(رواية صقور الداخلية 2🦅💖💪).
(بقلمي ياسمين رمضان 🦅💖).
(البارت 11✨🦅).
معاذ قفل الباب كويس ب المفتاح ومسك السك*ينة وقرب من حور بشر ولسة هيشوه وشها
حور بتفتح عينيها وبتشوفو بيقرب منها قامت بسرعة وضر*بتو برجليها ف بطنو.
معاذ بوجع : ااااه
و وقع علي الارض
ورد بفرحة: الحمد لله انك فوقتي.
حور بغضب : عمل حاجة فيكي يا ورد
ورد بنفي: معملش حاجة يا حور الحمد لله تعالى فكيني.
حور لسة هتفكها معاذ بيقوم وبيوقع حور علي سرير وبيفضل يخنق فيها جامد
حور مش قادرة تقاومو بسبب حقنة المخدر كانت ماثرة علي جسمها
ورد بكل قوتها شدت ايديها الاتنين جامد من كلابشات واتعور*ت بس مهتمتش ل دا وبكل قوتها ضرب*ت معاذ بو*كس ف وشو وبيقع علي الارض من قوه الضر*بة ومقدرش يقوم.
ورد بخوف : حور انتي كويسة.
حور كانت بتاخد نفسها بصعوبة وفضلت تكح جامد بعد دقيقتين اخدت نفسها وقامت تدور علي مفتاح الكلابشات لاقيتو علي الترابيزة الصغيرة وراحت لورد وفكت ليها الكلابشات ال ف رجليها.
ورد قامت من علي سرير حضنت حور جامد.
حور باطمئنان: الحمد لله انك بخير
ورد بحب: متخافيش عليا انا بخير وزي الفل كمان
طلعي هدوم من ال دولاب البسيها بدل الهدوم ال عليكي
حور: ماشي .
واخدت بنطلون وقميص ودخلت الحمام داخلي ف الاوضة وغيرت لبسها ولبست البنطلون و القميص وطلعت
وراحت لمعاذ وقومتو وقعدتو علي كرسي.
حور بغضب جحيمي وضربتو كف
=ماما سعاد عملت فيك اي عشان تتطعنها طعنة زي دي وضربتو كف اخر
=اختي عملت فيك اي علشان تخطفها بطريقة دي وكمان بعد كل دا خليت واحد ب العربية النقل يخلص علينا أنا و ادم و مراد عملنا فيك اي قووول .
ورد بصدمة: ماما سعاد ماتت يا حور.
حور بغضب : لا الحمد لله لحقناها ف اخر لحظة.
ورد بغضب:سبيني عليه ياحور.
حور:بتمسك ورد اهدي يا ورد استني نعرف هو عمل لي كدة وخطفك لية.
ورد بعدت بغضب
حور مسكتو من لياقة قميصة واتكلمت بصوت مخيف
= انت مين وعايز اي بظبط ومين بعتك.
معاذ: ...
حور بغضب:لو فضلت ساكت كدة مش هيحصل ليك كويس
لانك لسه متعرفناش شايف ال حصل من شويه دا ولا حاجه غير الي هيحصل فيك بعد كده .
وعدلت لياقه قميصه بسخرية وقفت قدامو وبتعدل كم القميص بتاعها ولسه هتضر*بو.
معاذ بشر : عايزة تعرفي أنا مين وبص لورد.
ورد كانت واقفه مرتبكة.
حور بصت علي ورد الي كانت واقفه ماسكة ايديها بتوتر.
معاذ بشر :انا واختك زمان ايام ما كنتو ف الملجا كنا بنحب بعض و وعدنا بعض أننا هنتجوز ونا سافرت امريكا كملت تعليمي وعملت ليا شركتي هنا واسستها كل دا علشانها وبس
بس هي عملت اي راحت واتجوزت مراد كسرتني يا حور فا كان دا اقل حاجه اعملها فيها.
ورد بغضب: كداب يا حور رحت شقتو ولاقيتو بيخوني وسبتو من ساعتها ومبقاش ليا علاقه بيه نهائي مفيش اي سبب مقنع انو يخطفني بسبب كلاموو المتخلف دا اكيد في سبب تاني.
حور بصت لورد بلوم أنها خبت عليها قصة حبهم زمان وكمان راحت لي الشقة .
ورد شافت نظرة الخذلان ف عيون حور ليها كأنها بتقولها هي سبب في كل ال احنا في دا .
ورد زعلت من نفسها اوي بسبب بصت حور ليها.
حور بغضب : يعني انت عامل كل الفيلم دا علشان خدعتك وانت ف الأصل بتاع بنات يا واطي وكمان مكفاكش تخطفها وكنت هتمو*ت ماما سعاد وفضلت تضر*ب فيةوفقد الوعي.
وقفها صوت ورد قالت ليها
ورد:حور كفاية لازم يعيش.
حور سابتو وبصت لورد باستغراب قربت ليها.
حور بغضب : خايفة علية ولا اي ولا لتكوني لسه بتحبي يا ست ورد بسببك ماما سعاد كانت ممكن تروح فيها بسبب الحيوان دا لي خبيتي موضوع زي دا كنتي احكيلي علي الأقل دا انا اختك يا ورد مفيش اي سر واحنا بنخبي علي بعض لي كده يا ورد مراد لما يعرف انك خبيتي عنو الموضوع دا هيعمل اي معاكي مفكرتيش لي فينا قبل ما تخبي موضوع زي دا.
ورد بخجل: انا اسفة يا حور بس انا محبتش احكيلك موضوع زي دا لانو اتقفل مكنتش اعرف انو هيرجع يفتكرني تاني.
حور بلوم: علي الاقل كنتي عرفيني يا ورد كنت لحقتك قبل ما يجيبك هنا ومكانش حصل ال حصل دا .
ورد عيطتت جامد.
حور شافت اختها بتعيط مستحملتش دموعها
وحضنتها
حور بطيبة: اهدي يا حبيبتي متعيطيش كل حاجه هتتحل وهقف جمبك وكل شي هيبقى احسن.
ورد : صدقيني يا حور عمري ما هخبي حاجة عنك ابدا تاني مهما حصل.
حور بحب: مصداقاكي يا ورد ومتقلقيش مراد لما يعرف الحقيقة اكيد مش هيتعصب عليكي لانو بيحبك.
ورد : صحيح هو فين مجاش لية.
حور : واحنا راكبين العربية أنا وهو و ادم وبصت علي معاذ ف واحد ب عربية نقل كبيرة خبطنا جامد العربية فضلت تلف بينا لحد ما اتحدفنا في البحر والعربية وقعت بعدينا ف البحر لان كنت صاحية وحاولت اعوم بس مقدرتش اقاوم وفقدت الوعي وصحيت لاقيت نفسي علي الشط ولاقيت ادم و مراد كانو فاقدين الوعي جنبي وفضلت افوقهم بس مفيش فايدة.
ورد بصدمة: كل دا حصل وانا اقول برضو اي الخدش الكبير ال ف راسك دا افتكرتو اثر ضربة واحد من الحراس برة
تب انتي كويسة جسمك وجعك.
حور بتعب: وجعني بس مستحملة.
ورد باطمئنان: اهم حاجة انك بخير وعايشين
وفضلت تحضنها جامد من خوفها عليها بسبب انها لو حصلها حاجة مش هتقدر تعيش من غيرها لأنها قطعة من قلبها.
بعد كده قالت بلهفة وخوف
= ومراد ياحور انا لازم اروحلو.
حور : متخافيش ماكس هيجيبو هنا وهو متعو*ر زي بظبط متخافيش.
ورد : مين ماكس دا .
حور : بيكون حصان بس ذكي جدا وبيفهم كويس اوي هو الي جابني هنا.
ورد : اهااا .
ورد افتكرت ادم واستغربت حور ازاي مكلمتش عنو.
ورد : ادم كويس هو كمان .
حور بديق : ايوه بس متعو*ر اكتر مننا شوية لانو كان هو ال سايق .
ورد بصدمة : ينهار ابيض لازم يروح المستشفي.
حور بديق : ايوه لازم .
ورد بغضب: مالك بتكلمي وانتي اكنك مش فارق معاكي ادم خالص كده لي اي الموضوع يا حور .
