(رواية صقور الداخلية 2🦅💖💪).
(بقلمي ياسمين رمضان 🦅💖).
(البارت 14✨🦅).
جاسر ومرام بخبث : احنا اشباح المخابرات 😌.
حور بتعجب: اول مره اسمع عنكو الصراحة ووبصت ل ادم وفضلو يضحكو😂.
جاسر و مرام بصلهم بغيظ .
مرام باستفزاز: تصدقي انتي كمان مش باين عليكي انك صقر الداخلية اصلا .
حور وقفت ضحك وبصت ليها بديق.
حور بغيظ: ادم هي عايزة خناقة صح .
جاسر بغضب: علي فكرة بقا انا مكنتش موافق من الاول اصلا اني اجي هنا ولا اشوفكوو.
ادم بغضب: لا ياشيخ واحنا ال متشوقين اوي نشوفك روح العب بعيد بلا اشباح بلا نيلا .
جاسر بغضب وضر*ب ادم بو*كس ف وشو .
مرام باستفزاز: دي اقل حاجة تخدها يا سيادة المقدم .
حور بديق شديد من مرام وراحت ماسكة ف شعرها ومسكو ف بعض جامد.
ادم بغضب وضر*ب جاسر بو*كس ف وشو
ومسكو ف بعض كلهم
مراد و ورد شافوهم وطلعو بسرعة من البحر يحشوهم و اللواء و الوزير و سعاد و ريم شافوهم ماسكين كلهم ف بعض راحو ليهم بسرعة .
مراد فضل يحوش ف ادم و جاسر .
ورد فضلت تحوش ف حور و مرام .
جاسر بغضب:ابعد انت يا سيادة الرائد بدل ما اتغابي عليك.
مراد بغضب : تتغاابي علي مين ياض يابن ال 😂
وبدل ما بيحوشهم مسك ف جاسر هو كمان 😂.
ورد بنفاذ صبر: صبرني يارب عليهم .
اللواء و الوزير بزعيق: بسسسسسس .
كلهم شافو الوزير و اللواء سابو بعض بسرعة و وقفو زي الالف.
الوزير بحسره: يا خسارة بجد لدرجادي عقلكوو صغير علشان تمسكو ف بعض كدة.
جاسر بديق : هما ال بداو ياسيادة الوزير .
الوزير بغضب : مش عايز اي كلام بجد خيبتو املي فيكو.
مرام بحزم: سيادة اللوزير ال حصل أن حور و ادم اتريقو علينا وغلطو ف حقنا وفاكرين أن احنا بنكدب عليهم وان احنا فعلا مش اشباح المخابرات.
ادم و حور نظروا بديق ليهم .
اللواء: كلام دا صح يا حور انتي وادم .
حور بثقة: ايوة يا سيادة اللواء لان احنا بطبعنا مش بنصدق حد يجي يقول لينا أنهم اشباح المخابرات .
الوزير: اعتذري يا حور حالا ليهم .
حور بديق: بس .
الوزير بغضب: اعتذري حالا .
حور بديق : اسفة .
اللواء بحزم: علي صوتك اكتر .
حور بديق اكتر : اسفة .
ادم بديق: بس ال حضرتك متعرفهوش يا سيادة الوزير أن ال استاذ ضر*بني بو*كس ف وشي .
الوزير بسخرية: وهو هيضر*بك بدون سبب برضو يا آدم بس برضو دا ما يبررش انك غلطان يا جاسر اعتذرو لبعض حالا. ولسه هيتكلمو بصلهم نظرة أنهم يسكتو ويعتذرو لبعض .
ادم بديق : اسف .
جاسر بغضب مكتوم : اسف .
الوزير بص لمرام وقال
الوزير: اعتذري انتي كمان لحور .
مرام :حاضر اسفة .
سعاد بشك : اي الادب دا .
مرام بديق : يعني هحرج سيادة الوزير مايصحش بردو .
سعاد بشك: اممم تمام ربنا يكملكو بعقلكوو.
حور بصوت واطي : ادم البت دي مش سهلة.
ادم بصوت واطي :خلي الليلة دي تعدي يا حور اهدي .
حور بغيظ :حاضرررر.
الوزير بحزم: تعالو ورايا كلكو .
ودخل جوا الشالية وقعد ف الصالون علي الكرسي هو واللواء وسعاد قعدو معاة .
و حور و ورد و ادم و مراد و جاسر و مرام و ريم كانو واقفين مستنين أمر من الوزير أن يستأذن ليهم أنهم يقعدو .
الوزير : اتفضلو اقعدو .
قعدو كلهم .
الوزير : جاسر و مرام اشطر ظباط ف المخابرات المصرية ومكنش حد يعرف غيري وانا ال سمتهم الاسم دا لان كانو ممتازين في شغلهم كويس.
مراد بتساؤل: بس يا فندم هما طلعو ف مهمة اي لان انا مسمعتش عنهم قبل كدة .
الوزير :ف الاربع شهور ال كانت حور اختفت فيهم .
✨فلاش باك ✨
كنت راكب عربيتي والحرس كانو ورايا وفجاة لاقيت عربيات وقفت قدامنا ونزلو منها ناس مقنعين وفهمت أنهم عايزين يقتلو*ني وقتها اتشاهدت والحراس نزلت علشان تقدر تواجهم وتخلص عليهم شوفت كل الحراس ما*تو وكانو جاين علي عربيتي وطلعوني منها وقت*لو السواق بتاعي ولسه الشخص كان هيقت*لني بسك*ينة وفجاة وقع علي الارض ميت وكلو عمال يقع علي الارض ومش فاهم ال بيحصل دا واطيت اشوف لاقيت حاجة حادة كده زي الدبوس استغربت ازاي الدبوس دا بيخليهم يقعو علي الارض كده شوفت اتنين جايين من بعيد وكانو لابسيين اسود ومقنعين.
الوزير : انتو مين .
الاتنين نظروا لبعض نظرة وبصولو تاني وقلعو القناع .
جاسر: انت كويس يا سيادة الوزير.
مرام بخوف: حد اذاك فيهم .
الوزير بذهول: لا انا كويس مفيش حاجة بس انتو مين وعرفتو منين ان المجرمين دول هيقتلو*ني اياكو تخبو حاجة عني.
جاسر بهدوء:اول حاجة لازم نمشي من هنا ونوصل حضرتك لبيتك واحنا هنفهمك علي كل حاجة.
مرام :متقلقش يا سيادة الوزير احنا ظباط عادين مش هناذي حضرتك بشئ .
الوزير اطمن ليهم شوية و وافق أنهم يوصلو لييتو .
وركبو العربية .
الوزير بتساؤل : عارفين بيتي ولا اعرفكم .
مرام بثقة: اكيد يا سيادة الوزير .
جاسر بثقة: وكمان عارفين بيت سيادة اللواء واكمل بغرور وثقة كبيرة وكمان عارف بيت صقور الداخلية و المقدم ادم و الرائد مراد.
الوزير بصدمة: شكلكو وراكو سر كبير ولازم اسمعكو .
مرام و جاسر : اكيد يا سيادة الوزير .
و وصلو قدام بيت الوزير .
و نزلو من العربية و دخلو ووو الي غرفة المكتب .
الوزير قعد علي الكرسي المكتب وأمرهم بجلوس .
الوزير : اتكلمو سمعكو.
جاسر : احنا بنكون ظباط عادين ف الشرطة لاكن احنا بنعرف كل حاجة عن الداخلية و المخابرات لينا ف كل حاجة محدش بيقدر يهزمنا انا ومرام مراتي .
مرام : احنا اول ما عرفنا حضرتك انك ماشي من المديرية وهتوصل علي البيت شكينا أن هيحصل حاجة وفعلا إحساسنا كان صح وبسرعة انا وجاسر لبسنا بدلة العمليات الخاصة ال صنعتها بنفسي و ركبنا بسرعة الموتسكلات وفورا وصلنا لحد عندك والحمد لله ف الوقت المناسب وانقذناك منهم وطلعو ناس عايزين يختلو*ك .
جاسر: محدش يعرف أننا بنكون متخافين غير حضرتك دلوقتي .
الوزير بانبهار: تعرفو انتو بجد رمز من القوة والشرف انكو تبقو من المخابرات المصرية.
جاسر و مرام بصو لبعض بنظره انتصار وفرحة.
الوزير بفخر :انا مبسوط منكوو وال عجبني فيكو انكو أذكياء ماشاء الله عليكم وبرافو علي مجهودكم الرائع اسعدتوني جدا وأكمل بفخر من انهاردة انتو هتتعينو ظباط ف المخابرات المصرية.
جاسر و مرام بفرحة : بجد يا سيادة الوزير.
الوزير : كلامي مرة وحدة بس مش بعيدو تاني.
جاسر ومرام الفرحة مكنتش سايعهم✨
الوزير بتفكير : من النهاردة لقبكوو هيبقى.
**(اشباح المخابرات )**
استوب .
جاسر :يبلغ من العمر ٢٨ سنه طويل القامة بشرتو بيضاء و عيونو بني اللون .
مرام :تبلغ من العمر ٢٤ سنه متوسطة الطول بشرتها بيضاء وعيونها لون البندق.
نرجع
مرام و جاسر بصدمة: يعني احنا دلوقتي ظباط ف المخابرات وكمان لقبنا اشباح المخابرات مش مصدقين بجد .
الوزير : خلاص مدام مش مصدقين هخليكو زي ما انتو .
مرام و جاسر بسرعة: لاااااا مصدقين خلاص .
الوزير بضحك : تمام دلوقتي عندكو كام سنة واسمكو اي كامل .
جاسر : اسمي جاسر السيوفي عمري ٢٨ سنة خريج كلية الشرطة.
مرام : اسمي مرام الشاذلي عمري ٢٤ سنه خريجة كلية الشرطة.
الوزير : تمام سجلتكو ومن بكرة هتتعينو أن شاء الله ف المخابرات المصرية ب التوفيق ليكوو وهيكون سر ما بينا مفهوم.
مرام و جاسر :مفهوم شكرا سيادة الوزير .
مرام بشكر : بجد انت حققت حلمنا ومش هننسا ابدا وقفتك معانا .
الوزير : شكرا ليكو انتو علي انقاذي انا ال خلاني اقدملكو الخطوة دي هو ذكائكم يا مرام .
جاسر بثقة: هنكون عند حسن ظنك فينا يا سيادة الوزير.
الوزير : وانا واثق من دا يا جاسر .
مرام : حضرتك ممكن نمشي عشان نكون جاهزين لبكرة .
الوزير :هتمشو بس قبل ما تمشوو اي هي ال حاجة ال حادة ال قتل*تو بيها المجرمين دي.
جاسر بفخر:دي فكرة مرام وهي ال تقدر تقولك اي هي .
✨مرام الموضوع كا الآتي✨
مرام : هي شبة الابرة بس صغيرة دي عبارة عن عبوات صغيرة وداخلها سم قا*تل بشتري ابر وبخدهم علي المعمل عندي ف البيت و عندي زي جهاز كدة بقدر احط ف الابر ويخرومهم من جوا و وبخلص تخريم الابر و افتح ال جهاز التاني الحاطة في الابرة الكبيرة وداخلها السم بحط في الابر الصغيرة واضغط علي رقم من الجهاز و يبدأ يشغل الابرة الكبيره و تبدأ تدخل بسن بتاعها داخل الابر الصغيرة و يدخل فيهم السم وبضغط علي رقم تاني عشان يقفل العبوات كويس
بعدين بيكونو الابر كلها جاهزة بحطهم ف صندوق كبير وكل مابيكون في مهمة جديدة بخدهم وبيكون معايا زي عصاية كده فيها خرم من الناحيتين بحط فيهم الابرة واكون مسبتاها علي الهدف بظبط واروح نفخة ب فمي ف العصاية بتطير الابرة ف اتجاة الشخص واول ما الابرة دي تدخل جسم الإنسان بيمو*ت فورا بس كدة .
الوزير بذهول: انتي جبتي الفكرة دي منين دا محدش فكر ف الفكرة دي ابدا ولا حتي جات ف بالنا انتي بجد موهوبة يا مرام وبكدة انا قررت انتو وصقور الداخلية و ادم و مراد هتبقو فريق واحد .
مرام بديق : ممكن يا فندم بلاش خلينا احسن لوحدينا .
جاسر بديق : معاها حق يا فندم مش عايزين اختلاط بحد احنا لوحدنا هنقدر نهزم اي حد أن شاء الله لو الف حتي .
الوزير : واثق من دا يا جاسر بس انتو لو اتعاونتو سوي العالم كلو هيبقا ف امان بوجودكو سوي .
مرام :يافندم بس .
الوزير بمكر: يعني يرضيكو كلمتي تتكسر .
جاسر و مرام : ابدا يا فندم منقدرش .
ونظروا لبعض بديق أنهم موافقين
=احنا موافقين يا فندم .
الوزير : تمام اوي زين ما عملتو .
