(رواية صقور الداخلية 2🦅💖💪).
(بقلمي ياسمين رمضان 🦅💖).
(البارت 5✨🦅).
حور&ورد بصدمة: لااااا مستحيل.
كل الموجدين انتبهوا عليهم .
ادم باستغراب : في اي مالكو.
حور بتوتر: لا ابدا انصدمنا من الخبر لازم نتحرك بسرعة .
ورد : لازم نتحرك بسرعه قبل ما يعملو مصيبه تانية.
مراد : تمام يلا يا آدم احنا هنتحرك علي سيرك و ورد و حور هيروحو ينقذو المستشفي .
اللواء شريف: ونا هبعت قوه معاكم عشان لو حصل حاجه يا آدم انت ومراد وكمان هبعت كام واحد يفك معاكو قنا*بل لان قنا*بل كتيره .
ادم &مراد : تمام يافندم.
وطلعو بسرعه وركبوا العربية ومشيو
اللواء شريف : وانتو يا بنات هبعت معاكم قوه.
ورد : مش محتاجين قوه يا فندم احنا هنقدر نسيطر علي الوضع .
اللواء شريف: ونا واثق من دا.
وطلعو لفوق غيرو لبسهم ولبسو لبس العمليات الخاصة.
حور بقوه : كده كتير اوي وانهارده مش هسيبك الا لما اخد حق كل ال ما*تو بسببك وانهارده هعرف انت مين اعرف بس وصدقني مش هرحمك ولا انا ولا ورد وادم و مراد .
ورد بثقة: انهارده دمارك علي ادينا يا مجهول الزفت انت.
و في الاسفل عند سعاد و اللواء شريف.
المعازيم سلمت علي سعاد ومشيو .
سعاد بقلق : مين الي بيعمل كل الجرايم دي يا ياسيادة اللواء.
اللواء شريف: ملوش اثر الاسف بس انا واثق أن حور و ورد مش هيسكتو الا لما يعرفو هو مين ويمكشوو ونقبض علية ونخلص من المصايب الي بيعملها دي.
سعاد بقلق: ربنا يستر معانا لان خايفه عليهم اوي .
اللواء باطمئنان: كل حاجه هتتحل ومتخافيش عليهم أنتي عارفه ولادك وصقور الداخلية محدش بيقدر عليهم.
و بيشوف من فوق حور و ورد بينزلو وهما لابسين لبس العمليات الخاصة.
اللواء شريف: اهم صقور الداخلية جهزو اهو .
ونزلو .
حور &ورد : هنمشي احنا بسرعة علشان نلحق المستشفي و اول ما نخلص مهمتنا هنروح عند ادم و مراد.
اللواء و سعاد بفخر: موفقين يا صقور الداخلية.
حور &ورد ابتسمو: سلام .
و ركبو عربيتهم وساقو بسرعة .
اللواء بتأمل وفرح: انهارده هنسمع أن شاء الله اخبار أن صقور الداخلية قبضو علي المجهول .
و فضل قاعد مع سعاد لأنها قلقانة .
✨عند ادم و مراد ✨.
وصلو السيرك و نزلو بسرعة و لاقو الظباط وصلو وراهم علي طول مراد اخد معاه ٢٠ ظابط و ادم اخد معاه ٢٠ ظابط وكان معاهم ناس بيفكو القنا*بل برضو .
✨عندالمجهول ✨.
المجهول بشر : وروني بقا يا حضره المقدم انت ورائد هتعرفو تفكو ٣٠ قنب*لة ازاي وفضل يضحك بشر و انتو يا صقور الداخلية وروني هتعرفو تنقذو الناس ازاي وضحك بخبث.
✨المهمه الأولي عند ادم و مراد ✨
ادم بصوت عالي ف ميكرفون: الكل يطلع بره سيرك بسرعااااااااا. في قن*بلة.
الناس ال كانت موجودة في سيرك خرجوا بسرعة.
ومبقاش حد غير ادم ومراد والظباط .
ادم والظباط فضلو يدورو بسرعة .
الظابط بسرعة: ادم بيه ف قنب*لة اهي.
واجي كذا ظابط شاف كذه قنب*لة ادم حاول يفكهم معرفش لانهم متشفرين جامد.
ادم واقف ومش عارف يعمل وحتي الظباط الي معاه مش عارفين يفكوها وفجاه مراد جي بسرعه عليهم .
مراد:ادم تعالي معايا بسرعه عرفت السلك الموصل ب جميع القنا*بل ال موجوده هنا .
ادم : ومستني اي يلا بسرعه اجري قبل ما يتفجر*وو.