حور بغضب : انا وادم خلاص مبقاش في حاجه تجمعنا يا ورد شك فياو فضل يهين فيا وحتي رفض يسمعني واتكلمت بجمود و اول ما نرجع مصر ممكن نوصل لحل وهو الطلاق.
ورد بصدمة: طللللللاق.
**___________**
✨عند مالك✨.
مالك بغضب: ازاي يكونو عايشين ازززززي وفضل يكس*ر ف البيت واتنهد وقال بجنون
=لازم اقت*لكو بايدي مش هسيبكو عايشين.
وركب عربيتة وطلع علي بيت معاذ و وصل شاف الحراس واقعة علي الأرض ودخل البيت شاف الحراس كلها برضو علي الارض.
وفجاة كسر باب الاوضة وشاف حور لاول مرة.
حور و ورد اتنفضو من كسر الباب .
مالك ببرود : اهلا بصقور الداخلية.
حور بغضب: انت مين وازي تدخل كدة .
ورد بغضب: لتكون تابعو انت كمان .
مالك ببرود: معقولة حادثة كبيرة زي دي ماثرتش فيكي دا انتي طلعتي بسابع ارواح يا حور.
حور باستغراب وغضب: انت مين بظبط وقربت ليه عينها في عينه بثقه وقوة .
وهو كمان مقرب منها وبصصلها بثقه وقوة .
مالك بصوت مرعب: واتكلم جنب ودانها انا عذرائيل ال هياخد روحك وضر*بها بوكس ف وشها وقعت علي الأرض وبوقها جاب د*م.
ورد بصريخ :حور ونزلت ليها انتي كويسة.
حور بغضب شديد قامت عليه وفضلت تضر*ب فيه لحد ما كان هيمو*ت ف ايديها .
ورد:اهدي ياحور هيمو*ت ف ايدك سيبي نخلص عليه بعدين. حور بتقوم تجيب حبل ملقتش شافت كلابشات ولسة هتحطها ف ايدو.
مالك قام وزقها علي الارض جامد وبيهرب منهم بسرعة .
ورد جريت بسرعة وراة تلاحقو ركب العربية وساق بسرعة فائقة.
ورد بغضب: اععععع ودبت رجليها بقوة ف الارض.
ودخلت تاني لحور .
ولاقت صدمة.
ورد: حوووور.
***____________***
✨عند ادم ومراد علي الشط✨.
ادم بدأ يفوق وبينطق اسم حور بضعف.
وماكس وصل عندهم وبدأ يساعد ادم انو يفوق.
ادم بتعب من جروح ال ف جسمو فضل يقوم وحده وحده وشاف ماكس بيساعدو وقام وقف.
ادم بتعب وحسس علي ماكس وشاف مراد راح لي بتعب وفضل يفوقو لحد ما فاق وفضل يكح وقام بتعب.
مراد: انت كويس يا آدم وشاف بطنو بتنز*ف ادم بطنك بتنز*ف
وقلع تشيرتو ولفو علي بطن ادم.
ادم : في جرح كبير علي دماغك.
مراد : حاسس بيه بس متشغلش بالك وبص علي ماكس جي ازاي الحصان دا هنا.
ادم : مش عارف بس لاقيتو كان بيساعدني اني افوق.
مراد: تمام.
و فكر ف حور
مراد بخوف: هي فين حور يا آدم.
ادم :حسيت بيها وهي بتفوقني شكلها كدة راحت تدور علي ورد .
مراد : الحمد لله انها كويسة ادم ممكن نركب الحصان دا ونشوف مكان ورد .
ادم: فكرة تصدق تعالي.
وراحو لماكس وركبو عليه لسة هيمشو ماكس جري بيهم.
مراد بزعر: يخربيتك استنا رايح بينا علي فين.
ادم بذكاء: شكلو كده عارف المكان.
مراد :ممكن ربنا يستر.
وسكتو وماكس فضل يجري بيهم لحد بيت معاذ .
****______________****
✨عند بيت معاذ ✨.
ورد دخلت شافت حور واقعة علي الارض مغمي عليها.
