(رواية صقور الداخلية 2🦅💖💪).
(بقلمي ياسمين رمضان 🦅💖).
(البارت 19✨🦅).
✨في بيت عثمان بتحديد ✨
عثمان بشر وو لسة هيهجم علي ريم فجاة
ريم بتفوق وبتلاقي هيهجم عليها وبحركة سريعة منها ضر*بتة في بطنة و مناخيرة .
عثمان بالم : انتي مجنونة الي انتي عملتي دا .
ريم بقوة: اوعي تفتكر اني مش عارفة انك بتراقبني من ساعت ما وصلنا القاهرة وعارفة انك كنت عايز تخطفني ب اي طريقة وحصل فعلا بس تعرف كل دا حصل بمزاجي لان انا سبتك بمزاجي تخطفني.
عثمان بدهشة: انتي بتقولي اي مش فاهمك .
ريم بصوت مخيف:اتصل ب مالك دلوقتي والا هتشوف النجوم في عز الضهر سامع .
عثمان بخوف منها طلع التيلفون واتصل علي مالك مكانش متوقع أن البنت البريئة دي يطلع منها كل دا .
مالك رد علي تيلفون وو.
مالك بسخرية : نعم ياغبي بتتصل لية .
عثمان:ريم بنت اللواء شريف عايزة تكلمك يا مالك بية ؛ولسة مالك هيتكلم ريم اخدت منو التيلفون وكلمت مالك .
ريم بثقة: معاك ريم طبعا مستغرب انا بكلمك لية ومن تيلفون عثمان كمان المهم انا وانت هدفنا واحد وطبعا انت فاهم قصدي كويس اوي .
مالك باستغراب : فاهمك بس اي الي غيرك مش كنتي حبيبتهم ولا دي لعبة جديدة منهم وبعتينك ليا تراقبيني ولا تكوني فكراني عبيط وازاي اصلا عثمان معاكي مش فاهم حاجة.
ريم بغرور: الكل*ب بتاعك عثمان خطفني فاكر نفسو انو هيقدر ياخد الي عايزو مني لاكن انا الي سبتو بمزاجي انو يخطفني ويجبني لهنا عشان اقدر اكلمك واقولك اني هبقا شريكة معاك في الحرب دي وكمان انا عمري ما حبيت حور ولا ورد انا كنت معاهم بس عشان اعرف هما بيخططو ازاي وبيفكرو ازاي اوعي تنسي أن هما سبب في مو*ت نادر اخويا.
مالك بسخرية : ايوة اعمل اي انا دلوقتي.
ريم بنفاذ صبر: يعني هدفنا واحد هكون معاك علشان انتقم منهم.
مالك بسخرية: افردي وافقت هتعرفي تضر*بي أو تضر*بي رصا*ص هتتحملي اي ضر*ب يحصلك.
ريم بثقة: خليني معاك وانت مش هتندم واهم حاجة ما بينا الثقة يا مالك دلوقتي موافق نكون ايد واحدة .
مالك بغموض: موافق انك تبقي معايا بس صدقيني لو لاقيت اي غدر منك انتي عارفة هيحصل اي مفهوم .
ريم بضحكه ثقة: اوكي دلوقتي اقدر اجيلك ازاي الصين .
مالك: عثمان هو الي هيتكلف بالأمور دي طبعا مش هتيجي بطيارة لان هتتمسكو فا عثمان هيجيبك لعندي وانا هكون موصي ناس تجيبك عندي مفهوم .
ريم : مفهوم .
مالك: اديني عثمان المغفل دا .
ريم بسخرية:امسك يا مغفل .
عثمان اخد التيلفون منها و
مالك بسخرية: بقا حتة بنت تضر*بك يا بغل انا مش عارف اي الي مصبرني علي واحد زيك بجد المهم يلا هتعمل علي الي هقولك علية ومش عايز اي غلطة سااامع .
عثمان بخوف:سامع يا مالك بية .
طبعا مالك كلم عثمان عشان يتفقو هيهرب مع ريم ازاي وبعد حديث طويل عثمان قفل مع مالك وقال ل ريم .
عثمان:ريم يلا نهرب من هنا علشان نقدر نوصل في اقرب وقت وكمان زمان ابوكي وحور وادم قالبين الدنيا عليكي دلوقتي.
ريم : تمام يلا بسرعة .
ونزلوا بسرعة ركب عربيتة واتجهوا الي مكان بعيد في طيارة ركبوو فيها واتجهوا الي الصين ووووو....
✨عند اللواء شريف ✨.
شريف بصدمة:انتي بتقولي اي يا رنا ريم اتخطفت ازاي.
رنا بدموع: معرفش ياعمو ازاي لاقيتها اتاخرت في الحمام وشوفنا في الكاميرا أن حد خاطفها ومش عارفين مين هو.