✨باك✨
الوزير : طول الاربع شهور دول كنت بشوف مهارتهم
وكانو يستحقو فعلا الاسم دا اختارت انكو هتبقو فريق واحد ومش عايز اي نقاش مفهوم .
مراد بانبهار : الصراحة برافو عليكو تستاهلو اني اسقفلكو . و شاف حور بتبصلو بانو يسكت وسكت .
ورد ضحكت علي جنب هي و ريم وسعاد 😂.
مرام بذكاء:عارفة انك غيرانة يا حور بس مش لازم تبيني كدة وتبصي لمراد انو يسكت .
حور بغيظ وبصوت واطي : ادم لو مسكتتش هقوم عليها .
ادم : اهدي يا حور الوزير قاعد وخلاص احنا غلطانين وطلعو فعلا ظباط ف المخابرات هدي نفسك شوية .
حور بديق : ماشي وبتتواعد ل مرام .
الوزير: انا كنت عارف من الاول انكو مش هتتفقو بس لازم تتفقو لان في مهمة كبيرة محتاجكو فيها سوي.
كلهم بصولو باهتمام .
سعاد:انا هقوم اعملكو شاي وجيالكو تعالي ساعديني يا ريم.
ريم : حاضر يا ماما سعاد. وقامت وراحو يعملو شاي .
الوزير:لازم الشهرين الجاين دول تتمرنو كويس اوي لان انتو داخلين علي مهمة جامدة جدا وعايزكوو تكونو فايقين كويس جدا مفهوم .
كلهم : مفهوم .
الوزير :٣عصابات تجار سلا*ح هيتجمعو سوي ف دولة فرنسا وعايزين يختالو كل الشرطة ال فيها و والرائيس كمان و الوزراء و طبعا كل دا مخططينلو هيبقا ف شهر يوليو واحنا ف شهر مايو دلوقتي قدامكو شهرين بظبط طبعا احنا مش هنستنا لحد ما الشهرين دول يخلصو و تروحو فرنساا تخلصو عليهم هناك دا مش هيحصل.
كلهم : المعني معادا حور و ورد و مرام .
حور بذكاء : هنخلص عليهم واحد واحد منغير ما يسافرو فرنسا ونقت*لهم هناك .
ورد بدهاء : المعني اكتر أن احنا هنروح لكل عصابة ونخلص عليهم واحد واحد .
مرام بثقة : هنروح كلنا مع بعض وهنخلص علي كل عصابة بدون ما العصابة التانية تدري .
اللواء : كل اتنين منكو هيروح لعصابة دا افضل حل انكو تخلصو عليهم ف نفس الوقت وبكدة فرنسا هتبقا ف امان .
الوزير :كلامك صح يا سيادة اللواء المهم دلوقتي شهر كامل هترتاحو في ف هتاخدو شهر اجازة وهتبداو ف المهمة الشهر ال بعدي أن شاء الله.
كلهم:تمام يا فندم .
ادم : عايز اسماء عن كل واحد منهم.
الوزير بابتسامة : كنت متاكد انك انت اول واحد هتسالني السوال دا يا آدم .
ادم اكتفي ب بابتسامة .
الوزير : اول زعيم مافيا اسمو تشارلي تشيليك امريكي وعندو رجال كتير ويعتبر هو اقوي واحد فيهم وهو صاحب فكرة تدمير فرنسا
تاني زعيم مافيا اسمو مارلي تشاندك اسباني بيكون نفس الدماغ زي تشارلي بس تشارلي اقوي منو
تالت زعيم مافيا اسمو هوان باو صيني وممتاز ف الدفاع عن النفس و الكونغ فو.
مراد :مفهوم يا فندم بس مين هيروح مع التاني و وعلي اني بلد.
اللواء و الوزير : حور و مرام هيكونو سوي وو .
حور و مرام بغضب:وقامو وقفو مستحيل ابدا .
الوزير بغضب وقام وقف .
الوزير بغضب:احنا عيال صغيرة ولا اي احنا ف مهمة صعبة دوله بحالها ف خطر وانتو جاين ترفضو تكونو سوي اكبرو شويه بقا وفجاة حس بالم ف دراعو ااااه .
كلهم قامو بسرعة علية ومسكو .
حور بخوف : اهدي يا سيادة الوزير هنعمل ال انت عايزو .
مرام بخوف : موافقة ان انا وهي نكون سوي بس ارجوك متزعلش .
الوزير ابتسم بمكر هو و اللواء .
مراد و ادم و جاسر لاحظوا دا .
