(رواية صقور الداخلية 2🦅💖💪).
(بقلمي ياسمين رمضان 🦅💖).
(البارت 22✨🦅).
مالك بنصر: شوفتو بقا أن انا ال انتصرت وهتمو*تو واحد واحد قدام بعض .
ورد بثقة: مش هنم*وت ب السهولة دي يا مالك .
مالك بعند: اممم مش هنم*وت ب السهولة دي يا مالك تمام اوي.
وفجاه أطلق رصا*صة وجات ف حد فيهم .
الكل بصدمة : لااااااااااااااا .
ورد بصريخ : مراااااااااد .
مالك أطلق الرصا*صة جنب دراع مراد .
مراد بقوة وثقة: لو كنت راجل اصلا كنت جبتها بس مش هتقدر تعمل حاجة مش صح يا حور ولا اي وبص ليها بابتسامة خبث.
حور بخبث: صح يا مراد.
وفجاة بيدخل ماكس من الباب وطير تشارلي و مالك في الحيطة و وقعو علي الارض وجسمهم أتع*ور .
ماكس راح لحور وقطع الحبل بسنانو وفكها وبدأ يفك للباقي وحور كذلك.
حور بحب: شكرا يا ماكس ' شوفت يا مالك ربيت حصان انضف منك شخصيا'.
و اخدت ماكس لعند ريم وشالتها وركبتها علي ماكس .
حور :خلي بالك منها كويس يا ماكس .
ماكس فهم عليها و نزل بيها بسرعة وكانت لسة مغمي عليها .
وكلهم راحو علي مالك وتشارلي مسكوهم وادوهم حتة علقة إنما اي اورجانيك ( كنتو بتتمنو اليوم دا من امتا أنهم يمسكو مالك يعجنو).
حور بنهج :كفاية كدة يا شباب مش عايزينو يفقد الوعي لازم نخدو معانا فايق.
الكل سابو وادم و مراد وجاسر فضلو يجرو فيهم لحد تحت
ولاقو الأشخاص ال كانو مع تشارلي الي خبطوهم واقعين ف الأرض فاقدين الوعي.
الكل بضحك: ماكس
مرام : ماكس طلع جامد اكتر من كنت متخيلة .
جاسر : ونا كمان انبهرت بجد.
ادم بفخر: دائما حور بتختار الحاجات الصح.
حور بحب: شكرا يا حبيبي.
جاسيكا بتفكير: بس ازاي يا حور انتي ومراد ماكس عرف مكانا دا ال مستغربا.
حور بابتسامة: ماكس عندو حاسة الشم قوية يعني هو عارف ريحتي كويس اوي ف يقدر يمشي لحد ما يوصل لعندي
ف انا اتفقت انا ومراد و ورد مع الجندين ال ماسكين ماكس اول ما منديهم اشارة أنهم يسبو زي ما حصل دلوقتي وانتو شوفتو.
جاسر: بس اي الإشارة دي .
ورد بذكاء: اهي شايف الساعة ال حور لابسها دي فيها زرار كدة صغير تضغط علية عشان اي خطر نقدر ندوس عليها.
مراد: هي ضغطت عليها وبكدة الجندين فهمو أننا ف خطر وسابو ماكس وقدر انو يوصلنا.
جاسيكا بضحك: مش بقولك مجنونة.
حور بضحك: احلي جنان هو جنان المغامرات يا جيسي.
وكلهم ابتسمو علي لطافتها.
ادم بغيظ: يعني انتو التلاتة مخططين وانا اخر من يعلم ماشي.
مراد بتريقة: لان حضرتك مفيش حاجة بتعجبك ف لو قولنا ليك علي حوار ماكس هتتريق.
ادم بغيظ: ولا اسكت احسن مدكش بوكس ف وشك.
مراد باستفزاز: ولا تقدر تعمل حاجة يا اخويا .
حور و ورد ماسكين نفسهم من الضحك و جاسيكا و مرام وجاسر كمان.
