єммєт тнєяєѕѕα 36

3.9K 80 1
                                    

Mea berjalan perlahan menyusuri jalan itu , hatinya yang masih sakit itu cuba di halau pergi , kenapa hatinya sukar di kawal , kenapa rasa itu masih bersarang walaupun dia tahu Eian Emmet tidak layak untuk di beri perasaan itu..

Bunyi ekzos yang laju ke arahnya membuatkan Mea berpaling pandang , sebuah kereta menuju laju ke arahnya , Mea berundur kakinya dengan cepat.. ianya bukan milik Eian.. cermin hitam yang cukup gelap itu menyukarkan Mea melihat memandu di dalamnya..

Laju semakin deras , Mea tak dapat mengira waktu , dia cuba mengelak hingga ke belakang , kakinya yang tidak stabil itu membuatkan dia jatuh ke tanah dengan cepat.. pucat wajah itu kemudiannya , debar di dadanya begitu kuat.. kereta itu semakin laju ke arahnya..

Sebelum sempat kereta itu menyentuh dirinya , kereta Eian tiba tiba saja datang entah dari mana cuba menghalang dirinya dari di langgar kereta asing itu.. Mea berkerut dahi melihat situasi di depan matanya itu , matanya membulat gusar.. sehingga lah kereta Eian di langgar kuat dari tepi..
PHOOMMM

"Eian !!!"

Mea berlari mendapatkan kereta Eian bila melihat bag udara itu terhantuk kuat wajah Eian , kepala suaminya melantun ke arah kerusi kereta kembali.. dari ekor matanya dia melihat lelaki yang melanggar suaminya berlari keluar ke arah kereta lain dengan terhuyung hayang..

Mea nanar , dia cuba membuka pintu kereta milik Eian , tapi tidak berjaya.. airmatanya secara tiba tiba turun dengan laju.. kepala Eian yang berdarah itu boleh di lihat dengan jelas dari luar cermin..

"Eian.. !!"

Mea menarik kuat pintu kereta itu.. tetap tidak berjaya.. tangannya terketar ketar mengeluarkan handphone di dalam handbagnya.. dadanya tidak tenang melihat keadaan Eian itu.. sakit di hatinya kuat mencengkam , risaunya mengunung tinggi..

*
*
*

"What wrong ?"

Panik wajah Bryan melihat wajah pucat Mea , wajah wanita itu berpeluh peluh , badannya sudah terketar ketar dengan sendiri , ada airmata pada wajah itu..

"Rileks.. I'm here.. tell me , what happen Mea.."

"Ei..an..."

Bryan memegang kedua bahu Mea , mencuba menenangkan wanita itu.. tangan Mea yang terketar itu cuba Bryan genggam..

"Calm down.. everything will be fine.."

"Eian..yan... someone try to kill me.."

Perlahan suara Mea melafaz , ada getar pada suaranya.. Bahu itu di gosok lembut oleh Bryan..

"Okay okay.. i akan siasat.. everything is fine.. don't worry okay ?"

Mea mengangguk angguk.. tangisnya pecah..

"Eian kena langgar sebab i.."

Bunyi pintu ward itu membuatkan bicara Mea terhenti.. doktor keluar dari pintu itu..

"Puan Theressa.. encik Eian cuma cedera ringan , tapi kesihatan dia macam tak berapa baik.. kalau ada masa Puan Theressa boleh bawa dia buat check up yang lebih details?"

[C] Sketsa Sebuah Cinta Where stories live. Discover now