(رواية صقور الداخلية 2🦅💖💪).
(بقلمي ياسمين رمضان 🦅💖).
(البارت 9✨🦅).
ورد بصريخ:مرااااد
(عند حور) ✨.
حور & مراد بخضة: ورد .
حاسو أن ورد فيها حاجة.
وبعدت عنهم حور وسالت ادم بجمود
=هنوصل امتا يا آدم .
ادم بغرور: ربع ساعة بظبط "وبصلها بطرفه عين .
حور سمعتو و طنشت طريقتو وجهزت نفسها عشان خلاص هما علي وصول .
وكلهم جهزو .
مراد بتحذير : انا مش عايز اي خناق لو سمحتم نلاقي ورد وبعدين اعملو ال انتو عايزينو مفهوم .
حور و ادم بصو لبعض بديق.
حور و ادم بصوت واحد: مفهوم .
مراد بتنهيدة: تمام .
بعدين الطيارة وقفت والباب اتفتح ونزلو ولاقو عربية ركبوها.
ادم هو الي ساق و مراد ركب جنبو
حور كانت راكبه وراء وقاعده علي لاب توب وبتحاول تفك الشفره ل تليفون معاذ
مراد : حاولي كذا مره يا حور ممكن تلاقي حل أن شاء الله.
حور : بحاول يا مراد .
فضلت تفك الشفرات وحده وحده لحد ما ظهر ليها تتبع الرقم.
حور بفرحة: اخيره اتفكت.
ادم وقف ب العربيه فجاه.
مراد: وقفت ليه شوفي واخدها فين يا حور بسرعة.
حور : ثواني يا مراد .
حور دخلت علي كذا حاجه وحاولت تشوف.
حور : مش مكتوب العنوان لان المكان مفيهوش حد بس ممكن نعرف من الGps .
مراد : تب هنعمل اي .
ادم : ابعتيلي البيانات ونا هعرف المكان .
حور : تمام .
بعتتلو البيانات و وصلت ل ادم علي تليفونو .ادم فضل يبحث كتير عن المكان وبحث عن عنوان معاذ علي الخريطة وبيشوف المكان الي علي لاب توب هو دا ولا لا وبيشوف أنو بيكون بعيد عن بيت معاذ بكتير جدا
واخد اللوكيشن من علي الخريطه و .
ادم : مكان ورد بعد بيت معاذ بكتير بس احنا هنحاول نوصلهم اكيد هنلاقي اي دليل يوصلنا ليهم .
مراد : تمام كويس شغل العربية تاني و اطلع يلا .
ادم : تمام .
و شغل العربية وساق تاني.
حور سابت لابتوب علي جنب وفضلت تبص علي الاماكن ف المدينة الجميلة نيويورك وفضلت سرحانة لحد ما نامت .
ادم بص عليها وفضل يتأمل فيها .
مراد اخد بالو وقال .
مراد : لي بتعمل ف نفسك كده مدام انت لسه بتحبها بتعاملها ليه كدة وازاي تصدق انها تخونك .
ادم : انت مش فاهم حاجه يا مراد ومش هتصدق حتي لو فضلت اقولك خليني ساكت احسن وبعد ما نلاقي ورد ونرجع تاني مصر هطلق حور مش هقدر اعيش مع وحدة خانتني .
مراد بصدمة: تتطلقها انت شكلك اتجننت صح.
ادم بغموض و برود تام: هو دا الحل يا مراد وياريت نقفل علي الموضوع.
مراد كان مدايق وسكت بدل ما يهب فيه لان مش طايقو بعد كلام الي قالو دا .
وفضلو ساكتين طول الطريق .
(✨عند ورد✨).
ورد بصريخ: ابعد عني يا حقير .
معاذ بشر وقرب لحتي يتهجم عليها شاف ورد دموعها بتنزل بغزارة .
معاذ بندم وشاف حالتها وفكر للحظه ازاي كان هيعمل فيها كده وبعد عنها
وجاب ال مفاتيح وفك ال الكلابشات و جاب من دولاب لبس تلبسو .
ورد قامت من علي السرير وبتبصلو باستغراب ازاي فجاة اتحول كده. ولبست بسرعه البنطلون وتيشرت .
ورد بقوة : خطفتني ليه واياك تفتكر اني هسامحك علي خطفك ليا وكمان كنت هتقرب مني اوعي تفتكر أن لما بعدت عني وجبت ليا هدوم وفكتني كده هسامحك تبقا بتحلم .
ولسه هتتطلع بره الاوضة معاذ بيقوم بسرعة وبيقفل الباب ب المفتاح .
ورد بغضب: افتح الباب يا اما مش هسيب فيك حته سليمة.