ادم بغموض: هوريك بس مش هنا عشان بس برستيجك لينا بيت يلمنا سوي لما نرجع مصر.
مراد بخوف متصنع: ورد أنا حاسس انو شوية وهيبلعني.
ورد بضحك: مراد خلاص بقا متعصبهوش بقا.
ادم بغيظ: لينا بيت يلمنا يا بشوات وبص لحور وانتي كمان.
حور بضحك: ونا مالي يا لمبي.
مرام بضحك: احم مش يلا بينا بقا نمشي من المكان دا .
الكل :يلا
وخرجوا برا المستودع ولاقو ماكس واقف جنب العربيات
وراحو لعندو وحطو تشارلي ف عربية مراد ومالك ف عربية ادم.(كان في عربيات مع القوة تبع جاسيكا ف سابو عربيتين ل ادم ومراد.)
ومراد شال ريم من علي ماكس وحاطها ف عربية حور
وكلهم ركبو واتجهوا الي المستشفي الخاصة ب الظباط.
والمستشفى كانت قدام البحر.
ونزلوا كلهم من العربيات و مرام و جاسر أيضا .
ادم و مراد خبطو تشارلي ومالك جامد علي راسهم وفقدو الوعي وخلو ماكس يقف جنبهم واتنين من الأمن واقفو عليهم.
وادم كان شايل ريم ودخلو المستشفي .
جاسيكا : ترولي بسرعااااا.
(جاسيكا اتكلمت بالصيني طبعا بس انا هكتب ب العربي عشان تفهمو)
اتنين ممرضين جابو بسرعة ونيمو ريم علية ودخلوها الغرفة ليتفحصوها.
كلهم كانو مستنين برا وقلقنين .
وبعد مرور نصف ساعة بيطلع الدكتور من الغرفة .
حور : طمني يا دكتور فيها حاجة.( بتتكلم بلغة أجنبية معاة)
الدكتور باطمئنان: البنت بخير لاكن هي متعرضة لعدة ضر*بات واخدت مخدر قوي ف هتفضل علي الاقل يوم عندنا ف المستشفي عشان ترتاح اكتر .
حور بتهيدة وراحة: شكرا يا دكتور .
الدكتور: العفو يا حضرة الظابط . ومشي .
الكل باطمئنان: الحمد لله.(الكل فهم علية عشان بيفهمو اللغة الأجنبية).
ورد بسرعة: ثواني يا دكتور نقدر ندخلها دلوقتي.
الدكتور من بعيد: ليستحسن ساعتين وتدخللها.
ورد بتفهم: تمام يا دكتور .
مراد: تعالو طيب نرتاح شوية ف الكافية ال تحت.
الكل وافق ونزلو تحت.
ادم بتفكير: مستغرب لي ريم تعمل كدة مش شايفة وصلت نفسها ل اي.
مراد بحزن: مع اني كنت بحبها لاني شايفها اختي الصغيرة وبحب اناكشها بس مش مصدق أنها تخدعنا بشكل دا.
جاسر: لما تفوق هنفهم منها اكتر ونشوف اذا كانت ندمت علي ال عملتو ولا لا .
مرام: بس ال عايزة افهموو ال خلا مالك انو ميقتلها*ش يعني هي كانت منسبالو فريسة سهلة انو يصتدها عشان يحرق قلبنا عليها.
مراد بذكاء: لانو عارف ان هي منسبالنا خاينة وعايزنها ب اي طريقة عشان نقبض عليها ف استغل دا عشان يستدرجنا واحد ورا تاني ويخلص علينا بس منكرش أنها صعبت عليا بعد ال عملو فيها بس انا فرحان من جوا اني طلعت غلي كلو فيه واخدت حقها كل ال ما*تو بسببو .
جاسيكا بتفكير: ريم لما تفوق هتخدوها علي مصر وتحققو معاها ويتقبض عليها ولا اي يا حور.
حور و ورد كانو شاردين ومكنوش معاهم خالص.
ادم : حور & ورد اي شاردين ف اي.