اللواء شريف بذهول : خليكي مكانك ونا جيلك حالا .
بسرعه شريف اتصل علي حور عشان تلحقو علي الكافية .
اللواء شريف بجدية: الوو يا حور انتي فين دلوقتي .
حور باستغراب: انا في الجيم يا سيادة اللواء انا و التيم .
شريف بجدية:ريم اتخطفت يا حور تعالي بسرعة علي عنوان الكافية الي هبعتهولك دلوقتي .
حور بصدمة : اييييي اتخطفت ازاي .
الكل بصدمة: ايييييي
اللواء شريف بعصبية: مش وقت صدمة يا حور دلوقتي هبعتلك لوكيشن وتيجي علي طول.
حور بذهول : حاضر يا فندم هاجي علي طول وقفلت معاه .
ورد بصدمة : حور ريم اتخطفت ازاي .
حور بذهول : مش عارفة يا ورد بس لازم نروح بسرعة نشوف اتخطفت ازاي نقدر حتي نعرف مين الخاطف اكيد مالك الزفت هو وراء خطفها.
ورد : فعلا اكيد هو .
ادم بتفكير : مفيش غير الكل*ب ال اسمو عثمان .
مراد : فعلا ممكن يكون هو بس يلا بسرعة نروح مكان الكافية وهنعرف بظبط .
وب الفعل كلهم خرجوا من الجيم وركبو عربيتهم واتجهوا الي الكافية وبعد نص ساعة وصلو لمكان الكافية
نزلو من العربية ولاقو عربية اللواء مركونة ودخلو جوا يشوفو .
حور بخوف علي اللواء شريف: سيادة اللواء انت كويس .
اللواء بجمود: طبعا كويس يا حور تعالو ورايا .
الكل المشي وراه وكان الكافية فاضي وطبعا كل الناس مشيت بسبب ال حصل ورنا مشيت عشان أهلها .
نرجع تاني لموضوعنا.
دخلو الي غرفة الكاميرات يشوفو مين الخاطف.
اللواء شريف:حاولوا تركزو كويس مفهوم .
الكل :مفهوم يا فندم .
العميل وراهم كل المداخل تبع الكافية الي فيها كاميرات وكلهم ركزو كويس اوي علشان يقدرو يعرفو مين الشخص دا .
ادم بتركيز : عثمان اهو زي ما قولت .
مراد : صح هو مغفل لابس نظارة وكاب فاكر انو مش هيتعرف لاكن علي مين مش علينا .
حور :كنت حاسة انو هو بس دلوقتي هنقدر نعرف هو خاطفها فين .
ورد بتفكير : جماعة احنا نسينا حاجة مهمة .
الكل: اي هي .
ورد: تتبع تليفون ريم نقدر نعرف هو فين .
اللواء شريف: مهو مش هيبقا غبي اوي كدة للدرجادي يا ورد اكيد كسر الخط أو تيلفون بتاعها .
حور: مظبوط يا سيادة اللواء كلامك صح بس مفيش غير حل واحد .
الكل : اي هو .
حور : نقطة ضعفة هي الي هتوصلنا لية .
ادم : انا عارف اي هي نقطة ضعفة .
اللواء شريف بلهفه: اي هي بسرعة يا آدم قول .
ادم&مراد نظرو لبعض : مامتو .
حور بسخرية: وهو دا هيخاف علي مامتو دا يبيع اي حد دا .
ادم : مامتو اهم حاجة عندو لو عملنا تمثيلية انو هنعمل فيها حاجه هنقدر نرجع ريم .
ورد : انا مع ادم في الخطة دي .
مراد : ونا كمان .
اللواء شريف: ونا كمان مع ادم بس اتمني أنها تنجح .
استوب ( طبعا انتو مستغربين ازاي اللواء مش بيعيط مثلا او زعلان اوي لا هو من جواه هيم*وت عليها ويلاقي ريم بس هو لازم يبقا قدامهم يكون قوي عشان هو منسبالهم قدوتهم ف لازم يكون صلب قدامهم ف متنسوش انو لواء يعني لازم يكون جامد كدة مش اي كلام).
حور: تمام انا معاكو بس هنبلغ مرام وجاسر عشان يكونو معانا.
الكل: تمام .
اللواء شريف: يلا نطلع من هنا بقا عشان نبدا نخلص الموضوع دا قبل المهمة .
حور&ورد& ادم &مراد : تمام يا فندم .
وخرجوا برا كافية وركبو عربيتهم وماشيين في الطريق .
✨في عربية حور بتحديد✨
تليفون حور بيرن.
حور لاقت رقم غريب بيرن.
حور باستغراب : الو مين معايا .
ريم بكره: اهلا بصقر الداخلية .
حور بفرحة: ريم انتي فين انتي كويسة عثمان كل*ب دا عملك حاجة.
