اقتباس

1.1K 23 9
                                    

    هل اخبرتكم من قبل اننى مجنونة ومتهورة، ام لا؟! وإن كانت الاجابة لا فقط اقراوا ما يجرى ودعونى اخبركم اننى الان امام قسم الشرطة وبالطبع ليس أي قسم شرطة.

  أجل هذا القسم القابع به نصف قلبى البارد معتز ولكن لا يهم ايًا كان لقد طفح الكيل وبلغ السيل الذُبا، كنت اتمنى ان اقول كباقى النساء كامل قلبى لكن حظه اوقعه مع امرأة مثلى لا تملك عقل فقط نصف قلب له ونصف قلب افكر به، فلو لى عقل ما فكرت في المجيئ الي هنا بقدمى وان اعترف للعالم والجميع بما اشاهدة واراه الان.

  امسكت بمكابح سيارتى وصففتها على جانب الطريق واخذت اتنفس بهدوء واسحب نفس عميق واغلقت عينى حتى اهداء قليلًا من توترى هذا، ولكن ما كدت ان اُبعد اهدابى عن بعضهما البعض حتى رايتهم مرة اخرى امام عينى وحولى هناك عند ذلك الدكان في نهاية المطاف يرقصون بجنون ولكن باستفزاز وكانهم يقولون "ادخلى يا حمقاء واخبرينا من سوف يصدقك.".

   ولله الحق كل الحق معهم من سوف يصدق اننى ارى اشخاص لا وجود لهم انا في عيني الثاقبة فقط؟!!

  ترجلت من سيارتى الصغيرة الحمراء وارتديت نظارتى الشمسية بكل هدوء وثقة واخذت اتبختر في مشيتى حتى اجتزت ذلك الصبى الموصولة يديه بيد امين الشرطة باصفاد حديدية ومن خلفه والدته التى تبكى وتنوح حظها العثر وشباب ابنها الضائع- والشكر لله ان المكان ليس مزدحم حتى لا يتمسخر على الكثير-لأقف امام طاولة يجلس امامها اميني شرطة بالزى الابيض لاخلع نظارتى واتحدث بكل ثقه وثبات: لو سمحت كنت عاوزة اقدم محضر.

  لم يرفع صاحب الشارب السميك والقبعة السوداء عن الاوراق الرسمية امامه قائلاً وكانه يحمل هم الدنيا والاخرة: اتفضلى قولى ليه؟ وفى مين؟

  عدلت حجابى الزهرى قائله وقد بدأت اندم على تهورى هذا ولكن" وقعت الطوبة في المعطوبة" بسبب جفاء لهجته لكن ها نحن ذا: في دكتورة هند صاحبة مركز ***للبصريات، عملتلى عملية تصحيح نظر ومن ساعتها وانا بشوف حاجات غريبة بتتحرك حوليا وناس اول مره اشوفها.

  استنوا اللي جاى حماس ان شاء الله ♥🔥

سلام عليكم، عاملين ايه وحشتونى جدا جدا جدا.

  نخش في الموضوع علي طول.

روايتنا الجديده مختلفه عن اى حاجه كتبتها قبل كده لعدة اسباب منها ان العلاقة ما بين البطل والبطلة علاقة قط وفار يعنى بيهربوا من بعض لكن اطمنكم النهاية ان شاء الله سعيدة.

  تانى حاجه الرواية من نوع الجريمة والخيال وانا اول مره اكتب حاجه في النوع ده فربنا يسترها علينا.

  تالت حاجه انا غيرت طريقه السرد فربنا يستر ومرجعش اعيط.

  الرواية هتنزل امتي؟

صدقني انا لو اعرف هقولك 😂

الفكره بس انى باذن الله في اخر سنه في الكليه يعنى تخرج وطبعا سنة التخرج طحن فادعولى كده ربنا ييسرلى امورى عشان نشوف الحوار اللي داخلين عليه.

  خدوا بوسه 😘

قلب معتم ||The dark heart حيث تعيش القصص. اكتشف الآن