حور بانتباه: لا ابدا تعبانة بس شوية .
ورد: وانا تعبانة عشان كدة مش مركزين معاكو.
مراد: تب تعالو اوصلكو علي الاوتيل ترتاحو شوية ونا ادم هنفضل هنا معاها لحد بكرة.
حور: لا مش هروح دلوقتي هطلع اشوف ريم وجاية تاني .
ورد : استني خديني معاكي.
حور: طيب تعالي .
وراحو مع بعض لريم .
جاسيكا: مخابين حاجة انا عارفهم والمفروض يعدي ساعتين عشان يدخلو لريم زي ما الدكتور قال.
ادم بشك: اكيد لأنهم مش علي طبيعتهم لازم نعرف وراهم اي.
مراد: تعالو نروح وراهم نعرف هيعملو اي.
ادم: طيب تعالو بس من غير ما يخدو بالهم
الكل: تمام .
✨ عند حور و ورد✨
راحو لريم الاوضة.
الممرضة: ظابط حور ظابط ورد اسفة بس مش هينفع تدخلو لها دلوقتي لازم ترتاح شوية .
حور: هنطمن عليها بس مش هنعمل حاجة سبينا ندخل دا أمر نفذي .
الممرضة: حاضر اتفضلوو .
ورد: سبينا لوحدنا دلوقتي.
الممرضة: امرك يا فندم .
وخرجت الممرضة وسبتهم.
حور بحزن وراحت قعدت جنب ريم.
حور باسف: انا اسفة يا ريم انا السبب ف ال حصلك دا .
ورد بحزن: مش انتي بس يا حور و انا كمان احنا السبب ف أننا وافقنا أنها تروح لعندو عشان تقدر تجيب معلومات كافية عنو مكناش نعرف انو هياذيها بشكل دا .
وفجاة بتعم الصدمة علي ادم و مراد و جاسيكا و جاسر ومرام من ال سمعو .
(واقفين ورا الباب بيسمعوهم).
حور بحزن: منعتها كتير يا ورد بس هي ال أصرت واحنا وافقنا لأننا اختبرناها كويس ف كل حاجة فنون قتالية كاراتية دفاع عن النفس تمارين كانت ناجحة فيهم وشوفنا القوة ف عينيها ومن غبائنا طواعنها مش هسامح نفسي علي الحصل فيها بسببنا .
ورد بحزن: ولا أنا كمان هسامح نفسي.
و كلهم بيدخلو عليهم .
ادم بصدمة: كلام دا صح ولا غلط انتو اكيد اتجننتو.
حور بصدمة: ادم .
مراد بغضب: انتو ازاي تبقو مستهترين لدرجة دي تبعتوها علي الصين لوحدها كمان والمصيبة تخلوها واقفة مع أخطر اربعة كانو ممكن يقت*لهوها انا مصدوم فيكو بجد.
ادم بهدوء مخيف ومسك حور ولف وشها ل ريم .
ادم بغضب مكتوم: شايفة بسببك انتي واختك وصلتو حالتها ل اي تب هي صغيرة ومش عارفة لاكن المفروض انتو كبار انتو قدوة لكل العالم ازاي توافقو أنها تروح علي مكان زي دا لوحدها.
ورد بهدوء: جاسوس جاسيكا كان هناك وكان مراقبها كويس وكان عينو عليها طول الوقت كان بيبعت لينا اخبارها وكانو عنينا بظبط يعني احنا مش مستهترين يا ادم انت ومراد وياريت تتطلعو دلوقتي لان غلط الكل يقف هنا .
جاسر بهدوء: اهدو يا شباب تعالي يا مراد وانت يا آدم تعالو برا دلوقتي النقاش مش هيحل حاجة.
ادم و مراد طلعو زعلانين من حور و ورد.