ادم بخبث: ياترا دراعك وجعك اوي ولا نص نص يا سيادة الوزير .
الوزير بقلق مزيف: قصدك اي يعني يا آدم .
ادم بخبث : لا ابدا الف سلامة عليك .
ورد اخدت ادم بعيد
ورد بصوت واطي :ادم دا وقت هزار .
ادم بضحك: دا بيمثل انو دراعو وجعو علشان يوافقو يبقو سوي.
ورد بضحك: عارفة دا لان الوزير مش بيشتكي من حاجة اصلا.
مراد دخل ف الموضوع معاهم .
مراد : أما الوزير دا طلع لعيب خلاهم ف ثانية يوافقو .
جاسر دخل وسطيهم وسابو حور و مرام مع الوزير
جاسر: ممكن ادخل معاكو ف الكلام .
ادم ببرود: لا .
ورد: ادم عيب بقا.
ادم بضحك:بهزر يا ورد الله.
مراد بضحك: كدة كويس انكو اتصفيتو .
جاسر بضحك: ناقص الاتنين ال وراء دول .
ورد بضحك : لازم الاول ياكلو بعض وبعد كده هيبقو كويسين مع بعض.
مراد بضحك:الله هيبقا في مسلسل جديد مع مسلسل حور و ادم ومسلسل تاني هيبقا حور و مرام
ادم بغيظ و داس علي رجل مراد .
مراد بالم : ااااااه .
ادم بسرعه كتم صوت مراد
اللواء : في اي .
ادم : ابدا مفيش جالو شد عضل ف رجلو .
اللواء : تمام .
الوزير : انا كويس خلاص سبوني .
حور و مرام: هنكون بس مع بعض لأجل حضرتك بس .
الوزير بنفاذ صبر: تمام موافقين .
وبتيجي سعاد ب الشاي هي و ريم .
سعاد : اتفضل شاي يا سيادة الوزير .
الوزير بأسف : معلش يا سعاد هانم هتطر اروح البيت.
سعاد: اشرب الشاي طيب قبل ما تمشي .
الوزير باسف: اسف مستعجل وقت تاني يا سعاد هانم .
سعاد : خلاص مش هعطلك يا سيادة الوزير.
اللواء : وانا كمان همشي معاة عايزين حاجة.
كلهم: ف رعايه الله.
ريم كانت قاعدة معاهم ممشيتش .
سعاد: انا هروح اريح شوية يا ولاد.
ريم : وانا كمان يا ماما سعاد خديني معاكي .
مراد غمز لورد: وانا كمان عايز انام يلا يا ورد .
ورد بنفي: لا مش عايزه انام انا.
مراد بخبث : اممم ماشي وشالها ومشي بيها .
كلهم فضلو يضحكو علي خفه دمو .
وراح بيها اوضتهم .
ورد بخجل: نزلني يا مراد عيب كدة .
مراد بحب : ششش وووو
نسييبهم بقا لوحديهم ونرجع للصالون .
ادم : تعالي يا جاسر نروح اي كافية.
جاسر : تمام يلا بينا .
وسابو حور و مرام لوحديهم .
حور و مرام نظرو لبعض نظرات مخيفة وفجاة حصل كارثة.
***_______***
ف امريكا ف سجن نيويورك بتحديد.
مالك بغضب: اول ما هطلع من هنا مش هسيبك يا حور الا لما اخلص عليكي .
وفجاه لاقا الباب اتكسر وبيدخل منو شخص .
مالك بصدمة: ان.......
يتبععع......
يترا مين ال دخل لمالك سجن .🤔
وال هيحصل بين حور و مرام وعملوا اي 🤔.
خمنو 😉.
ولسه الأحداث جايه كتير ❤️🦋.
تابعو البارت القادم ❤️✨.
#روايه_صقور_الداخليه.✨🦅
#بقلمي_ياسمين_رمضان.✨🦅
أنت تقرأ
رواية صقور الداخلية 💪🦅✨💖
Actionبنتين اخوات كانو يعيشو حياة طبيعية في الملجا وبعد زمن كبرو وبقا ليهم بيت لوحدهم ولاكن يشاء الله أنهم يكونو اقوى اتنين في الداخلية و لقبهم صقور الداخلية 💪🦅✨. بقت حياتهم عبارة عن متعة و ومغامرات واحداث عالمية💖✨. البطلة صقر الداخلية حور اشرف 💪🦅. ...