ريم بسخرية: خايفة عليا.
حور باستغراب : طبعا يا ريم خايفة عليكي انتي اختي انتي كويسة في حد جنبك .
ريم بسخرية : عثمان بس اي رايك غريبة دي صح اني اكون مع عثمان .
حور بصدمة: انتي كويسة انتي شاربة حاجة يا ريم .
ريم بسخرية : شاربة كره منك ومن اختك يا حور .
حور باستغراب :نعم انتي مجنونة ولا اي .
ريم بجنون :دا انتي لسة هتشوفي جنون علي اصلو يا حور انتي واختك واللواء بتاعك دا ال علي اساس ابويا واكملت بخبث الي انا عملت علية انو كأنه ابويا واني بنتة بس كل دا تمثيل عشان اقدر اعرف كل حاجة بتعملوها يا حور .
حور بجنون : انتي اكيد مجنونة قولي انك بتكدبي .
ريم : لا مش بكدب ودي الحقيقة اوعي تفتكري أن انا لما اتحميت فيكي انتي واختك عشان تنقذوني من اخويا نادر لا بالعكس أنا ونادر كنا متفقين دا يحصل عشان اقدر اعرف كل حاجة عنكو والأسف ما*ت مو*تة بشعة بسببكو ومكنتش قادرة اعملو حاجة طبعا انتي مستغربة انا واخويا نادر عايزين ننتقم منكو لية لان مروان كان اكتر من اخ لينا وكان واقف جنبنا وكنا دايما في ضهرو لاكن لما ما*ت بسببك انتي واختك زاد الانتقام ليا أنا ونادر اخويا وكمان لما نادر ما*ت انتقامي زاد اكتر يا حور صدقيني هقف مع مالك عشان نقدر نخلص منكو كلكو والأسف مش هتعرفي تمسكيني لان خلاص كلها ساعات وهكون عند مالك واه انا الي خططت انو عثمان يخطفني سلام ياااا صقر الداخلية.
حور بجنون وقفت العربية في وسط الطريق .
وكانت بتتتفس بصعوبة من كتر ال سمعتو.
ادم و مراد و ورد و اللواء لاحظوا أن حور وقفت ب العربية .
كلهم استغربوا ورجعو لورا تاني عند حور.
وشافو وش حور بقا أحمر اوي .
كلهم نزلو من عربيتهم وفتحو باب عربية حور ونزلوها وكانت علي آخرها من العصبية .
ورد : في اي يا حور مالك وشك هيفرقع من العصبية.
حور بعصبية: ريم مطلعتش مخطوفة يا ورد .
الكل بصدمة : اييييي.
اللواء بصدمة : ازاي وانتي متعصبة ليه دا خبر كويس الحمد لله بنتي مش مخطوفة .
ادم بتركيز : في حاجة يا حور قولي .
حور بضيق : ريم كانت هي الي مخططة أن عثمان يخطفها عشان تقدر تهرب معاة ويسافرو عند مالك عشان تنتقم مني ومن ورد بسبب مو*ت نادر اخوها ومراون عشان كان صاحب نادر وغير كدة كمان عارفة كل الي هنعملو الهانم طلعت ذكية واحنا نايمين علي دماغنا .
اللواء شريف بجمود: اقتل*يها يا حور .
الكل اتصدم من ال قالو .
اللواء شريف : ال زي دي مش هينفع تعيش لان يعتبر جاسوسة خلصي عليها أول ما توصلي هناك وان شاء الله هترجعو منتصرين عليهم كلهم .
ورد بغموض: مش هنق*تلها يا سيادة اللواء هنجيبها معانا عايشة وياريت حضرتك مترفضش لان ال زي دي مو*ت ليها راحة وهي لازم تيجي معانا عايشة عشان نقدر نعمل ال احنا عايزينو فيها .
مراد:معاها حق ورد يا سيادة اللواء دا احسن حل .
اللواء بكسرة ولاكن مداري دا : ال عاينزينو تعملو اعملو المهم ترجعو منتصرين مفهوم.
كلهم حسو انو حزين جامد بسبب ال خبر دا وحضنو
علشان يخففو عنو الحزن .
ادم بحب : احنا ولادك يا عم شريف ولا اي يا مراد .
مراد بمرح : طبعا ياعم واحسن اب كمان روق كدة يا حجوج .
اللواء بضحك: دي الحقيقة يا مراد انتو ولادي وعايش علشانكو بس ابعدو شويه خنقتوني.
كلهم ضحكو علية .
اللواء بتفكير : بس ازاي الخطة الي انتو رسمينها هتنجح كدة ريم هتحكي لمالك كل حاجة.
ادم و مراد : صح معاك حق يا سيادة اللواء .
وبصو لحور و ورد الي كانو بيبتسموو بخبث .
ادم و مراد واللواء: شكل الضحكة دي وراها مصيبة .