مرام بهدوء: انا عارفة انكو هدفكو نبيل وانكو حمينها بس مكنش ينفع توافقوها مهما كانت قوية بس برضو مش هتقدر عليهم لوحدها لان زي ما انتو شوفتو كانت سهلة جدا ل مالك انو يضر*بها هو و التاني تشارلي دا انا مش مدايقة منكو لان عارفة انكو مش هتخلوها تروح كدة بدون حمايةوان شاء الله آدم و مراد يفهمو عليكو .
حور بابتسامة: شكرا علي تفهمك يا مرام ياريت يفهمو دا بس احنا مش بننكر أننا مش غلطنين بس احنا حامينها كويس وعمرنا ما هنقع ف الغلطة دي تاني .
جاسيكا بضحك: والله وعرفتو تخلو الجاسوس بتاعي يبقا تحت خدمتكو بس انا عرفة انكو اذكياء وان هدفكوو نبيل زي ما قالت مرام وانا مش مديقة منكو ب العكس انا مبسوطة من ريم انها قدرت تعمل حاجة قوية زي كدة بجد برافو عليها بس مرة جايو تبقا معانا مش لوحدها عشان ميحصلش اي حاجة.
حور بحب: حبيبتي يا جاسيكا مبسوطة انكو فاهمين علينا.
وبتفوق ريم بتعب .
حور & ورد&مرام& جاسيكا بفرح : ريم انتي فوقتي .
ريم بتعب: انا فين .
جاسيكا بمرح : انتي اخدتي علقة محترمة وجبناكي علي هنا يا خاينة.
كلهم ضحكو ضحكة خفيفة.
ريم بتعب: انا اكلت ضر*ب ماخدهوش حمار بس انا والله ضر*بتهم برضو لولا ال المخدر ال ادهوني تشارلي مكانش زماني هنا كنت خلصت عليهم.
حور بحنان: متتكلميش يا حبيبتي عشان متتعبيش .
ريم بتعب : هو كلو عرف الحقيقة صح .
ورد : اه يا حبيبتي .
ريم بتعب : قبضتو علية .
مرام بقوة: كسر*نالو جسموو يا ريم ومعانا تحت ف العربية هو وتشارلي اول ما تقومي تمشي علي حيلك هنخدو معانا علي مصر.
ريم بتعب : الحمد لله انكو مسكتو .
حور & ورد : الحمد لله يا حبيبتي.
ويدخل ادم و مراد وجاسر الاوضة .
ادم : حور أنا آسف حقك عليا .
حور: انا ال اسفة يا آدم مكنش فعلا لازم أوافق أنها تروح .
ادم : المهم انها كويسة ومحصلهاش حاجة.
حور: الحمد لله.
مراد : اسف يا ورد انتي وحور بس من خوفي علي ريم خلاني اتعصب لان هي اختي ومستحملتش ال حصلها .
ورد : ولايهمك يا حبيبي المهم انكوو فهمتونا.
جاسر : بما أن كل حاجة اتحسنت تعالو نرتاح شوية لحد بكرة عشان نقدر نرجع مصر مع الجيش ولا اي .
ادم : معاك حق يابنات انا حجزت اوضة كبيرة ليكو هنا عشان اول ما هتناموو ترتاحو فيها واحنا هنرتاح ف اوضة ال جنبيكوو.
حور : تمام يا حبيبي روح ارتاح انت.
وراحو الشباب ارتاحوو.
والبنات فضلو مع ريم ف الأوضة .
وعدا الوقت والبنات نامو علي نفسهم ف اوضة ريم وو .
✨ ف الصباح الباكر الكل فاق ✨
تسريع الأحداث .
ريم بدات تمشي كويس لاكن وشها بس ال وجعها بسبب الضر*ب وكلهم خرجو برا المستشفي وشافو مالك و وتشارلي لسة فاقدين الوعي.
راح ادم يفتح باب العربية ال فيها مالك وفجاة مالك ضر*ب ادم برجلو وهرب منهم.
حور و ورد و ادم ومراد وجاسر مرام وجاسيكا جريو وراه يلحقوا ادم طلع المسد*س وأطلق علية رصا*صة بجانب ضهرو ومالك أتوجع من الرصا*صة وراح ناطط ف البحر .
