єммєт тнєяєѕѕα 17

5.7K 121 2
                                    

Eleisha memandang Eian yang masih tutup merapat matanya.. dari semalam abangnya tidak sedarkan diri.. risau di hati semakin banyak.. Puan Sri Gatita juga hadir pada ward Eian berada , tipu lah dia tak bimbang melihat anak lelakinya dalam keadaan tak sedarkan diri itu.. minit berganti minit , Eian akhirnya membuka matanya..

Sekitar ward itu di pandang Eian.. Eleisha cepat meluru ke abangnya , Puan Sri Gatita turut mendekat..

"Abang.. how you feel ?"

"El.. Mea dah balik ke ?"

Penuh mengharap wajah itu menatap adiknya.. suaranya masih lagi serak.. Puan Sri Gatita cepat meraih tangan anak lelakinya itu , cepat juga Eian melarikan tangannya dari di sentuh Puan Sri Gatita..

"Eian.. Eian okay ke ? Ada pening pening lagi ? Kepala Eian teruk tu.."

Puan Sri Gatita risau wajahnya.. Eleisha tampak murung saja mendengar soalan Eian.. dia tahu Eian masih mengharapkan kepulangan Mea.. hidup abangnya tak keruan dek kerana Mea yang pergi itu...

"El.. you dengar tak abang tanya ni.. Mea mana ? Kenapa dia tak datang sekali..?"

Ah sudah.. Eleisha gelisah mendengar soalan itu lagi.. jangan jangan abangnya jadi tak betul sebab Mea.. Ehh Eleisha apa kau mengarut ni.. Eleisha mengawal raut wajahnya.. tangan abangnya di sentuh lembut..

"Tak.. pihak polis tak jumpa Mea lagi.. abang... you excident semalam tau.. you rehat la dulu.. jangan fikir pasal tu lagi.. "

"El.. tolong cari Mea untuk I.. please.. suruh dia balik.. cakap kat dia , abang tak akan marah dia lagi.. abang tak akan tampar dia lagi.. El.. please.."

Bergetar suara Eian melafaz.. matanya sudah berkaca.. Eleisha menelan liur.. bagaimana mungkin dia boleh mencari Mea , pihak polis saja tidak menemukan mayat Mea.. ish ! Buntu Eleisha memikirkan..

"Eian.. Eian kena sedar.. Mea dah tak ada.."

"No !! Mea ada !! Mea akan balik !!"

Kuat Eian menjerkah di ruangan itu , membulat mata Puan Sri Gatita melihat reaksi anaknya itu , seperti orang tak waras.. Eleisha mengeluh perlahan sebelum berpaling ke arah mummynya yang sedikit ke belakang , kedua tangannya menahan Eian yang hampir saja bangun dari katil itu..

"Mummy,.."

Eleisha menggelengkan kepalanya kepada Puan Sri Gatita , memberi isyarat supaya wanita itu tak bersuara yang boleh menaikkan amarah si abang.. Puan Sri Gatita mengeluh kuat sebelum keluar dari ward tersebut..

"Abang.. calm down.. I will try.."

"El kena tolong abang.. I nak jumpa isteri I.."

"Ya , ya... I faham lah.. you pun kena rehat.. kepala you tu teruk.. nanti you sihat , kita cari Mea.. okay..?"

Nada Eleisha seperti memujuk.. Eian mengangguk dengan laju.. dia seperti hendak turun dari katil itu.. tapi di tahan Eleisha..

"You nak pergi mana ?"

"I dah sihat.. I nak cari Mea.. I kena cuba.."

"No lah ! You belum sihat lagi.."

Eian tetap berdegil.. dia sedaya upaya untuk bangun dari baringnya..

[C] Sketsa Sebuah Cinta Where stories live. Discover now