ورد بصريخ: حووووور
وفضلت تفوق فيها و جابت مياة ورشتها عليها حور فاقت وكانت دايخة.
ورد بخوف: شكل الحقنة دي المخدر بتاعها قوي مخلياكي تعبانة كل شوية وغير كدة كمان الجرح كبير علي دماغك لازم نمشي من هنا نروح المستشفى.
حور بدوخة: انا كويسة تعالي بس نربطو كويس قبل ما يفوق.
وبيقربو لية علشان يربطو بيفتح عينو وبيزقهم جامد وبيجري ولسه بيطلع من الاوضة بيلاقي ادم و مراد ف وشو .
معاذ بغضب: انتو.
ادم و مراد بصو لبعض نظره غضب وفجاه مسكو وفضلو يضر*بو في لحد ما حور اتكلمت
حور: سيبو بقا كفاية هي*موت ف ايديكو.
ادم وقف ضر*ب ومراد كمان.
ادم بغضب: اسيبو ازاي دا كان هيق*تل ماما.
مراد بغضب: ازاي نسيبو يا حور دا خطف ورد وكان هيق*تل ماما.
معاذ كان سامعهم و وبيفكر يهرب ازاي منهم.
حور بهدوء :هناخدو مصر معانا وهيتحكم علية وهناخد حق ماما و ورد أن شاء الله.
ادم بسخرية: كنتي انقذتيهم الاول قبل ما تبقي مع عشيقك ف الاوضة ومش حاسه بحاجة.
مراد بديق :مش وقتو بقا يا آدم الكلام دا بفضلها ماكس جابنا لهنا اهدي بقا.
ادم : مش هيهدالي بال الا لما اعرف مين دا يامراد و اول ما هنرجع مصر هنبدا ف اوراق الطلاق.
حور نزلت الكلمة عليها زي لوح التلج ومصدومة.
معاذ بسرعة قام وخبط ادم ف بطنو و هرب بسرعة وركب عربيته وجري.
مراد جري وراه بسرعة ملحقهوش
ادم بوجع: اااااه وقعد علي السرير بوجع .
وورد واقفة جنبو
ومراد دخلهم تاني واتكلم بغضب
مراد بغضب: هرب الحيوان بس هيتجاب والله لهجيبو
وشاف جرح ادم بينزف جامد
مراد بخوف:ادم جرحك بينز*ف جامد انقذي ارجوكي يا حور .
حور بخوف علية حاولت تشوف ف بيت معاذ اي مرهم يداوي الجرح لحد ما يرجعو مصر ولاقت مرهم و شاش. راحت لي ولسة هتحط المرهم علي الجرح .
ادم بغضب: ابعدي ايدك دي عني.
ورد بحدة: ممكن تهدي بقا وسيبها تضمد الجرح بلاش عند بقا خلصي يا حور.
ادم سكت لان الجرح وجعو واحترم ورد ومكلمش.
حور بجمود وف نفس الوقت خايفة علية فضلت تضمد لية الجرح.
مراد اخد ورد وطلعو برة.
مراد بحب : وحضنها جامد الحمد لله انك بخير و متاذتيش يا حبيبتي وفضل يقبلها ف كل وجها من كتر شوقو ليها انتي بخير صح عملك حاجه الحيوان دا .
ورد بحب : لا ابدا يا مراد انا كويسة لاني شوفتك ومعملش حاجه متنساش اني بقدر انقذ نفسي حتي لو كنت متكتفة.
مراد بحب: عارف لان مراتي مش اي حد دي مرات مراد شافعي لازم تبقا قوية.
ورد بحب : انت قوتي ودنيتي كلها.
مراد بهيمان : كلمة كمان وممكن افقد اعصابي.
ورد ابتسمت بكسوف ثم حزنت
ورد بحزن: ال حصل ل حور و ادم ومين شخص ال آدم بيقول عشيقها دا.
مراد :ف اليوم ال اتخطفتي في آدم بيقول أن شاف واحد ف اوضة حور وكان حاضنها وبيقول أنها بتخونو جيت اسال حور قلتلي هقولك ف الوقت المناسب ومتأكد أن حور متعملش كدة وهو مصدق ال شافو بعينو ومش رادي يسمع مني كلمة ودلوقتي مصر علي الطلاق لما نرجع مصر .
