البارت ٢٣❤️

701 39 5
                                    

(رواية صقور الداخلية 2🦅💖💪).
(بقلمي ياسمين رمضان 🦅💖).
(البارت 8✨🦅).
معاذ بشر ولسة بيقرب ورد بتفتح عينيها وبتلاقي معاذ بيقرب عليها بتضر*بو بوكس ف بطنو ثم وشو.
معاذ وقع علي الارض من قوه ضر*بها ليه .
ورد كانت واقفه دايخه بسبب قوه المخدر وبتلاقي تلاتة قدامها وبيحاولو يمسكوها ورد بسرعه البرق كانت مخلصة عليهم
معاذ بصدمة: معقول الي شايفوو بعيني دا.
ورد ولسه بتبص وراها عشان تكمل ضر*ب ف معاذ قام بسرعة مسكها وحط المنديل علي وشها تاني واغمي عليها وشالها ونايمها علي الكنبة وفضل متأمل ف ملامحها البريئة.
معاذ بتعجب:معقول تكون بريئة لدرجة دي و ومن شوية كانت شرسة والله لسه الأيام جاية يا ورد وهعرف حجات كتير عنك.
قام معاذ فضل يضمض جرحو الي علي وشو ونام جنب ورد واخدها ف حضنو.
(طبعا انتو مدايقين من ال حصل دا ونا كمان زيكو متغاظة اوي).
*_____________*
✨ف المستشفي ✨
ادم بغضب شديد وكور ايدو جامد وزق حور علي الحيطة وضر*ب ايدو علي الحيطه جامد.
كلهم شهقوو واتخضوو جامد.
حور كانت واقفه بقوه ولا خايفه منو وكانت بتبصلو بنظرات حارقه وهو كمان كانت عنيهم هتطلع شرار من الغضب الي جواهم.
مراد بزعيق :وزق ادم ابعد عنها عيب ال انت قولتو دا وانتي كمان يا حور مكانش ينفع تضر*بي كدة قدامنا.
حور بغضب : لا مش غلطانة يا مراد انا بدافع عن نفسي علي ال قالو كلام يمس شرفي ولو بايدي كنت اديتلو بدل ال قلم عشرة.
ادم بغضب ولسه بيقرب عليها تاني .
مراد بسرعة: اهدي بقا واهدي انتي كمان ياحور انا مش عارف اي ال حصل ما بينكم بس لازم تحلو دا ب الهداوة مش كده ومتنسوش ماما نجت من الم*وت بصعوبة و ورد مش عارفين مين الي خاطفها.
اللواء بغضب : للاسف انتو مش عاملين ليا اي اعتبار وشكلي تربيتي فيك مكنتش صح يا آدم عشان تقول كلام زي دا علي مراتك قدامنا يا خسارة بجد وانتي يا حور انا مربتكيش انك تمدي ايدك علي جوزك قدامنا بطريقه دي بجد انا انصدمت فيكو و وقف بعيد بحزن  .
ادم بغضب : بسببك اللواء لاول مره يزعل مني عمرو ما زعل مني وأكمل باستفزاز بس هو ميعرفش الحقيقه فعلا انك وحده بتاعت رجالة رخيصة .
مراد بزعيق : ادم احترم نفسك اي ال انت بتقولو دا ازاي تقول عنها كده انت اجنننت.
حور وقفه والدموع بتنزل من عينيها بكلام ادم الجارح ف حقها وبتمسح دموعها وقربت من وشو جامد واتبادالو النظرات النارية بينهم.
حور بقوة : هتندم يا حضرة المقدم علي كل الكلام دا.
وزقتوو وراحت عند اللواء.
حور بحزن : بابا أنا اسفة اني زعلتك مني ومش هعمل حاجة تزعلك تاني.
اللواء بصدمةولاول مرة يسمع كلمه بابا منها.
اللواء بفرح ونسي زعلو منها وقال ليها
=انتي قولتي اي دلوقتي.
حور بحزن :انا اسفه اني زعلتك.
اللواء بنفي: لا قبلها.
