16. Kirjekuori

50 7 0
                                    

Olli POV

Istuttiin mun sängyllä vierekkäin ihan hiljaa kunnes:
- Anteeks, kuulen Aleksin kuiskaavan vähän allapäin.
Nostin katseeni Aleksia päin joka katsoi minua jo valmiiksi.
- Anteeks ei korjaa kaikkea, sanoin ja käänsin katseeni seinää päin.
Muistiin palasi melkein heti se ilta kun kaikki ei mennyt oikein hyvin siitä on jo 2 vuotta ja se ilta aiheutti meidän eron ja jotenkin vaan tuntuu että kaikki oli vaan mun syytä.

Nyt 2 vuotta taaksepäin

Olin muitten jätkien kanssa Joelin luona viettämässä iltaa, istuin sohvalla ja vieressäni istui Aleksi joka nojasi minuun.
- Olli ja Aleksi, hymyä! Joel huusi.
Käänsin katseeni Joelia päin joka istui lattialla toisella puolella olohuonetta joku kamera kädessä.
- Voi kuinka söpösti te ootte siinä, Niko sanoi ja katsoi minua ja Aleksia.
- Mä kyllä aijon tulostaa tän kuvan teille, Joel sanoi ja samalla naurahti vähän.
Sillä hetkellä Aleksi nousi ylös ja käänsi katseensa minuun.
- Olli mulla ois sulle asiaa, Aleksi sanoi.
- Kerro, sanoin.
- Mä tota haluun erota, Aleksi sanoo ja käänsi katseensa pois minusta.
- Mitä? Sanon.
Sitten Aleksi alkoi kävelemään eteistä päin.
- Mitä just oikee tapahtu? Niko sanoi hämmentyneenä.
Joel käänsi katseensa Nikoa päin ja katsoi häntä hämmentyneenä sekä kohautti olkapäitään. Nousin ylös sohvalta ja kävelin eteiseen jossa Aleksi jo puki ulko takkiaan ja kenkiään.
- Minne sä oikee meet? Kysyin.
- Kotiin, Aleksi vastasi ja avasi oven ja käveli ulos Joelin asunnosta.
Puin myös ulko takkini ja kenkäni ja lähdin Aleksin perään. Kun pääsin ulos niin juoksin Aleksin luo ja halasin häntä takaapäin.
- Aleksi pliis, ei älä tee tätä, sanoin ihan itku kurkussa.
- Olli rakas, tää meidän juttu ei tuu toimii enää, kuulin Aleksin sanovan itku kurkussa.
- Aleksi pliis, sanoin.
Sitten Aleksi kääntyi katsomaan minua, kyyneleitä valuivat hänen poskilla.
- Anteeks, Aleksi sanoo itkien ja lähtee kävelemään poispäin minusta.

Sitten mennään takaisin kirjan nykyhetkeen

Käänsin katseeni takaisin Aleksia päin joka katsoi minua edelleen.
- Mulla on sulle jotain, Aleksi sanoo ja ottaa taskustaan kirjekuoren ja antaa sen minulle.
- Mikä tää sit on? Kysyn.
- Se on mun kirjoittama kirje sulle, lue se sit ku mä en oo enään täällä, Aleksi sanoo ja meinaa taas alkaa itkemään.
Meinasin itsekin ruveta itkemään jostain syystä, laitoin kirjekuoren yöpöydälle ja sitten halasin Aleksia, ei mennyt kauaa kunnes Aleksi halasi takaisin.
- Jos mä nyt sanon et mä rakastan sua niin mitä sä sit vastaat? Kysyn.
- Että mä rakastan sua myös, Aleksi vastaa.
Mitä sen jälkeen tapahtui sinä iltana? No siitä ei tarvitse edes puhua. Tärkeintä on se että sain rakkaani takaisin.

PettäjäWhere stories live. Discover now