كلهم شافو وهو بينط ف البحر .
حور : مالك كدة انتهي لان الرصاصة قريبة من ظهرو مش هيقدر يعوم ف هيم*وت .
ريم بفرحة: اخيرا خلصنا منو .
مراد: اخيرا يا ريم .
ادم: تعالو نشوف التاني دا ال لسة نايم .
وكلهم راحو يشوفوو لاقو مي*ت .
حور : قت*لو الواطي.
مرام : احسن خلصنا منهم وبكدا احنا دلوقتي نقدر نحتفل ب النصر بتاعنا .
حور بفرحة: صح وأخيرة انتصرنا .
كلهم كانو فرحانين انهم خلصو من مالك وشركاه.
وأخيرة انتصرو علي عدوهم وهيرتاحو وركبوو كلهم يحتفلو مع بعض في اي كافية.
و المستشفي اخدت جثة تشارلي ودفنو.
عدا كام يوم والجنود اتعالجوو كويس وكمان صقور الداخلية و اشباح المخابرات و جاسيكا وفرقتها وبداو كلهم يجهزو نفسهم لأنهم هيسافروو علي بلدهم .
✨في مقر الطائرات كل الجنود واقفة ✨
جاسيكا بحب: هتوحشوني اوي ياريت نتقابل ف العطلات مش لازم مهمات .
حور بحب: ان شاء الله يا جيسي اول ما نكون فاضين هنجيلك.
جاسيكا بحب: وعد يا حور.
حور بحب: وعد يا جيسي .
حضنو بعض وحضنت ورد كمان وريم ومرام.
جاسيكا: يلا سلام اشوفكم بخير .
الكل: سلام.
وركبت الطيارة هي وفرقتها وطارت الي امريكا .
و صقور الداخلية و اشباح المخابرات ركبوو الطيارة واتجهوا الي مصر بعد ساعات طويلة وصلو مصر و ونزلو ولاقو اللواء شريف و وزير الداخلية كان ف استقبالهم .
وطبعا رحبو بيهم جدا .
وزير الداخلية: مبروك النصر يا ابطال.
الكل: شكرا ليك يا سيادة الوزير.
اللواء كان عينو علي ريم ال كانت واقفة جنبهم.
حور & ورد بخوف:سيادة اللواء ريم مش جاسوسة.
وحكو لية علي كل شي.
اللواء و الوزير اتصدمو منهم جامد.
اللواء بجمود: سيادة الوزير تقدر حضرتك تعمل معاهم اي .
الوزير بحزم : عسكري ايمن و سعد .
العسكرين : امرك يا سيادة الوزير .
الوزير بجمود: اقبضو علي حور اشرف و ورد اشرف حالا.
ادم و مراد و مرام وجاسر وريم بصدمة: اييييييي .
يتبععع.
اي رايكو ف كمية الصدمات ال ورا بعض دي.
محدش يتوقعني يا جماعة🤙.
يترا هيحصل اي ف حور و ورد لما عرفوا أنهم هيتقبض عليهم واي ال مستنيهم بعد كدة.
يترا مالك هيعيش ولا هيكون ما*ت .
هنعرف كل دا قريبا ف البارتات الجاية أن شاء الله.
تشاو 🤙.
#روايه_صقور_الداخليه🦅✨.
#بقلمي_ياسمين_رمضان🦅✨.
أنت تقرأ
رواية صقور الداخلية 💪🦅✨💖
Acciónبنتين اخوات كانو يعيشو حياة طبيعية في الملجا وبعد زمن كبرو وبقا ليهم بيت لوحدهم ولاكن يشاء الله أنهم يكونو اقوى اتنين في الداخلية و لقبهم صقور الداخلية 💪🦅✨. بقت حياتهم عبارة عن متعة و ومغامرات واحداث عالمية💖✨. البطلة صقر الداخلية حور اشرف 💪🦅. ...