47

171 8 3
                                    

Ieder jaar met m'n verjaardag heb ik 2 regels.

1. Niet zingen (met uitzondering voor Harry dan)

2. Er mag wel taart zijn

En ik ben er zeker van dat mijn mama die eerste regel gaat negeren vandaag. Dat doet ze ieder jaar.

"Ready?" ik voel meteen Harry's armen rond me wikkelen als ik net de handdoek rond mij bind. "Almost, gotta brush my teeth." "Tell me how is your birthday so far?" ik zie meteen zijn glimlach in de spiegel als hij zijn hoofd in mijn nek nestelt.

"After those gifts and the ambitious love making, very good." zeg ik droog als ik m'n tandenborstel neem en hoor meteen zijn lach. "I'm glad," hij drukt een korte kus op mijn wang en lost zijn armen rond mij. "I'm gonna look downstairs because before I came to wake you your mum started making breakfast and I'm not sure she'll find everything she needs.."

"Well it's been more than an hour now so I guess she'll be fine.." Hij kijkt vluchtig naar het uur op z'n gsm dat op de wastafel ligt en zijn ogen worden groot.

"Wait, no way? What will they think? Oh my god.." mompelt hij met een lach en rode wangen als hij me beschaamd aankijkt. "What? Her grown daughter and her grown boyfriend had sex ? That's not even weird." ik doe wat tandpasta op m'n tandenborstel en zie meteen zijn lach doorheen de spiegel.

"Okay then, See you downstairs?" Ik knik klein met de tandenborstel in mijn mond en voel plots een mep tegen mijn kont waardoor ik hem droog aankijk en hij giechelend de badkamer uitwandelt.

Nadat ik m'n tanden heb gepoetst droog ik m'n haar van de douche die we samen hebben genomen. Daarna wandel ik naar Harry's dressing- correctie.. onze dressing nu, denk ik?

Ik neem een lichte jeans en ga opzoek naar een t-shirt dat niet te warm is aangezien de zon toch wel schijnt vandaag.

In de stapel t-shirts van Harry vind ik een mosterdgele t-shirt met een top quote.

- why be racist, sexist, homophobic or transphobic when you could just be quiet?-

Ik trek deze meteen aan en doe m'n ring aan met die birthstone die ik ooit van Harry heb gekregen en neem het pakje met de oura ring mee naar beneden zodat ik deze kan instellen.

Eens ik beneden kom hoor ik drie stemmen in de keuken en zie Tommy op de sofa liggen en hij slaapt heel diep. Die loopsessie met Harry zal waarschijnlijk zwaar geweest zijn voor hem.

Ik loop stilletjes voorbij hem zodat hij niet zou wakker worden en ga naar de keuken.

"So did she say yes?" hoor ik mijn mama enthousiast vragen en hoor meteen Harry's grinnik. "She did. We're officially living together." "That's great!" ze roept dit bijna alsof ze super gelukkig is dat ik hier nu woon.

"Maybe you could come visit more, you can always stay at the appartement she had. Axel won't mind I think." stelt Harry voor en ik voel een glimlach groeien. Zo had ik nog niet nagedacht...

Mijn mama en Emile kunnen meer langskomen zonder dat ze een hotel moeten huren of ze hier willen slapen. Ik kan Tommy vaker zien.

Axel en Alli kunnen ook vaker langskomen en in dat appartement blijven... Het is perfect.

Ik besluit te stoppen met luisteren en wandel de hoek om in de keuken. Mijn mama's ogen kijken meteen op van de pan waar ze iets in bakt en zie meteen haar glimlach. "Aaah daar is ze, gefeliciteerd lieverd." Ik kijk haar verbaasd aan als ze niet begint te zingen maar me enkel stevig knuffelt. "Dankjewel mama."

Lockdown. HSWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu