(رواية صقور الداخلية 2🦅💖💪).
(بقلمي ياسمين رمضان 🦅💖).
(البارت 20✨🦅).
حور & ورد & مرام بذكاء : ٢٦٠ الف شخص هيحاربو معانا بس هما فين وهيجوو منيين مفاجاة.
ادم : يعني ال اتضحلي انكو مش هتقولو هيظهرو منين .
حور بابتسامة : اتقل يا آدم هتعرف كل حاجة لما نوصل هتتفاجئ بنفسك.
مراد &جاسر : متاكدين أننا هنتفاجي .
ادم بحمحمة : تعالي يا حور علي جنب شويهة .
حور : حاضر .
واخدها ادم علي جنب واتكلمو
ادم بقلق: حور انا خايف .
حور بقلق: من اي يا آدم معقول المقدم ادم الشافعي يخاف .
ادم: انا مش خايف علي نفسي انا خايف عليكي انتي يا حور .
حور بحب : متقلقش عليا يا آدم طول ما انت جنبي وايد واحدة محدش هيقدر يفرقنا غير المو*ت.
ادم: بعيد الشر عنك يا حبيبتي واثق من ربنا أن هنقدر ننتصر عليهم بس قلقان شوية .
حور باطمئنان : طبيعي تقلق لان دي هتبقى اخطر مهمة هنعملها خليك واثق أن ربنا هينصرنا باذن الله.
ادم بحب: أن شاء الله لو نجحنا من المهمة دي عايزين نجيب طفل شبهك كدة لماما اي رايك.
حور بحب: هيطلع شبة دومي حبيبي أن شاء الله ننتصر الاول ونجيب بيبي صغنون الي هيبقا شبه الغوريلا الغاضبة الي قدامي دا .
ادم بضيق : رجعنا لل اسم دا تاني .
حور بضحك : تاني وتالت كمان.
ادم بحب : ماشي يا ستي مقبولة منك لأنها طالعة زي القمر منك مش اكتر .
حور ابتسمت بكسوف وهو ابتسم علي كسوفها.
( حبه رومانسية كدة علي ضيق معلش مع ان مش وقتو والله بس حبيت يعني افصلكو شوية).
الوزير بصوت عالي : الفرقة كلها تجمع حالا.
كلهم وقفو جانب بعض والجيش كلو وراهم .
الوزير بصوت عال(علشان الكل يسمعو طبعا).
الوزير : لكل ال ابطال الموجدين قدامي حان دلوقتي وقت الانطلاق اول ما توصلوا وتبدأو تحاربو كل واحد فيكو يدافع علي التاني وقا*تلو بكل قوة متفكروش حتي قلبكو يضعف كل ما قلبك يضعف هتلاقي العدو غادر بيك لازم يكون كل تركيزك علي الهدف وانا واثق فيكم كلكم وباذن الله هترجعو منتصرين يلا انطلاق .
الجيش بدأ يتجة الي مقر الطائرات الحربية وبدأو يركبو مجموعة مجموعة طيارة طيارة .
ملحوظه عدد الطائرات ١٠٠٠ وكل طيارة هيركب فيها ١٠٠ جندي يبقا كدة عدد الجيش كلو ١٠٠ الف.
و طيارة خاصة ل صقور الداخلية واشباح المخابرات.
✨ادم و مراد بقو لقبهم برضو صقور الداخلية ✨.
""كا تذكير بس مش اكتر"".
و حور راحت تجيب ماكس من العربية الكبيرة وخرجتو منها.
ماكس كان فرحان انو شافها وفضل يتنطط .
حور بحب: وحشتني يا ماكس هتيجي معايا لمكان كلو مغامرات وهتحبو اوي تعالي معايا يلا واخدتوو عند الطيارة خاصه بية ودخلتو وخلت اتنين جندي يربطو كويس عشان ميفركش أو يعمل حاجة .
و سبتو ونزلت.
وراحت الطيارة تركب مع التيم لان مفضلش غيرها وكلهم ركبو وبعد وقت قصير بدأت الطائرات تستعد وبدأو يتحركو
وطبعا المعدات زي عربيات حور و ورد ال ضد الرصاص و اتنين جندي راكبين طائرتين الخاصة ب ادم و مراد و موتور تبع مرام وجاسر و الاسلحه زيادة.
حور كانت قاعدة علي لاب توب بتشوف مالك فين بظبط هل اتحرك من مكانو ولا لسة وكانت ورد بتابع معاها و مراد و ادم بيتشارو ازاي هيهاجمو سوي و مرام و جاسر بيتاكدو كويس من الآلات الحادة بتاعتهم وبيتشاورو مع بعض .
حور بتركيز: ورد مالك كويس لسه متحركش من مدينة شنغهاي ( دي مدينه في الصين).
ورد :كويس اوي بس جاسيكا مقلتش حاجة تاني عن الجاسوس الي بعتاة يتجسس علي مالك .
حور : بعتتلي رسالة وعرفتني انو عمال يكتر في الجيش علشان يقدر يحتل ومحدش يقف قصادة.
ورد: و اخبار عن ريم اي تعرف حاجه عنها.
حور: الجاسوس شافها أنها واقفة مع مالك طول الوقت وبتابع معاه كل حاجة.
ورد: طلعت مش سهلة بس علي مين مش علينا
واكملت بصوت حاد هيندمو كويس اوي كلهم الي يجي علي الناس ملهاش ذنب في جشعهم هيلاقينا قصادو ومش هنحلو ابدا.
حور: بظبط يا ورد طول ما انا وانتي سوي وايد واحدة هنتتصر عليهم.
ورد ابتسمت وحضنتها .
ورد بحب: مع بعض الابد يا توأمي .
حور بحب: مع بعض الابد يا توأمي .
و بعد وقت كلهم ريحو شوية وبعد عدة ساعات كلهم فأقو.
حور جابت جهاز اللاسلكي وكلمت كابتن الطيارة.
حور: فاضل قد اي يا كابتن ونوصل.
كابتن الطيارة: ساعة بظبط يا حضره الظابط حور .
حور : تمام يا كابتن بلغني اول ما تبدا تنزل بطيارة.
كابتن : امرك يا حضره الظابط.
ورد : كدة فاضل ساعة ونوصل باذن الله بتوفيق يا شباب .
الكل : أن شاء الله.
ادم مسك جهاز اللاسلكي .
ادم : كل جنود سمعني حول .
الجنود: سمعينك يا فندم حول .
ادم :عاش يا ابطال فاضل ساعة ونوصل يا شباب كلو يجهز مفهوم حول .
الجنود: مفهوم يا فندم .
و بعد ساعة بدأت الطائرات كلها تهبط الي الأرض في مكان بعيد عن مدينة شنغهاي علشان ميتكشفوش .
نزلو صقور الداخلية و اشباح المخابرات من الطائرة
وكان كل الجيش واقف قدامهم ومستنين كلمة منهم علشان يتحركو .
والكل شاف في فرقة كتيرة وقفة قصادهم .
حور ابتسمت : جاسيكا.
مرام :دي جاسيكا ال حكيتي عنها .
حور بمشاكسة : اه هي دي امهر رائد في الداخلية بس مجنونة شوية بس احنا أجن منها.
الكل ضحكو علي كلامها ( حور دي تاخد القلب كدة).
جاسيكا شافت حور و ورد وراحت ليهم .
جاسيكا بحب: هاي حور هاي ورد وحضنتهم .
ورد بحب : وحشتيني يا مجنونة .
جاسيكا بضحك: مفيش حد مجنون زيكو يا ورد .
الكل ضحك.
حور :طبعا انتي مش محتاجة اعرفك علي ادم و مراد .
جاسيكا بترحيب : طبعا وسلمت عليهم .
ورد:دول بقا مرام وجاسر اشباح المخابرات.
جاسيكا : اهلا بيكم وسلمت عليهم وهما كمان سلمو عليها .
حور: كل حاجة جاهزة يا جاسيكا .
جاسيكا : كلو جاهز ناقصين بس إشارة منك ونبدا نتحرك .
حور :تمام جبتي العربيات النقل ال هتشيل الجنود علشان نوصل علي مكان مالك .
جاسيكا : اكيد يا حور كل حاجة جاهزة.
حور : تمام اوي.
ادم بتساؤل: جاسيكا بما انك باعتة جاسوس يراقب مالك مقالش ليكي هما كام شخص .
جاسيكا: الاسف العدد كبير جدا بس هنقدر نخلص عليهم بقوتنا .
مراد بفضول : يعني كام لازم نعرف برضو .
جاسيكا: ٥٠٠الف شخص غير المخزن الكبير ال مليان اسلحة ومتفجرات حجات عالمية لازم ناخد حذرنا كويس اوي .
مراد بصدمة : ٥٠٠ الف دا عدد الجيش بتاعنا أقل منهم .
كلو مصدوم معادا حور و ورد .
ادم بديق : شايفك ساكتة يعني يا حور انتي ورد اكيد كنتو عارفين دا من البداية ومقولتوش .
حور بتنهيدة : لسة عارفة دلوقتي زي زيكو طبعا لازم جيش يبقا كتير لان البية بيزود كل شوية بس احنا باذن الله هنقدر نقضي عليهم .
ادم : واثق من دا يا حور بس مشكلة في الجيش بتاعنا كدة ناس كتير هتمو*ت .
حور : محدش هي*موت يا ادم انا منظمة كويس هنعمل اي انا و ورد وكل خطوة هتعرفوها واحنا بنهاجم متوترش ال حواليك ارجوك .
مرام : جماعة انتو متوترين لية انا زيكو انصدمت بس احنا المفروض عدد زي دا ميفرقش معانا طول ما احنا ماشين صح هنقدر نخلص عليهم وهنمسك مالك الزفت دا هو و شوية القطط بتوعو ال متحامي فيهم .
جاسر : انا مع مع مرام في كل كلمة ودلوقتي لازم نخلي الجيش يعرف ب الحكايه دي عشان ميتصدموش صح ولا اي .
مراد : فكرة سليمة يا جاسر مين فيكو ال هيتكلم ويقولهم .
ورد : ادم ال هيتكلم .
ادم : انا عارف أننا هنقدر نخلص عليهم بس انا كل ال ف دماغي حياة كل جندي لان الزعيم الصيني دا عندو أسلحة وبلاوي سودة لان الصين معروفة بقوه الأسلحة عندها انا خوفي علي جنود مش اكتر .
حور باطمئنان : كل جيش دا في حمياتنا يا آدم متقلقش احنا هنكون بنحميهم كلهم وان شاء الله الخطة هتظبط انا مظبطة كل حاجة انا و ورد و مرام .
ادم : واثق فيكي وعارف انك مش هتخيبي ظني .
حور ابتسمت علي انو واثق فيها ودايما خوفو علي الجميع قبل نفسو.
ادم : كل الجيش ال قدامي في حاجة لازم تعرفوها احنا هنهاجم ٥٠٠ الف شخص ومش أشخاص عادية كمان ف ال خايف يهاجم يروح من دلوقتي .
التيم بصدمة : انت بتقول اييي.
ادم رفع ايدو بأنهم يسكتو .
ادم : مين هيكمل معانا للطريق .
الجنود بصوت عال: كلنا معاك يا سيادة المقدم.
ادم بابتسامه ثقة: عاش يا ابطال هو دا الكلام .
التيم ابتسم علي ثقتة بنفسة.
مراد :الكل يجهز يا ابطال هنتحرك دلوقتي.
جاسيكا : العربيات كلها جاهزة للجنود واكملت بخبث بس انتو هتركبو ازاي معملتش حسابكو في العربيات .
حور بثقة وتحدي: اركبي عربيتك المصفحة انتي و فرقتك وهتشوفي دلوقتي التشويق علي اصولو.
جاسيكا بتحدي: اوكي يا حضرة ظابط ومشيت وركبت عربيتها المصفحة و الفرقة ركبت عربيات ضد الرصاص وفي كمان ركبو الدبابات.
و الجنود المصريين ركبو العربيات النقل الكبيرة وكدة مفضلش غير صقور الداخلية و اشباح المخابرات أنهم يركبو .
(جاهزين للمغامرة يا شباب✨ومن هنا هيبدا التشويق والإثارة ✨).
مرام &جاسر ماسكين جهاز اللاسلكي: جندي اشرف افتح باب الطيارة .
والجندي فتح باب الطيارة و مرام و جاسر دخلو يركبو الموتور كان تقيل لان موتور من النوع الحديث القوي .
ونزلوا بيه و وقفو علي جنب ومستنين صقور الداخلية يركبو هما كمان .
ادم & مراد راحو ل طياراتهم الخاصة وكانت من الجناب فيها مكان الصواريخ وكانت مصفحة عشان محدش فيهم يتاذي و ركبو الطيارة ووشغلوها ومستنين حور و ورد .
حور & ورد بجهاز اللاسلكي: جندي محمود و رامي افتحو البوابة حالا حول .
وبالفعل فتحو البوابة وكل وحدة ركبت عربيتها ونزلت بيها والكل كان منبهر جدا ب العربيات كان شكلها رائع.
✨طبعا طيارة ماكس هتفضل مكملة معاهم لحد ما يوصلو لمكان مالك ويوقفو بعيد✨.
حور : الكل يتحرك حالا حول .
والكل اتحرك وبداو يروحو علي مكان ال فيه مالك و زعماء المافيا.
✨نروح عند مكان مالك ✨.
مالك : هوان كل حاجة جاهزه علشان بكره هنبدا نتحرك لان زي ما ريم قالت هيبداو يهجمو علينا بعد ٣ ايام .
هاون باو : وانت متاكد من البنت دي أنها بتقول الحقيقة مش يمكن بتكدب .
ريم بثقة: لو بكدب عليكو هكون لي معاكو اصلا وال هيخليني اخاطر بحياتي علشان اكدب في حاجة زي كدة انا هدفي حور و ورد أننا نخلص عليهم وكمان انا معاكو عشان اي حاجة تعرفوها عنهم .
تشارلي بإعجاب : واضح انك ذكية.
مارلي: مش وقتو اعجاب دلوقتي يا تشارلي خلينا ف المهمة دلوقتي لازم نزود عدد أكبر من دول لان انتو بتقولو هنحتل العالم كلو مش فرنسا بس .
ريم بصدمة : اييي .
مالك بشك: اتصدمتي لية .
ريم بسخرية: ازاي اصلا هتقدرو تحتلو العالم كلو .
مالك بصوت مخيف : ما هو ال متعرفيهوش يا حلوة أن في كل بلد عندي بدل الجاسوس عشرة يعني بثانية مني هخليهم يحطو متفجر*ات في كل حتة .
ريم بخوف ولاكن تخفي وتقول بانبهار : فجائتني الصراحة هو دا الكلام يا مالك .
مالك بحدة: بعد كدة تخدي بالك من كلامك فاهمة.
ريم بخوف: حاضر .
مالك : تعالو برا يلا نشوف تدريبات الشباب .
الكل: تمام
مالك:ريم انتي خليكي هنا أمن ليكي اكتر .
ريم باستغراب: تمام .
عند صقور الداخلية و أشباح المخابرات وصلو عند مكان مالك.
✨جاهزين✨.
جاسيكا : حور سمعاني حول .
حور: سمعاكي حول .
جاسيكا:الجاسوس بعتلي ان مالك و والزعماء ال معاة واقفين وبيتابعو تمارين الشباب .
حور بغموض:حلو اوي تمام كدة هنبدا نهاجم دلوقتي .
ورد: لحظة يا حور ريم واقفة معاهم ولا لا .
جاسيكا : لا يا ورد مش موجودة.
حور : تقدري تخلي الجاسوس بتاعك يخدها لمكان بعيد شوية لان عايزنها تعيش .
جاسيكا:حاضر هبلغو بس بعد ما نهاجم لان مش هيقدر يدخلها دلوقتي ف الخيمة لان الخيمة تبع مالك .
حور : تمام جاهزين يا شباب .
الجميع : جاهزين .
حور : ورد هنبدا دلوقتي انا وانتي مستعدة .
ورد : مستعدة .
حور : ورد سخني جامد العربية .
ورد بثقة : سخنة يا حور .
حور &ورد : ١؛٢؛٣. هجووووم .
زودو سرعة العربية جامد وبداو يهجموو المكان .
حور بصريخ: ورد فعلي الصواريخ حالا .
ورد بتركيز: حالا وبدأت تفعلهم وف لحظة الصواريخ انطلقت علي المستودع ال كلو أسلحةوحصل انفجار كبير وعدد من جيش مالك وزعماؤ ما*تو ولاكن كان لسة في عدد كبير .
مالك بجنون وهو شايف المستودع كلو بقا تراب بدل ما كان كلو اس*لحة ومتفجر*ات وشاف من بعيد عربيتين كانو واقفين وكانو جواهم حور و ورد .
مالك بجنون : مش هتعيشو بعد ال عملتو دا هجوم يا رجالة عليهم.
حور:ادم ابدا اتحرك حالا انت ومراد .
وبدأ ادم و مراد يظهرو قدام الجيش ب الطيارتين .
ادم : مراد ابدا اضر*ب حالا معايا .
مراد : علم وينفذ .
وبداو يضربو برصاص علي كل جيش مالك .
وبدأ كتير منهم يمو*تو .
واتبقا ٣٠٠الف بس من جيش مالك .
مالك هيتجنن من ال بيحصل .
تشارلي بذكاء وكان معاة جهاز اللاسلكي : الوحوش كلها تجمع دلوقتي .
مالك و هاون و مارلي مش فاهمين حاجة.
وفجاة عدد كبير من الشباب وصلو واضعافو علي الموجدين.
جاسيكا : حور الجيش بتاعهم اضاعف .
حور بذكاء:كل الجنود سمعني و ادم و مراد و مرام وجاسر هنبدا نهاجم كلنا سوي ف وقت واحد مقدمناش غير الحل دا لأن العدد اضاعف اكتر جاهزين .
الكل:جاهزين .
حور : جاسيكا ٢٦٠الف شخص يهجموو دلوقتي حالا معانا يلااااا .
جاسيكا : حالا.
وبداو كلهم يهجموو ف وقت واحد .
جيش المصري مع فرقه الأمريكية و ٢٦٠ الف شخص بدأو يهجمو علي جيوش مالك
وكانت معركة قوية .
و ناس كتير ماتت من جيش مالك ولاكن في ال بيقوم تاني .
حور:مرام و جاسر ابداو حالا ارمو ال اله الحادة عليهم .
مرام & جاسر: حالا يا حور .
وبداو يصوبو ناس كتير جدا .
مالك : شكلنا كدة هنمو*ت لازم نهرب قبل ما يخلصوو علينا.
هاون باو بذكاء : استني انت مشوفتش ال هيحصل دلوقتي.
مالك : اي أنجز .
هاون باو دخل خيمة بعيدة وجاب منها زي صاروخ متوسط ما ولاكن يقدر يخلص علي الكل بسهولة .
هاون باو بثقة: شوف دلوقتي هيحصل اي و وهوب أطلق الصاروخ وعدد من جيش صقور الداخلية واشباح المخابرات و جاسيكا ماتو واتبقا ١٠٠ الف بس .
ادم بعصبية:والله لاقت*لك يا صيني الكلب .
وصوب ال صاروخ علية وهوب فجرو تماما .
مالك وتشارلي ومارلي جريو بسرعة استخبو بعيد .
مراد:عاش يا آدم ودلوقتي كلنا هنجهز ونواجهم وش لوش كلو مجهز اسلحتو كويس .
حور &ورد&ادم&مرام& جاسر &جاسيكا: جاهزين .
ادم و مراد نزلو بالطيارة وخرجو منها وراحو كلهم وقفو جانب بعض .
حور : ١ ٢ ٣ هجوووووم .
وبدأو يحاربو مع الجنود وفضلو يخلصوو عليهم واحد واحد .
حور & ورد& جاسيكا بيهاجمو سوي .
ادم &مراد بيهاجمو سوي .
مرام & جاسر بيهاجمو سوي .
وبعد مرور وقت كان كل جيش مالك وزعماؤ بقو عبارة عن جثث فقط وطبعا ما*ت عدد برضو من جيش المصري و فرقة جاسيكا و ومن الجيش تبع جاسيكا و حور و ورد ومرام ال هما ٢٦٠ الف اتبقا من من كل دول ١٠٠ الف فقط.
ادم : انتو كويسين حد حصلو حاجة .
حور : كلنا كويسين لازم نمسك مالك و وتشارلي ومارلي قبل ما يهربو.
وراحو بسرعة كلهم لمكان الخيمة ال استخبو فيها
( طبعا كلو هيقول ازاي الخيمة متفجرتش لأنها كانت بعيدة شوية عن المعركة ال حصلت ).
ادم و مراد و جاسر كسرو باب الخيمة جامد برجليهم
واتصدمو من المنظر ال قدامهم عثمان كان مقت*ول وجنبو مارلي والجاسوس تبع جاسيكا.
وفجاة الشاشة اتفتحت وظهر فيها مالك .
مالك بشر: غلطتو غلطة كبيرة اوي بس دلوقتي جي دوري اني انفذ ال كنت عايزو من زمان بعد ١٠ دقائق كل مدينة من كل دولة هيحصل فيها دمار .
الكل بصدمة : لااااااااااااااا يا مالك .
مالك بشر : بالمناسبة ريم ال غدرت بيكو معانا بس عبيطة متعرفش أن أنا غدار وان ممكن اعمل فيها اي حاجة وال هنعملو فيها حاجة بسيطة اوي عن ال عملتو انهاردة.
حور بغضب: اياك تعمل فيها حاجة والا اقسم بالله يا مالك ما هرحمك.
مالك باستفزاز: تشارلي فين يبني الحقنة .
تشارلي: موجودة اهي معايا .
مراد بغضب: حقنة اي دي يلا اياك تعملها حاجة.
مالك بشر جامح: حقنة مخدرات من الدرجة العالية لو اخدت كمية كلها هت*موت للاسف ونا هدفي امو*تها .
الكل بصوت عالي: اوعي تحطههاااااااااا .
ولاكن مالك مطنشهم وحط الحقنة ف دراع ريم وووووووو .
يتبعععععع......
رايكم في البارت يهمني لاني تعبت فيه جامد💖
يترا هيلاحقو ريم ولا لا .
هل هيمسكو مالك هو وتشارلي ولا لا .
يترا البارت جي هيحصل اي توقعو .
استنوني ف البارت جي أن شاء الله هتلاقو احداث حلوة وشيقه ✨.
تشاو.
#روايه_صقور_الداخليه.💖🦅
#بقلمي_ياسمين_رمضان.💖🦅
أنت تقرأ
رواية صقور الداخلية 💪🦅✨💖
Acciónبنتين اخوات كانو يعيشو حياة طبيعية في الملجا وبعد زمن كبرو وبقا ليهم بيت لوحدهم ولاكن يشاء الله أنهم يكونو اقوى اتنين في الداخلية و لقبهم صقور الداخلية 💪🦅✨. بقت حياتهم عبارة عن متعة و ومغامرات واحداث عالمية💖✨. البطلة صقر الداخلية حور اشرف 💪🦅. ...