وجريو بسرعه كلهم عند مكان السلوك وكان سلك احمر وسلك اخضر وكانو متوترين جدا من السلك الي لازم يقطعو وكان فاضل اجي ٥٠ دقيقه بظبط وكل ف حاله توتر.
ادم ومراد اتفقو يقطعو سلك الاخضر .
ادم : اطلع يا مراد انت والظباط وسبني انا عشان لو انفجر*ت أنا الي امو*ت لوحدي مش عايز كلنا نمو*ت .
مراد بعند: يا نمو*ت سوي يا نعيش سوي مستحيل اسيبك انت اجنننت ولا اي يا رجالة .
الكل : كلنا ف مركب وحدة يا نمو*ت سوي يانعيش سوي .
مراد : هو دا الكلام.
ادم ضحك : مفيش فايده فيكو.
غمض عينو هو مراد و فاضل ١٠ دقائق و قطعو السلك الاخضر وكلهم بسرعه مسكوو ف بعض بعد دقيقة فتحو عينهم ولاقو نفسهم عايشين.
مراد بفرح : مبروك يا اخويا نجحنا.
ادم بفرح: الحمد لله.
وكلهم فرحو ونجحوا ف المهمةو خلصو وطلعو بره .
ادم: يلا بينا علي المستشفي عند حور و ورد .
مراد : تمام .
واتجهوا إليهم .
والظباط مشيو .
✨المهمه التانيه عند حور و ورد ✨.
حور & ورد وصلو المستشفي لاقو كمية ظباط واقفه بره وأهالي الممرضات والأطباء و بيعيطوو .
حور و ورد دخلو بسرعه وطبعا محدش وقفهم من الظباط لان عارفين هما ال هينقذوهم .
الأهالي فضلو يدعو لصقور الداخلية أنهم ينتصرو علي المسلحين ✨.
حور & ورد دخلو واستخبو بسرعه لان لاقو اتنين جاين عليهم واول ما بيجو حور و ورد بيخلصو عليهم .
وبيمشوو شويه ويطلعو فوق اول دور بيلاقو ممرضات مقتو*لة علي الارض .
الاتنين زعلو اوي عليهم و لاقو اتنين مسلحين ف وشهم .
حور و ورد بقوه ادوهم بو*كس جامد وقعو مقاموش تاني وفتحو الابواب بسرعه وهربو دكاتره والممرضات وخرجو بره المستشفي .
طلعو لدور التاني لاقو كمية كبيره واقفين وحاابسين الممرضات جوا و الأطباء .
المسلحين واقفين وفجاه شافو حور و ورد قلقو بس وصوبو الاسل*حه عليهم .
حور & ورد رمو حاجه زي دخان ابيض عشان يعرفوا يهاجمو المسلحين وفضلو يكحو و مش شايفين وف وقت دا حور ورد خلصو عليهم و فتحو الابواب ل الأطباء وممرضات وخرجو خالص بره ال مستشفي .
حور : ورد ليكون البنت حصلها حاجه لان هي الي هتوصلنا للمجهول.
ورد : تعالي بسرعه نروح ليها احسن يكون وصلو ليها .
وبيطلعو الدور الي فوق وبيروحو اخر غرفه ف الدور وبيفتحو الباب بيلاقو اتنين لافين الحبل حاولين رقبتها وبيخنقوها.
ورد وحور مسكو الاتنين بسرعه وخلصو عليهم .
حور : انتي كويسه حصلك حاجة.
البنت فضلت تكح .
ورد شالت ال حبل من رقبتها .
حور : استني هجبلك مياه تشرييها.
راحت تجيب من تلاجه مياه للبنت وادتهالها بسرعه وشربت .
حور : بقيتي كويسه .
البنت: ايوه شكرا ليكم .
ورد : احكلنا بقا يا ريم اخوكي يبقي هو المجهول .
ريم : ايوه يبقا هو ويبقا اسمو نادر وكان دراع اليمين ل واحد اسمو اسمو مروان .
حور & ورد بصدمة: مرواااان الواطي وقال ملوش تعامل معاه .
ريم : ايوه الاتنين كانو صحاب وسمعتهم قالو لبعض
✨فلاش باك ✨
مروان : لو أنا مو*ت دورك انت تكمل الي معملتوش انا وتدمرهم كلهم .
نادر : تمام يا صاحبي .
✨باك✨ .
ورد بكرة : اعوذ بالله بجد شياطين علي هيئه بشر .
حور : تعرفي عنوان نادر فين يا ريم .
ريم : معايا عنوان ال مستودع ال هو موجود فيه دلوقتي واكملت بجمود اقت*لي يا حور ميستهلش يعيش قت*ل ناس ملهاش ذنب وكان هيقت*لني انا كمان.