حور بستغراب : بابا.
اللواء بفرح : اول مره تقولي ليا الكلمة دي يا حور.
حور بحنان : لان حضرتك انت الي وقفت جمبي انا و ورد ف كل حاجه ومش هنسي فضلك علينا ودي اقل كلمة اقولهالك يا بابا.
اللواء: نزلت منو دمعة فرحة قوليها علي طول وأكمل ب مزح بس ف الشغل ب اسمي ماشي.
حور بضحك: اكيد يا حج.
ضحك اللواء هو و ريم و حور واخدهم فحضنو.
ادم واقف مدايق ازاي خليتو يبقا معاها كده ولسه مدايق منو.
اللواء: دلوقتي لازم يكون معاكي مراد و ادم ف المهمة لان فعلا ريم عندها حق لازم تكونو سوي.
مراد : موافق يا سياده اللواء اني اروح بس ماما .
اللواء بتفهم: متقلقش مامتك ف امانتي هنا و ريم معايا هنكون معاها لحد ما تلاقو ورد أن شاء الله.
ادم بديق : انا مستحيل اكون مع حور في اي مهمة بعد كده .
اللواء ببرود: دا أمر يا حضرة المقدم وياريت مشكالكو الشخصية دي تبعدوها تماما عن الشغل مفهوم ودلوقتي يلا ابداو شغلكوو .
حور و مراد : امرك يا فندم.
اللواء: وانت يا ادم .
ادم بديق وغيظ : امرك يا فندم .
اللواء: حور هتبقا قائد المهمة .
ادم لسة هيتعصب ويتكلم.
اللواء بطرف عين : مش عايز اي نقاش يلا امشو دلوقتي .
مراد و ادم و حور بصو بصة اخيرة علي سعاد ومشيو .
والتلاتة ركبوو عربيتهم واتجهوا الي الفيلا وشافو حور اتجهت من طريق تاني .
ادم بغضب : رايحه فين دي . واتصل عليها .
قفلت ف وشو.
ادم بغضب : ماشي يا حور.
بعد دقيقتين شاف مراد بيتصل عليه .
ادم : الو يا مراد .
مراد: هنطلع احنا علي الفيلا هنلبس لبس العمليات الخاصة و ناخد لابتوب بتاعنا وهنحصل حور علي الطيارة الخاصة تمام.
ادم بغيظ : ومقلتش ليا لي انا .
مراد بزهق: ادم مش وقتو بقا.
ادم :ماشي يا مراد متقلقش يا اخويا هنرجع ورد باذن الله.
مراد بتعب : يارب يا آدم.
وقفلو مع بعض .
و وصلو الفيلا طلعو اخدو شاور بسرعة ولبسو علي طول واخدو حجتهم المهمة ونزلو وركبو عربيتهم واتجهوا الي الطيارة .
ادم اتصل علي المساعده ال بتساعد مامتو ف الفيلا .
سلوي : سلام عليكم يا آدم بيه في حاجة.
ادم  : معلش يا ست سلوي هتخلي بالك من الفيلا ف غيابنا كام يوم لان محدش ف البيت.
سلوي : حاضر يا آدم بيه انت تأمر .
ادم ببرود: تمام وقفل علي طول .
سلوي باستغراب : هو رجع زي الاول تاني دا ولا اي.
وكملت نوم وهتروح بكره الصبح الفيلا .
ادم و مراد وصلو .
و ركبو شافو حور قاعدة علي الكرسي وماسكة لاب توب.
قعدو قدامها .
حور : امم وصلتو .
ادم بغرور: احنا رايحين فين بظبط لازم نعرف كل حاجة ومفيش داعي تعملي علينا انك انتي القائد لان طبيعي مش هخليكي تمشي كلامك عليا.
حور بثقة: والله يا آدم انا مش محتاجالك اصلا ف المهمة دي ونا كنت هقدر اقوم لوحدي ف المهمه دي بس دي اومر اللواء وكلامو لازم يتنفذ مش كده يا حضرة المقدم ولا اي ولازم تنفذ الي اقولو لان دا أمر وزي ما قال فعلا اللواء نرمي مشاكلنا دي علي جنب دلوقتي لحد ما الاقي اختي مفهوم .