معاذ بغضب ضر*بها قلم قوي وقعت علي الأرض من قوه القلم و شفايفها نز*فت .
ورد بغضب شديد وهجمت علية وفضلت تضرب فية لاكن هو قدر يسبت ايديها وقال بغضب
= القلم دا عشان خيانتك ليا.
ورد بسخرية: خونتك انا اخونك هههه لو انت ناسي عن خيانتك ليا زمان افكرك .
✨فلاش باك ✨
ورد بحب : انت فين يا معاذ ف الشركة ولا البيت .
معاذ بكذب : لا يا حبيبتي ف الشركة .هقفل دلوقتي واكلمك بعدين يا ورد سلام وكان في صوت بنت بتضحك جنبو .
ورد بشك سمعت صوت بنت جنبو .
ورد : معقول بيكدب عليا انا لازم اروح البيت اكيد بيكدب عليا .
وطلعت من الملجا واتجهت الي بيت معاذ وبتتطلع علي السلم وبتوصل ل شقتو وبتخبط وبتلاقي الي بيفتحلها بنت لابسة قميص معاذ.
ورد بصدمة : انتي مين.
البنت بقرف: معاذ تعالي شوف مين دي .
معاذ بصدمة: ورد استني هفهمك.
ورد بصدمةوحسرة: انت واحد زبالة وحقير ووضر*بتو ب القلم ونزلت بسرعة بتعيط علي كسره قلبها.
✨باك✨
ورد : افتكرت مين خان التاني .
معاذ:عارف اني غلطان بس كانت نزوه وراحت لحالها لاكن انتي عملتي اي اتجوزتي واحد غيري ونسيتي حبنا يا خسارة يا ورد .
ورد بصرامة:متعملش نفسك انك برئ مش مكسوف من كلام الي قولتو دا انت عملت زنه يا بني ادم زنه انت أحقر انسان عرفتو ف حياتي بجد وزعلان اوي اني اتجوزت ايوه اتجوزت
اتجوزت واحد بيخاف من ربنا و بيخاف عليا عمرو ما كدب عليا بيحبني وبحبو يا معاذ مقدرش اوصفلك حبي لي عامل ازاي مراد منسبالي اول حب ليا انت منسبالي انتهيت وكان في وخلص وانسي اني حبيتك لاني انا بكرهك ومحيتك من ذاكرتي للابد فاهم .
معاذ بجنون وجن جنونو لما عرف انها بتحب مراد لدرجة دي و كان هيهجم عليها ويضر*بها هي كانت اسرع منو ولوت دراعو وضربتو برجليها ف ضهرو .
ورد بثقة: اوعي تفتكر انك تقدر عليا يا معاذ الي قدامك زمان كانت ورد البنت الصغيرة كانت هبلة ومتعرفش حاجة لاكن ال قدامك دلوقتي صقر الداخلية الي محدش بيقدر عليه غير ربنا فاهم.
معاذ باستغراب: انتي صقر الداخلية.
ورد سابتو .
ورد بسخرية: مش بتابع اخبار ولا اي يا استاذ معاذ
الي قدامك بتكون الظابط ورد اشرف في الداخلية بيسموني انا واختي صقور الداخلية وواتكلمت بصوت مخيف متعرفش أن لو صقور الداخلية اتجمعو سوي عارف بيحصل اي يا معاذ .( جاوبو انتي بقا بيحصل اي لما بيتجمعو سوي 😂)
معاذ بذهول من كلامها الي اول مره يسمعو دا معقول ورد بنت الملجا تبقا ظابط ف الداخلية
وتبقي صقر الداخلية هي واختها يعني هما اقوي بنتين ف البلد.
معاذ بذهول : بيحصل اي .
ورد بعنف : كده وضر*بتو برجليها جانب رقبتو واغمي علية.
ورد راحت بسرعو تفتح الباب لاقت كذا مفتاح فضلت تجرب واحد ورا تاني ورا تاني لحد ما لاقت المفتاح ال بيفتح الباب ولسه بتفتح.
معاذ بيديها حقنة ف رقبتها وبتقع مغمي عليها بين أيديه.
معاذ بشر : فاكرة انك هتهربي مني بسهوله دي تبقي بتحلمي يا وردتي .
وبيشلها وينيمها علي السرير وبيحط كلبشات تاني وبيطلع برة وبيعمل مكالمة.
المجهول: المزه عندك خلاص.
معاذ بغضب: لو قولت كلمة مزه علي لسانك هقطعو .
المجهول بضحك: اي غيران عليها بعد ما سبتك وراحت لغيرك يا عبيط .
معاذ بشر :صدقني مش هخلي يخدها مني ولا هخلي يشوفها ورد بتعاتي انا وبس سامع .