حور : هو دا ال هيحصل يا ريم يلا تعالي معانا لانك هتودينا المكان دا .
ريم : تمام يا حضره الظابط.
ورد : لازم يا حور نخلص عليه لأنو مش لازم يعيش ولا لحظه ابدا .
حور بغموض : يلا عشان منضيعش وقت لازم نطلع من الباب الخلفي عشان ف صاحفين بيصورو ولو شافوكي اخوكي هيكون موقف حد عشان يقتل*ك. .
ورد : ماشي يلا.
ريم : تمام.
ونزلو بسرعه واتجهوا من الباب الخلفي وركبوا عربيتهم وكانو راكنين العربيه بعيد واتجهو الي المكان موجود في نادر .
ادم و مراد شافو حور و ورد واتجهوا وراهم.
✨عند نادر ✨.
نادر بغضب : ازززززي نجو من القنا*بل ازززززااااي.
وشاف علي شاشه أن كل رجالتو المسلحين ف المستشفي ميت*ين علي الارض .
نادر بغضب شديد: لااااااااااا اكيد وصلو لريم وهيعرفو مكاني. وبسرعه طلع من مكتبو شاف كل الحراس بتوعو واقعين علي الارض ولسه هيهرب حور و ورد بيضر*بو علي راسو وبيخدو علي مديرية القاهرة.
✨في مديرية القاهرة ف مكتب التحقيق✨
نادر بيفتح عينو بصعوبه وشاف حور و ورد و ادم و مراد وريم و اللواء شريف واقفين حاوليه .
ادم : صباح الخير كل دا نوم وقام مدي بو*كس ف وشو .
اللواء شريف : ادم اهدي مش وقتو واكمل بديق
لي عملت كده لي قتل*ت ناس ملهاش ذنب عشان تبقي وفي لواحد كان قاتل ومعندهوش رحمة لي تضيع مستقبلك و اختك تشوفك وانت كده .
نادر بكره : انا مش ندمان علي اي حاجه انا عملتها ومش هسيبكم تعيشو مرتاحين أبدا .
ريم بدموع : انا بكرهك يا نادر .
نادر بسخرية : فكراني هزعل يعني طز .
حور بغضب هي و ورد مستحملوش وفضلو يضر*بو فيه لحد ما ادم و مراد حاولو يبعدوهم عنو .
اللواء شريف: احسن حل ليك الإعدام بس مش في سجن لا هيبقا ف الميدان الناس هما الي هيعدموك مش احنا .
نادر بخوف : لا مستحيل.
ادم و مراد مسكوو وطلعو بيه بره وكلهم اتجهوا الي الميدان .
ونزلو وقفو ف نص شارع .
و الناس اتجمعت .
حور بصوت عالي: هو دا ال عمل كل جرائم الفتره ال فاتت هو دا الي كلكو كنتو عايشين ف توتر وقلق بسببو واهو قدامكو اعملو فيه ال انتم عايزينو .
نادر بخوف : اقتلو*ني انتو ارجوكو بلاش .
كلهم بلا مبالاة سابو وركبو عربيتهم و وقفلو العربية.
وفضل يترجاهم ويخبط عليهم والناس مسكتو وفضلوو يضر*بو فيه و كذا واحد فضلوو يخنقو لحد ما ما*ت .
✨هكذا نهاية كل مجرم ✨.
ريم بدموع علي اخوها وزعلت لانو هو السبب الي وصل نفسو لكده بس هي شافت أنها عملت الصح .
✨واتجهوا الي الفيلا ✨.
كلهم متجمعين وشافو الاخبار علي الشاشة .
*عاجل* نجحو صقور الداخلية و المقدم ادم الشافعي و رائد مراد الشافعي ب القبض علي المجرم نادر سعيد وتم اعدامو بواسطة الاهالي ف الميدان* .
سعاد بفرح : الحمد لله خلصنا منو .
اللواء شريف: مش قولت ليكي هنسمع اخبار تم القبض عليه .
سعاد بفرح: الحمد لله همي انزاح دا كان معيش الناس ف توتر.
ادم و مراد : يعني انتو اتوترتو بسبب أن ريم كانت ف المستشفي ال فيها المسلحين .
حور : ايوه ومكانش هينفع نقول ليكوو حاجه لحد ما نتأكد
كويس منها لان طبعا وقالت بسخريه هتفضل تتفلسف علينا .
ادم بغيظ : اه انتي عايزه خناقه بقا .
اللواء بضحك: تب هستاذن انا بقا لان مش ناقص خناقة كفايه ال حصل انهارده يلا يا ريم يابنتي هخدك معايا البيت لانك بقيتي بنت من بناتي ال واقفين دول .