ادم باستفزاز: قوليلي صح يا حور دفعلك كام عشيقك علي الليلة دي وكمل با استفزار اكتر  ولا شكل كده دي مش اول ليه صح.
حور غمضت عينها بغضب وكسرت الكوبايه وحطت النص المكسور الي ف ايديها علي رقبت ادم بغضب.
مراد بزعيق : لا بجد انتوا اتجننتوو في اي مش كده شيلي ال كوباية من علي رقبتو يا حور .
حور بغضب اعمي : لو قولت كلمة تاني يا آدم صدقني مش هرحمك سامع وقربت كوبايه من رقبتو جامد .
ادم ببرود : ابعدي احسنلك يا حور متقوليش حاجة وانتي مش قدها اصلا.
حور بعند وراحت مقطعا قميصه .
ادم اتعصب ولسه هيقوم عليها .
مراد بزعيق هز الطيارة: اهدوووووووو بقااااااا
انتو مش حاسين بيا لدرجادي مالكو ال حصل لكل دا
بقيتو قاسين علي بعض لي كده دلوقتي لازم اعرف ال حصل .
ادم : الهانم دخلت عليها الاوضة لاقيتها واقفه مع واحد وحضنها وهي مستسلمة ليه .
مراد بغضب : اخرس اي ال انت بتقولو دا معقول تقول كلام عن مراتك بالطريقه دي .
ادم بغضب : لو مش مصدقني اسالها الهانم كانت ف اوضتها ولا علي بالها حاجه خالص اختها اتخطفت بدون ما تحس وماما كانت هتم*وت وهي ولا هنا خالص .
مراد : بص لحور الكلام دا صح يا حور اتكلمي .
حور بغموض : مقدرش اجوبك دلوقتي يا مراد علي اي كلمة ف الوقت مناسب هقولك علي كل حاجة.
ادم : كلامي صح بس هي مش عارفه تبرر يا مراد .
مراد : ممكن تسكت خالص انا عارف ان حور مش كده ومتأكد ف الوقت المناسب هتقول علي كل حاجه حصلت صح يا حور .
حور بتفهم : مظبوط يا مراد بس عايزه أوضح نقطه يا مقدم أدم انت بتقول اني قاعدة ولا علي بالي ف اوضتي بس ماكنش في اي صوت نهائي لان اكيد كانو مخططين لكل حاجه بسر وبدون شوشورة ودلوقتي انا عرفت ورد فين .
مراد بفرحه :بجد يا حور .
حور : ورد دلوقتي وصلت امريكا واحنا كام ساعه وهنوصل علي امريكا في واحد اسمو معاذ الابياري هو الي خاطفها بيكون صاحب اكبر شركه مقاولات ف امريكا بس انا الي مش فاهمه خطف ورد لي بذات ولي عمل كده ف ماما سعاد .
ادم و مراد بصدمة : اي هو الي عمل كده في ماما .
حور باسف: ايوه هو .
ادم و مراد بغضب : مش هنرحموو اقسم بالله.
حور : هيحصل أن شاء الله دلوقتي نرتاح شوية لان شكلو موضوع كبير .
مراد بحزن: تمام شكرا يا حور كنت واثق انك هتعرفي تلاقي حل .
حور بحزن: مفيش شكر بينا يا اخويا ورد اختي وماما سعاد تبقا مامتي  باذن الله هنلاقي ورد وماما هتبقا صحتها كويسة .
مراد حضنها بحب اخوي وهي كمان.
مراد بأمل : يارب يا حور يارب.
حور بأمل : يارب يا مراد.
ادم واقف بيفكر كان هيحصل اي لو ملحقش مامتو وبيتواعد جامد ل معاذ دا ومش هيسيبو الا لما يخلص عليه بايدو.

رواية صقور الداخلية 💪🦅✨💖حيث تعيش القصص. اكتشف الآن