єммєт тнєяєѕѕα 32

4.2K 97 4
                                    

Mea mengosok matanya , entah berapa lama dia terlelap kerana menangis , dia sendiri tak sedar.. handphone di meja itu di ambil , melihat jam.. pukul empat pagi.. dia bangun dari katil.. menuju ke pintu , di buka dengan perlahan.. dari situ dia dapat melihat sosok yang lena pada sofa panjang itu..

Dia menghampiri dengan perlahan , tangan Eian yang berada dahi sendiri itu menyukarkan Mea untuk meneliti wajah Eian..seketika tangan itu bergerak ke dada..
Mea menutup mulutnya kerana terkejut pada gerakan Eian itu..
dadanya di urut perlahan..

Wajah Eian di teliti , terlalu keputihan wajah itu , seperti wajahnya tiada darah , terlalu pucat.. kening Mea berkerut lagi.. tapi dia nampak tidur dengan lena.. Mea menyedapkan hatinya sendiri..

Dengan berat hati , Mea ke arah dapur , dahaganya tiba tiba datang , setiba di dapur , dia merenung bubur yang tidak di jamah tadi.. hatinya di usik kembali.. kata kata Eian terlintas di telinga..

"I nak makan.. I lapar.. emm.. sorry tak masak kan untuk you sekali.. I tak pandai nak buat benda lain.."

Mea mengetap bibirnya , mata di pejam , menghalau rasa itu pergi jauh dari hatinya.. selesai meminum air , dia melangkah..
Jantungmya bagai nak tercabut bila dia tersempak dengan Eian di ruangan itu.. Eian membulat mata , sama sama terkejut..

Eian menutup mulutnya sebelah , sebelahnya lagi mengangkat pada Mea dengan gaya menahan , mengiisyaratkan Mea supaya menunggu barangkali.. kening Mea berkerut , dia memandang langkah Eian ke bilik air itu..

Beberapa minit Eian keluar dengan senyuman.. Mea menatap serius..

"What wrong ?"

Mea tahu ada yang tak kena dengan lelaki itu..

"Nothing.. kenapa bangun ? Dahaga ke ?"

"Muka you pucat.. you okay ke ?"

Soalan Eian di jawab soalan juga oleh Mea.. Eian tersenyum..

"I okay lah.. i lupa bawa ubat I.."

"Ubat apa ?"

Cepat soalan dari Mea kembali..

"Ubat panadol lah.. you ada tak ?"

Dalih Eian lagi.. Mea mengangguk.. tanda ada.. dia mula melangkah ke arah bilik , di ikuti Eian.. setelah mengambil ubat , Mea memberikan kepada Eian..

"Gatal sangat nak keluar kan , duk hospital elok elok , kaki merayap entah ke mana.."

"Bukan entah ke mana , dekat rumah wife I.."

"Kalau jadi apa apa nanti macam mana ? You tak okay lagi ni.."

Serius suara Mea.. Eian ketawa kecil.. comel melihat Mea yang tengah marah itu..

"I okay lah.. risau juga ya sayang kat I.."

"Bukan risau lah.. entah nanti you pengsan lagi kat sini.. I nak cakap apa kat Bryan nanti ? Salah faham pulak dia kat I.."

Dalih Mea pulak.. Eian sudah monyok..

"You fikirkan perasaan Bryan lagi ke dari I ?"

[C] Sketsa Sebuah Cinta Where stories live. Discover now