15 yıl sonra
Yattığım yerden tavana bakarken içimde tatlı bir heyecan vardı. Eşimin gelmesine yarım saat kalmıştı. Kafamı yana çevirip batan güneşe baktım. Daha sonra derin bir nefes aldım ve tutmayan bacaklarıma baktım.
Kaza geçirmiştim 5 yıl önce. Bacaklarımı hissedemiyordum artık. Yatağa bağlı bir şekilde yaşıyordum. Kendimi bazen aciz hissetsemde tatlı eşim hemen moralimi düzeltiyordu. Yinede ona yük olduğumu hissetmekten kendimi alamıyordum.
Yaşlanmıştım. Kırkdokuz yaşındaydım. Vücudum kırışmıştı ve ister istemez kendimi eşimle kıyaslarken buluyordum.
O benden gençti ve göz kamaştırıcıydı. Otuzbeş yaşındaydı. Dinç ve güzeldi.
Titrek bir nefes aldım. Yaşlanmak bana yaramamıştı. Eşimin söylemiyle tam bir bebek olmuştum. Aslında bebektende farkım yoktu. Bezleniyordum, eşim tarafından besleniyordum.
Yinede bana kötü birşey söylememişti. Beni küçümsememişti.
" ben geldim! " Diyerek yanıma gelen eşimle gülümsedim.
" hoş geldin yaşamım " dedim.
" bak sana en sevdiğin şeyi aldım! " Diyerek yanıma oturdu ve fıstıkları bana gösterdi.
" teşekkür ederim Arel " dedim.
Arel yanağımdan öpüp dudağımı öpünce kızarmıştım. Alışmıştım ama yinede istemeden utanıyordum.
" kızarınca çook tatlı oluyorsun " dedi ve yanaklarımı şapır şapır öptü. Gülümsedim.
Arel fıstıkları yanıma bırakıp üstünü değiştirmek için gitmişti.
Eminim kafanız karışmıştır. Kısaca anlatmam gerekirse hemşire yanıma gelirken Arelin kalbi yeniden atmaya başlamıştı ve Arel günden güne iyi olmuştu. Sonunda taburcu olmuştu ve bizde sevgili olmuştuk. Yurtdışına taşınıp evlenmiştik. Herşey güzel giderken ben kaza geçirmiş tamamen yatağa bağlı olmuştum. Yinede güzeldi herşey. Eşimle mutluydum. Gözlerim yanımda duran fıstıklara kaydı, gülümsedim. Fıstık sevmezdim ama Arelin elinden herşeyi yerdim.
" hadi balkona çıkalım hayatım! " Diyerek yanıma gelen eşimle gülümsedim.
Beni kucağına alıp tekerlekli sandalyeye oturtmuş ve beni balkona çıkartmıştı. Beraber güneşin batımını izlerken el ele tutuşuyorduk.
Zor günler yaşamış, yaşamaya devam ediyorduk ama mutluyduk. Herşeyin üstesinden beraber geliyorduk ve gelmeye devam edecektik. Seviyorduk birbirimizi, kelimelerle anlatamayacak kadar hemde.
Eşime baktım ve tekrar batan güneşe döndüm. Umarım son nefesimize kadar beraber olurduk. Güneş tamamen batmış, hava kararmıştı...