المجهول بضحك: متخافش من مراد خاف من حور اختها لأنها لو عرفت بس مكانك مش هتحلك لان حور محدش بيقدر عليها .
معاذ بخبث: خليها تيجي ونا هحبسها بطريقتي وبكدة محدش هيعرفلهم طريق .
المجهول بسخرية: هنشوف يا كروديا هيخلوك اصلا كفته ف أيديهم لو اتجمعو عليك .
معاذ افتكر كلام ورد لما قالت كده برضو .
معاذ : معايا حراس كتير وهقدر اتغلب عليهم .
المجهول بضحك: هنشوف اذا كان حراسك لو شافوهم هيهربو اصلا .
معاذ بغضب : انت معايا ولا ضدي انا مش فاهمك بجد.
المجهول : متقفش اوي كده المهم مراد و ادم جوز حور جاين علي طريقك عشان يخدو ورد منك بس متقلقش هيحصل حاجه مش متوقعة خالص .
معاذ بصدمة : عرفو المكان ازي .
المجهول : ورد و حور و ادم و مراد اقوي ناس ف الداخلية وف العالم كمان يعني مش صعبة عليهم يعرفو مكانك انت بس عشان لما فقدت الذاكرة من سنتين ف متعرفش حاجة هبقا اعرفك كل حاجه لما تجيلي.
معاذ: فعلا فايتني كتير بعد الحادثة الي خلتني أفقد ذاكرتي دي بس قولي هتعمل اي فيهم .
المجهول بشر : هتشوف دلوقتي افتح لاب توب .
معاذ : ماشي .
المجهول : استني بقا كدة .
وبيظهرلهم هما الاتنين علي لاب توب العربية الموجود فيها ادم و حور و مراد .
المجهول بشر : جاهز تشوف المفاجأة.
معاذ بشر : جاهز .
✨عند ادم و حور و مراد✨
مراد : احنا كده علي وصول صح .
ادم : ايوه قربنا .
حور فاقت من النوم
=اي دا انا نمت ونا محستش .
ادم بسخرية : كل دا ومحستيش قمال لو حسيتي كنتي عملتي اي صوت شخيرك خرملي ودني.
حور بغيظ : انت مالك انا بكلمك انت انا بكلم مراد .
ادم بغضب شد حور من شعرها .و حور مسكت ف شعرو هو كمان وكل دا ادم سائق العربية مراد فضل يحوش ما بينهم وكان عمال يضحك علي منظرهم.
_************_
وفجاه بتيجي عربية نقل كبيرة بسرعه رهيبة وبتخبطهم والعربية بتفضل تتقلب بيهم وبدأ الد*ماء ينزل منهم لحد ما العربية وقعت بيهم في البحر
سواق عربية النقل: المهمه نجحت يا بوص نهيتهم.
المجهول بشر: عاش يا ولد ارجع انت بقا وليك الحلاوه.
معاذ بذهول: انت مش معقول بجد بس بجد بهرتني وبكدة محدش هيقدر ياخد ورد مني ب المناسبة دي انا جايلك عشان تعرفني عن حكاية الابطال قبل ما يموتو.
وفضلو يضحكو هما الاتنين عليهم.
وقفلو مع بعض.
المجهول بشر : واخيرا خلصت منكم ناقص ورد كمان وبكدة هكون نهيت عليهم كلهم .
_************_
"ف البحر "
العربية ال كانو فيها ادم و حور و مراد فاضية ومش فيها أي حد.
يترا اي دا بقا اي الغموض دا.
يتبببع ....
تابعو البارت الاخير.انتو صدقتو ولا اي✨
لسه الرواية بتبدي اساسا✨.
يترا ال حصل ف حور و ادم و مراد.
ومين المجهول دا ولي بينتقم منهم بدون سبب .
وليه معاذ ماسك ف ورد ومش عايز يسبها يترا اي سبب .
ويترا ورد هتقدر تهرب ولا لا .
هنعرف كل دا في الأحداث القادمة إن شاء الله✨.
تشاو✌️.
#روايه_صقور_الداخليه.✨🦅.
#بقلمي_ياسمين_رمضان✨🦅.
أنت تقرأ
رواية صقور الداخلية 💪🦅✨💖
Acciónبنتين اخوات كانو يعيشو حياة طبيعية في الملجا وبعد زمن كبرو وبقا ليهم بيت لوحدهم ولاكن يشاء الله أنهم يكونو اقوى اتنين في الداخلية و لقبهم صقور الداخلية 💪🦅✨. بقت حياتهم عبارة عن متعة و ومغامرات واحداث عالمية💖✨. البطلة صقر الداخلية حور اشرف 💪🦅. ...