ورد : لازم نعمل حاجة مينفعش يطلقو لازم نعمل حاجة.
مراد : دا ال هيحصل اكيد.
ورد : تمام تعالي ندخل ليهم لاحسن ياكلو ف بعض.
مراد: عندك حق يلا.
ودخلو ليهم شافو حور وهي بتلف ل ادم الشاش حاولين بطنو ونظرتهم لبعض كانت حادة.
مراد : حاسس ب اي دلوقتي يا آدم .
ادم بجمود : احسن عن الاول .
ورد بخبث: مش هتشكرها .
ادم بديق: شكرا .
حور بجمود: العفو .
مراد: تب وانا برضو حطيلي مرهم علي الجرح ال ف دماغي دا .
ورد : هعملهولك انا
وضمتلو جروحو كلها و وخلت حور تعمل ليها جروح ايديها الاتنين و وهي كمان ضمتلها جرح ال علي دماغها و دراعها.
و مراد اخد قميص من الدولاب ولبسو.
ادم بغضب: دلوقتي معاذ كلب دا هرب هنجيبو ازاي دلوقتي.
ورد : في حاجة كمان.
مراد: اي هي .
حور : في واحد كمان جي هنا وشكلو مع معاذ برضو وكان متحالف معاة ف الحادثة بتاعتنا.
ادم :يطلع مين دا واي ال عرفك أنو هو متحالف معا.
ورد : منعرفش مين بس شكلو مش ناوي علي خير وقال ل حور طلعتي بسابع اروح دليل قوي انو متحالف معاة.
حور : مش هنفضل واقفين هنا طول الوقت لازم نتحرك نشوف هنلاقيهم فين.
ورد و مراد : تمام .
وطلعو كلهم برا ولاقو عربية جنب البيت ركبوها ولاقو حور ركبت علي ماكس.
ورد : مش هتركبي معانا يا حور .
حور بغموض: لا هركب علي ماكس.
ورد : متأكدة ياحور.
حور بغموض: ايوة
ادم : براحتك سوق يا مراد .
مراد :تمام.
وساق العربية وانطلقو سوي مع بعض و حور كانت اسرع منهم وماكس كان بيجري بيها جامد
ومشت من اتجاة تاني عكس ال رايحينو.
ادم : رايحة فين دي دا مش اتجاه البيت الي رايحينو.
ورد بخوف: بسرعه يا مراد الحقها.
مراد : اهدي ياورد انا رايح وراها اهو.
مراد فضل مسرع جامد لحد ما فضل ماشي بسرعه وراء حور.
وفجاه شافوها واقفه قدام جسر كبير ونزلت من علي ماكس وكانت واقفة قريب من الجسر .
مراد وقف العربيه بسرعة .
ونزلو كلهم واتجهوا ليها .
ورد بخوف عليها: اي ال موقفك قريب كدة من الجسر تعالي هنا لاحسن تقعي.
حور بدون وعي : قمال انا جاية هنا ليه .
مراد : حور انتي كويسة تعالي هنا بعيد عن الجسر .
حور : أنا مش كويسة ومش عايزة اعيش ولا لحظة.
ادم بيتكلم وهو بيقرب ل حور
ادم : حور تعالي وهنتفاهم كويس وبيحاول يقرب منها.
حور بدموع: وانت امتا كنت فاهمني ها بعد كل شوية تهيني وتقولي خاينة ولا حتي فكرت تسمعني انا متحبش كلو بيكرهني.
ورد بدموع: بس انا بحبك يا حور ومقدرش اعيش من غيرك .
مراد بخوف عليها: وانا يا حور بحبك ومليش اخت غيرك .
حور قربت اكتر .
ادم بخوف: حوووووور استني ارجوكي متعمليش كدة مش هقدر اعيش من غيرك.
حور بدموع كانت واقفه علي حافه الجسر وكان مفيش غير سانتي وتقع ثم قالت
=انا مش هقدر اعيش ورمت نفسها من علي الجسر وقعت في البحر.
ادم بانهيار: لاااااااااااااااااااااا
ورد بصريخ : حووووور لااااااااااا.
مراد : اععععععععع لا ياحور لاااااااا.
ماكس نزل دموع كتير علي حور.
ورد بدموع: ليييييي يا حور لي اهااااا وفجاة قامت مسكت ف ادم
ورد بكرة ودموع: انت السبب اختي انتحر*ت بسببك وبسببي وبسبب معاذ.
مراد بحزن: اهدي يا ورد ارجوكي
وشاف ادم واقف مصدوم من ال حصل ومراحش ليه لان شايفو هو السبب ف انتحا*ر حور .
ورد بجمود: مش هسيب حقك يا حور لازم انتقم ليكي
راحت ل ماكس و بصت لل الميدالية ال ف رقبتو وركزت كويس فيها لاقت اسم مالك وفهمت أن الشخص ال جالهم يبقا مالك =وديني علي بيت مالك حالا يا ماكس.
ماكس بحزن قام ليها وركبت علي ماكس وطلعت علي فيلا مالك
مراد فضل ينادي عليها وعايز يعرف مين مالك دا ومرديتش علية و ركب العربية واتجه وراها .
ادم كان واقف زي لوح التلج ومش بيتكلم .
******___________******
(✨عند معاذ✨ )
وصل فيلا مالك.
معاذ : انت فين يا ماااالك.
مالك كان ف اوضتو و الممرضة كانت بتداوي الجروح ال ف وشو وسمع صوت معاذ
وقام ونزل لية
مالك بغضب : معلي صوتك لية .
معاذ بغضب : مش انت قولت انك خليت واحد يقت*لهم هما التلاتة ازاي طلعو عايشين ازززاي.
مالك بغضب : هو دا ال هيجنني يا معاذ.
وسمعو صوت ورد من بعيد وهي بتنادي ب اسم مالك .
مالك بسرعة دخل جوا الفيلا هو و معاذ .
مالك حضر مسد*سو.
معاذ بصلو بصدمةوقال: اكيد مش هتعمل كدة .
مالك بغضب : أسكت خالص.
ورد بتدخل الفيلا و الحراس بيحاولو يمانعوها بس مقدروش عليها.
ولسة بتدخل من الباب لاقت ال مصوب علي رأسها المسد*س.
ورد بصت ل مالك بشر وغضب جحيمي
=فاكر المسد*س دا هيخوفني المسد*س دا انت بداري جواه خوفك مش اكتر يا جبان و بحركة سريعة اخدت منو ال المسد*س.ووبصت علي معاذ .
ورد بغضب: بسببكو اختي انتحر*ت لو قتل*تكو مش هترتاحو و انا مش عايزة كدة لازم تتعذبو.
وبيدخل مراد وقال ليها
مراد :ورد نزلي السلا*ح دا واحنا هناخد حق حور منهم وحق ماما وحقك.
ورد بتنزل السلا*ح و وبتسيبو ف الارض.
معاذ بدموع: لدرجادي بتحبي يا ورد.
ورد بقوة : وممكن اديلو حياتي لو طلب يا معاذ.
مراد استغرب من كلامهم وفجاة تيلفون مراد رن (كان معاة تيلفون احطياطي في جيبة السري ف التيشيرت)
مراد بيشوف مين ال بيرن لاقا اللواء شريف.
مراد رد بسرعة وطلع برا
مراد:الو يا سيادة اللواء.
اللواء شريف: مراد لازم ترجعو مصر حالا.
مراد بقلق: في حاجة يا سياده اللواء.
اللواء شريف: مدام سعاد حالتها حرجة جدا ولازم تيجو بسرعة.
مراد بخوف: هنركب الطيارة علي طول وهنيجي.
اللواء شريف:تمام يابني لاقيتو ورد .
مراد : ايوة يا سيادة اللواء انا هروح بسرعة علي الطيارة مع سلامة سعادتك .
وقفل معاة.
واتصل ب كابتن الطيارة
مراد:عايز طيارتين خاصة بسرعة.
الكابتن : امرك يا مراد بية .
مراد : تمام سلام .
ودخل لورد وقال
مراد : تعالي تعالي بسرعه معايا .
وقال ليهم بصوت مخيف مثل سواد الليل
= مش هرحمكم لو ماما حصلها حاجة مش هسيب ولا عضمة فيكو سليمة.
واخد ورد ومشيو.
معاذ بدموع: مش هتروحي مني يا ورد لا وقط*ع شر*ايين ايدو وووو .
في الخارج
ورد بغضب: هنسيبهم كدة ازاي حق اختي و ماما سعاد هنسيبوو كدة.
مراد بتعب: ماما حالتها حرجة ولازم نرجع بسرعة مصر هنعدي علي ادم نخدو ونروح علي الطيارة ونرجع مصر و اول ما ماما حالتها تستقر صدقيني مش هسيبهم.
ورد : لازم نرجع فعلا بس هيهربو يا مراد لو سابنهم دلوقتي.
مراد : عارف دا كويس وانا هقدر اجيبهم لو حتي كانو تحت الارض .
ورد استغربت من طريقة كلامو
ورد بتحذير: لو معرفناش نجبهم تاني يا مراد صدقني هحملك المسؤولية كاملة.
مراد : متقلقيش يلا بس بسرعة يلا يا ماكس ورانا بسرعة.
ورد ركبت معاة العربية واتجهوا ل ادم
مراد نزل شافو لسه واقف زي ما هو .
مراد بحدة : لازم نرجع مصر بسرعة ماما حالتها حرجة.
ادم فاق
ادم: اي انت بتقول اي.
مراد : يلا اركب بسرعة.
ادم ركب بجاانب مراد و ورد كانت وراء رمقت اخر نظرة علي مكان الجسر بحزن ومش قادرة تصدق علي فراق حور وفضلت تبكي لحد ما نامت.
مراد حزين جدا علي حور ومش مستوعب ازاي تعمل كدة وفضل سايق بحزن لحد ما وصل عند الطيارة الخاصه و نزل ادم ومراد من العربيةومراد شال ورد
وركبو الطيارة.
و كاام واحد ركب مع ماكس ف الطيارة وربطو كويس وانطلقوو الطائرتين الي مصر .
بعد مرور ١١ ساعه وصلو الي مصر ونزلو
وماكس نزلو كمان من الطيارة.
كان موجود عربية حور و ادم و مراد .
ورد بدموع: انا هركب عربيه حور .
مراد بحزن : بس يا ورد هتسوقي ازاي وانتي في الحالة دي .
ورد بحدة: مراد سبني لو سمحت .
مراد بحزن : حاضر يا ورد
وركب عربيتة و ادم ركب عربيتة بسرعة ومراد كمان واتجهوا الي المستشفي و وصلو ونزلو بسرعة.
مراد : قال لل الأمن خلي بالك من الحصان دا مفهوم .
الامن : امرك يا فندم .
وطلعو كلهم بسرعة علي الدور ال كانت في سعاد و شافو اللواء واقف بحزن ادم جري علية
ادم بقلق:ماما دلوقتي كويسة ولا لسة زي ما هي حرجة يا سياده اللواء.
اللواء بحزن : مامتك تعبت جامد ودلوقتي بيحاولو ينقذوها وقالو أنها بين الحياه و المو*ت.
الخبر نزل عليهم كصاعقة .
كلهم راحوا وقفو قدام باب غرفة العمليات ومستنين الدكاترة يخرجو .
بعد مرور ساعة.
بيطلع الدكتور وعلي وجهة السعادة.
مراد و ادم : طمنا يا دكتورررر.
الدكتور بابتسامة بشوشة: الحمد لله مدام سعاد عدت مرحلة الخطر وبقت احسن بكتير .
ادم و مراد بفرحة وسجدو شكر لله 🤍.
ورد باطمئنان: الحمد لله وافتكرت حور وفضلت تعيط.
اللواء شريف : في اي يا ورد وفين حور .
ورد بدموع : حور انتحر*ت سيادة اللواء .
اللواء شريف بصدمة: اييييييي ازاي دا حصل.
ورد قصت علية كل الحصل .
وقال ف سرو مستحيل لا اكيد عايشة مستحيل.
وومشي و وهو حزين عليها
مراد اخد ورد ف حضنو وفضل يهديها .
ادم كان واقف وبص علي ورد بحزن .ريم كانت واقفة بعيد عنهم .
المجهول: كلو عندك تمام يا ريم .
ريم: تمام تمام يا باشا.
*****_______*****
(✨بعد مرور أربع شهور ✨)
كانو في عطلة الصيف ف الساحل الشمالي.
سعاد صحتها بقت كويسة والجرح خف .
وكانت قاعدة علي الكرسي هي و اللواء شريف وبيتكلمو.
سعاد بحزن : مش قادرة علي فراق حور يا سياده اللواء.
اللواء شريف بحزن :وانا كمان المديرية بقت مضلمة من غيرها ومبقتش فرحان زي الاول افتكرت اول ما سمعت الخبر من ورد قولت لا عايشة وكدبت نفسي بس يتضح أنها فعلا ما*تت.
سعاد :انا كل ال وجعني ورد مش عارفة تعيش من غيرها مراد بيعمل كل جهدو عشان يسعدها .
اللواء شريف: و ادم شايفو مش حزين اوي عليها لدرجادي لسه كارها بعد مو*تها .
سعاد: ادم لازم يعمل كده قدامنا بس من جواه مكسور ومش قادر علي غيابها .
وخلصو كلامهم وراحو عند ورد و مراد و ادم و ريم
سعاد : تحبو نقعد معاكو .
ريم و مراد: طبعا دي فيها سوال .
وقعدو سوي كلهم بداو يلطفو الجو عشان يضحكو ورد وبداو يضحكوها.
مراد بصوت واطي: هنمسكهم امتا يا آدم .
ادم بغموض وخبث : هنمسكهم بس اللعبة لسه مخلصتش يا مراد.
وفجاه بتيجي وحدة عليهم لابسة فستان طويل صيفي و لابسة نضارة وكانت جميله جدا .
قالت ليهم هاي .
ردو عليها باستغراب : هاي.
البنت : لو سمحت انت يا ابو قميص ملون تيجي تظبطلي شعري بليز.
ادم ضحك وقام ليها و وفك شعرها ومسكها من وسطها
ادم بخبث:مش كفاية كدة بقا والا اي ياحوري .
حور بخبث: وهي بتقلع النضارة فعلا كفاية كدة .
كلهم بصدمة : حوووور انتي عايشة .
حور بضحك: ايوة لتكونو فاكرين شبح قدامكو ولا اي يا دومي.
ادم بضحك: شكلهم كده يا حوري.
ريم بضحك : دا احنا هنشوف اكشن دلوقتي للركب .
كلهم بصلها باستغراب: انتي كمان يا ريم .
ريم قامت بسرعة وقفت جنب حور و ادم
ريم بضحك: انا مليش دعوة.
مراد: انا هتجنن انتو ازاي بتحبو ف بعض كدة مش كنتو بتكرهو بعض وانتي يا حور ازاي عايشة.
ورد بجنون: مش كنتو هتتطلقو ازاي كدة معقول حد انقذك.
كلهم بزعيق: ما تكلمووووو.
حور و ادم بصو لبعض بضحك وقالو سوي.
حور وادم بخبث:بنكرة بعض و طلاق ونظرو لبعض نظرة خبث اكبر وقالو
=اي القلام دي وضحكو سوي.
حور و ادم بضحك: الموضوع ك الاتي.
يتبععععع.
محدش يتوقعني ولسة ال جي كتشير
البارت الجي هنعرف كل الحقائق ❤️✨.
#روايه_صقور_الداخليه✨🦅.
#بقلمي_ياسمين_رمضان✨🦅.
أنت تقرأ
رواية صقور الداخلية 💪🦅✨💖
Aksiyonبنتين اخوات كانو يعيشو حياة طبيعية في الملجا وبعد زمن كبرو وبقا ليهم بيت لوحدهم ولاكن يشاء الله أنهم يكونو اقوى اتنين في الداخلية و لقبهم صقور الداخلية 💪🦅✨. بقت حياتهم عبارة عن متعة و ومغامرات واحداث عالمية💖✨. البطلة صقر الداخلية حور اشرف 💪🦅. ...