer in Gemma's huis voor de tv, klaar voor mijn ontmaskering.
De aflevering gaat bijna starten en ik denk dat het 'nieuws' dat ik mezelf moet ontmaskeren meteen bij de start van het programma wordt meegedeeld.
Ik ga zelf dood door de zenuwen momenteel, vooral om de reacties die ik ga krijgen van iedereen hier.
Zouden ze boos zijn dat ik zo gelogen heb?
Harry heeft me gevraagd om hun reactie te filmen, en hier zit ik dan onhandig met mijn gsm op hun gericht. Heel onopvallend net boven mijn been.
Gemma wiegt enthousiast heen en weer als de aflevering start en Anne kijkt eens naar mij en knipoogt dan.
Net alsof ze iets weet, maar dat zou me verbazen... of zou Harry zijn mond voorbij hebben gepraat? Dat zou me niet verbazen...
Ik glimlach klein terug en focus dan weer op het tv scherm. Het grote openingsnummer van alle deelnemers is net gedaan en iedereen merkte op dat ik er niet tussen stond.
"Before we begin, we have some news. A singer has to say goodbye to us and unmask because of a fysical issue. This means that today, no one else will get unmasked. The singer will unmask right now in this video. I think it's pretty clear who it is because of the opening act and who we missed... but panel, who do you think it is?" Vraagt de presentator richting de jury met wat sarcasme.
"I really hope it's not Modern Dancer but I'm afraid it'll be her," zegt Rita Ora met een overdreven pruillip.
"Yeah she already limped last time.."
Ik voel Anne's en Gemma's ogen op mij gericht als dit nieuws uit de tv komt.
Ik negeer hun blik en focus op het tv scherm alsof ik ook echt benieuwd ben naar de ontmaskering.
Er wordt nog een beetje geraden wie ik ben en dan wordt het filmpje getoond. Mijn stem is vervormd en ik heb mijn masker nog aan en daaronder een zwarte hoodie.
Je ziet hoe ik uitleg wat er juist mis is en dan is het tijd voor de ontmaskering.
Ik voel plots zenuwen over heel m'n lichaam als ik zie hoe iedereen hier in de woonkamer bijna aan de televisie plakt.
Het is een heel dramatisch moment terwijl ik me focus op m'n gsm die nu hun reacties zal filmen.
Ik kijk weer terug naar het tv scherm en het is het moment dat ik m'n masker uittrek en je ziet eerst m'n haar eruit vallen. Ik was toen nog blond waarop Gemma meteen fronst, ze denkt dat ze mis is.
En dan zie je mijn gezicht en draai ik me om met een grote glimlach.
"I KNEW IT!" Roept Gemma luid als ze recht springt uit de sofa en naar mij wijst. "You dirty liar!" Zegt ze blij als ik lach.
Op de televisie worden de juryleden hun reacties getoond en Rita heeft ongeveer dezelfde reactie als Gemma. Ze zegt iets dat ze het super spijtig vind dat ik er niet ben.
Ze laten nog zien hoe ik de rest succes wens en een grapje maak hoe ik vanaf nu voor iedereen zal supporteren vanuit mijn sofa aangezien ik niet meer mocht wandelen toen.
"I'm sorry.." zeg ik zachtjes als ik alle ogen op mij voel.
"Don't! You did great! I loved your performance!" Zegt Gemma blij als ze in haar handen klapt. Ik druk ondertussen het filmpje op stop en steek m'n gsm weg.
"Indeed. You did great! It's a pity you had to stop. Did you like it?"
"I loved doing it." Zeg ik stil. "But I'm also relieved I didn't had to perform live without mask because I would've shat my pants." zeg ik met een lach.
JE LEEST
Lockdown. HS
Fanfictie"I'll see you." Ik kijk met een kleine glimlach naar hem. "Yeah sure. Little chance we'll see each other again, but okay." Harry lacht zacht en haalt zijn schouders op. "You'll never know." ---- De 24-jarige psychologe en seksuologe, Joyce De Graaf...