ENAM BELAS

1.1K 50 0
                                    


AKU tersedar dari tidur lalu aku bangun secara mengejut. Adrian duduk di sebelah hairan dengan kelakuan isterinya itu. Entah mimpi apa yang dia bangun sampai macam tu sekali?

Aku menggapai telefon bimbit yang berada berdekatanku.

Terbuntang mataku apabila melihat jam di telefon bimbit itu.

“Awak, kenapa tak kejutkan saya tadi?” soalku kepada Adrian yang sibuk dengan laptopnya. Aku geram. Sampai hati dia tak kejutkan aku.

“Aku dah kejutkan kau tadi tapi kau je yang tak nak bangun.” ujarnya selamba.

Aku menggaru kepala sambil mengingatkan kembali apa yang terjadi.

“Ada eh? Kenapa saya tak ingat apa-apa pun?” soalku dengan polosnya.

“Kau, kalau dah tidur orang baling bom dekat sebelah kau pun belum tentu kau dengar.” balas Adrian dengan pedasnya. Aku mencebik.

“Manalah saya tahu. Saya penat semalam.”

“Penat konon. Penat layan mamat-mamat Korea semalam.” kata Adrian seakan-akan cemburu. Eh dia cemburu ke?

“Lah saya ingat saya tengah bermimpi. Patut rasa macam real sangat.” Kataku lalu membuka aplikasi WhatsApp.

Aku membuka mesej yang diterima semalam.

Sara:
Happy Birthday to My Bestfriend, Nayla Helena. May Allah ease everything. Nayl, selamat hari tua babe. Semoga kau sihat selalu. Aku rindu dekat kau, babe! Aku takde kawan nak bergosip sejak kau ke Itali. Semua salah laki kau! Siapa suruh bawak kawan aku jauh-jauh. Lepas kau pindah, aku rasa sunyi tau. Aku streaming mv sorang-sorang je.. Kalau ada kau mesti lagi best sebab dapat menggila sama-sama. Apa-apa pun kalau kau balik Malaysia nanti jangan lupa bawak mamat dekat sana sorang untuk aku. hehehe... Apa-apa pun jaga diri kau dekat sana, bestie. Aku sayang kau. Love u ♡ Okay last aku belanja kau gambar Min Yoongi.
*Foto 📷

Nayla:
Thank you so much, bestie.
Thank you for the photo too.
Btw aku dah jumpa Yoongi depan-depan. 😙😂

Beberapa saat kemudian, Sara pun menaip sesuatu.

Sara:
Kau biar betul, Nayla?
Serious lah babe?
Jangan tipu aky wei! ㅠ.ㅠ

Nayla:
Ya serious lah ni.
Jap aku tunjuk bukti.
*photo 📷
*photo 📷
*photo 📷

Sara:
Wah bestnya kau!!! Btw gambar Jhope untuk aku takde ke? huhu..

Nayla send the photos.

Nayla:
Special for you.
*video 🎥

Beberapa minit kemudian, telefon bimbitku berbunyi. Aku terus bangun dan berlari ke balkoni sebelum mengangkat panggilan itu. Adrian memandang telatah isterinya lalu menggeleng kepalanya.

Bangun je layan henfon. Pergi mandi tak nak pula.

“Argh!!! Naylaaaaa!!! Aku nak nangis wei tengok video tu.” kata Sara di dalam talian. Aku ketawa kecil. Seronoklah tu!

“Sampai hati kau, Nayl.” Suara Sara berubah sedih.

“Dah, takyah sedih-sedih. Aku tahu kau akan happy punya lepas tengok video tu.” Kataku dengan yakin.

“Storylah dekat aku macam mana kau boleh jumpa dengan diorang tu.” kata Sara ingin mengetahui bagaimana sahabatnya itu boleh bertemu dengan boyband terkenal itu.

“Panjang ceritanya, babe. Nanti aku cerita dekat kau dari A to Z. Okey?” ujarku. Takkanlah aku kena cerita sekarang. Nanti Adrian curi-curi dengar pula. Tak best!

L'AMORE DELLA MAFIA [MALAY] E-BOOKWhere stories live. Discover now