حور & ورد بخبث: ومين قال إن الخطة دي مش هتنجح .
ادم & مراد & اللواء بفضول : بتفكرو ف اي احكو علي طول.
حور & ورد بذكاء: المهمة هتبدا بعد يوم بظبط في معادها ومش هيحصل اي تغير .
اللواء شريف: ازاي بقا .
ورد : ريم متعرفش اصلا احنا هنهجم ازاي لاكن تعرف يوم اي لاكن متعرفش الساعة كام ولا حتي ااهجوم هيبقا ازاي حتي لو حكت مش هيعرفو يلاحقو يدافعو عن نفسهم .
حور:ودلوقتي هنرجع البيت نجهز نفسنا لان بإذن الله هنتحرك من هنا علي الفجر علشان نقدر نوصل احنا والجيش والمعدات بتاعتنا بدري ونا كلمت جاسيكا أنها هتامن لينا جيش يستقبلنا لما نوصل عشان نقدر نستعد في اقرب فرصة ممكنة.
ادم & مراد & اللواء: نرفعلكو القبعة ممكن .
حور بضحك : شكرا ليكم بس يلا كفاية هزار يلا .
ورد : مش عايزين نضيع وقت يلا نركب .
وفعلا ركبو عربيتهم .
واتجهوا الي الفيلا وارتاحو كام ساعة وفاقوو وبداو يجهزو نفسهم وطبعا ادم كلم مرام وجاسر وعرفهم بكل حاجة . وبداو يجهزو هما كمان .
حور & ورد لبسو بدلة بتاعتهم الخاصة
طبعا انتو فاكرين بدلة حور البيضة و بدلة ورد السوداء ✨.
ادم & مراد لابسو طقم الداخلية.
والنفس النظام مرام و جاسر لبسو بدلتهم السوداء الخاصة بيهم .
✨وفي الساعة ٢ قبل الفجر ✨.
صقور الداخلية و اشباح المخابرات و اللواء شريف
و وزير الداخلية كانو واقفين قصاد الجيش كامل .
وكانو بيتشاورو مع بعض .
اللواء:كنتو مختفين انهاردة ليه يا مرام انتي وجاسر .
مرام: كنا بنحضر عدد كبير من ال اله الحادة يافندم وكنا بنتمرن كويس اوي ف نفس الوقت .
الوزير : عاش يا ابطال أن شاء الله هنشوف انتصار قريبا باذن الله.
الكل:باذن الله يا فندم .
الوزير : وانتي يا حور هتخدي الحصان معاكي لية .
حور بتفكير: ماكس دورو هيبقا مهم جدا في المهمة معايا وطبعا هتستغرب حضرتك ازاي حصان زي دا هيجي معانا المهمة دي ماكس دا من اذكي الاحصنة الي شوفتها يا فندم وهيبقا دورو مهم ووهيكون لية لبس محمي ليه أن شاء الله لما احتاجو ماكس هيكون مع عناصر من فرقة جاسيكا هيكون بعيد عن أي اذي أن شاء الله.
الوزير : انا فخور بيكم وعارف انكم هتحققو نصر كبير .
اللواء شريف:باذن الله يا فندم ' جهزتو معداتكوو كويس يا ابطال.
الكل:كلو جاهز يا فندم .
الوزير:ساعة وهتتحركو مفهوم .
الكل: مفهوم .
الوزير و اللواء راحو علي جنب يشوفو كل حاجة جاهزه ويتاكدو .
ادم & مراد & جاسر: ورد حور
حور & ورد :نعم.
مراد:متأكدين أن عدد الجيش بتاعنا وجيش تبع جاسيكا هنقدر نقضي علي جيش مالك و التيم بتاعو .
حور & ورد & مرام بخبث : لا طبعا .
ادم & مراد & جاسر بصدمة : ايييي .
حور & ورد & مرام بذكاء : ٢٦٠ الف شخص هيحاربو معانا بس هما فين وهيجوو منيين مفاجأة✨.
بس كدة تشاو استنوني البارت الجاي .
متحمسين البارت الجاي.
جاي بقا اكشن من نوع الجمدان.
عايزة ردة فعلكو من ريم✨.
#روايه_صقور_الداخليه.🦅✨
#بقلمي_ياسمين_رمضان.🦅✨
أنت تقرأ
رواية صقور الداخلية 💪🦅✨💖
Acciónبنتين اخوات كانو يعيشو حياة طبيعية في الملجا وبعد زمن كبرو وبقا ليهم بيت لوحدهم ولاكن يشاء الله أنهم يكونو اقوى اتنين في الداخلية و لقبهم صقور الداخلية 💪🦅✨. بقت حياتهم عبارة عن متعة و ومغامرات واحداث عالمية💖✨. البطلة صقر الداخلية حور اشرف 💪🦅. ...