حور ورد ابتسمو لية.
ريم بكسوف : لا يافندم أنا هعيش ف مكان لوحدي .
اللواء: لا هتيجي معايا انتي بقيتي بنتي من انهارده ومش هسيبك لوحدك ..
لسه هتعترض .
حور و ورد : روحي معاه يا ريم متكسفيهوش .
ريم بكسوف: حاضر يا فندم.
وحضنتهم.و مشيت معاه .
حور : بتقول بقا انا عايزه خناقه.
سعاد بضحك: لا أنا مش ناقصه خناق هطلع فوق اريح و قالت بحب انهارده اسعد يوم في حياتي لانكم فرحتوني جدا ومش هنسا ابدا كلهم راحوا ليها وحضنوها و
سبتهم وطلعت.
حور و ادم لسه هيمسكو ف بعض .
مراد : استنو نعرف الاول بقا ازاي لاقيتو ريم.
ورد و حور بصو لبعض 😌.
الموضوع كالاتي .
✨فلاش باك✨
حور :امبارح بليل لما كلو نام ..
لاقيت تلفوني بيرن رديت لاقيت ريم بتقولي لو عايزه تعرفي مين المجهول تعالي قابليني عند البحر .
حور :وانا اي ال ضمني انك بتقولي الحقيقة.
ريم: انا بكون اختو وبكلمك من وراء ولو عرف اني كلمتك هيقتلني.
حور بتفاجئ: اختو اممم تمام هجيلك دلوقتي .
ريم: مستنياكي .
حور اتصلت علي ورد.
حور : تعالي بسرعه والبسي حاجه عشان رايحين مشوار مهم .
ورد باستغرب : دلوقتي .
حور : اخلصي يا ورد .
ورد بتافف: حاضر .
ونزلنا ورحنا قابلنها.
ريم : انا ريم اختو ل .... وفجاه وقعت علي حور .
ورد بصدمه: ريييم.
ولاقت دراعها كلو د*م وبصت كويس لاقيتها رصا*صه واخدوها بسرعه لمستشفى مشهوره ف مدينه نصر و دخلوها الاوضه وقالو لدكتور يبلغهم لو فاقت .
باك .
حور : وطبعا اكيد نادر كان باعت حد مراقبنا عشان كده بعت مسلحين للمستشفى عشان يقت*لو ريم و احنا لحقناها ف اخر لحظه .
ورد : و قالت إن نادر ف المستودع ورحنا ليه والباقي انتو عارفينو .
مراد بابنهار : وسقف ليهم انتو كلمه ممتازه بسيطه عليكو.
ادم بحب : كل الرجاله بتبقا محظوظه لان عندهم زوجات صالحه لاكن انا محظوظ لان عندي زوجه صالحة زيك ف طيبتك وكل حاجه فيكي بتجذبني اكتر واكتر.
مراد بمرح : ايوه هو دا.
حور كانت واقفه مبسوطه من كلاموو ومكسوفه وفرحانه ف نفس الوقت.
ادم قرب ليها وحضنها ولف بيها جامد وفضلوو يضحكو سوي و مراد شال ورد وفضلو يضحكو وفرحانين لأنهم خلصو من نادر دا خالص وعاشو يوم جميل.
✨ف مكان آخر في امريكا.✨
ف فيلا كبيره وبداخلها راجل غني و عمره ٢٨ سنه طويل القامه وعضلاتو بارزة و بشرتوو بيضاء اللون و وعينو زرقاء ويمتلك ثروه كبيرة.
الشخص بغموض : عرفت مكانها فين.
الراجل :عرفت يا باشا .
الشخص: تمام .
وقفل سكه ف وشو.
وطلع اوضته وكانت كلها صور ..... في اوضه بشكل كبير.
الشخص بجنون:اخيره لاقيتك وهتبقي ملكي يا ..... لوحدي .
يترا شخص يقصد علي مين.
يتبععع...
#روايه_صقور_الداخليه✨🦅.
#بقلمي_ياسمين_رمضان✨🦅.
أنت تقرأ
رواية صقور الداخلية 💪🦅✨💖
Acciónبنتين اخوات كانو يعيشو حياة طبيعية في الملجا وبعد زمن كبرو وبقا ليهم بيت لوحدهم ولاكن يشاء الله أنهم يكونو اقوى اتنين في الداخلية و لقبهم صقور الداخلية 💪🦅✨. بقت حياتهم عبارة عن متعة و ومغامرات واحداث عالمية💖✨. البطلة صقر الداخلية حور اشرف 💪🦅. ...