6. Bölüm

133 8 0
                                    

Dilan ağlayarak dua ediyor du, ne olacaktı bu iş?

Bekir açıkça tehdit etmişti,

" Benim olmazsan dünyanı karartırım." Demişti.

Barış sinirle saldıracağı vakit Dilan hızla kardeşini tutup eve gelmişti.

Barış bav'ıma deyicem diyip kahveye koşmuştu, Dilan tutamamıştı kardeşini.
Anası komşuya inmişti, bir türlü açıklayamamıştı kendini.

Açılan kapı ile Dilan gözlerini silip, gelene baktı anası elindeki sepet ile avluya girmişti.
Dilan koşarak aşağıya inmiş anasının koluna sarılmıştı

- Ne oldu Dilan keç? Nedir bu hal?

- Yade Bekir abi yolumu kesti, tehdit etti barış kahveye koştu bav'a haber edecek. Yade valla ben bir şey yapmamışım, aha Allah'ta barış da şahit ki biz yolumuzda ilerlerken o geldi.

Anası korkarak kızına baktı

- Keçe ma te hişê xwe winda kiriye (kız sen aklını mı kaçırdın) Bekir nasıl böyle bir halt yiyebilir?

Dilan göz yaşlarını silip

- Ez bi Quranê sond dixwim ku ez rast dibêjim (Kuran'a yemin olsun ki ben doğru söylüyorum)

Vah ki dedi yadesi, bu Bekir incir ağacı dikecek di bu eve.

- Keçe sana inanırım ben, bilmez miyim seni. Barışo eyi etti, bilsin bav'ın .

Açılan kapı ile Dilan'ın bav'ı ve barış girdi avluya

- Dilan keç, kardeşin ne söyler böyle?

Dilan başını eğip

- Bav barış ile gelirkene Bekir abey önümüze çıktı, tehdit etti beni. Biri görse yanlış anlamaz dı Bav? Bu hal beni korkutuyor.

Sinirli bir yüzle yürümeye başladı bav'ı.

- Adetlere göre bir keç amca oğlu ile dizewice (evlenmek) zorunda. Amma ben senin isteğine göre hareket ederim keç, abeme ne deyecem ben?

Anası öne atlayıp

- Bizim ayıbımız yoktur, Bekir'e de keçeyi salsın artık, hem bilmez misin senin 3 abin daha vardır onların da keç'i vardır. Alsın onlardan birini.

Bav'ı yandan bakıp hızla evden çıkıp
Abisi Gül'ün yolunu tuttu. Bekir'in anası avluda oturmuş küçük kızı narin ile kahve içiyorlardı, ağa kahveden yeni gelmiş oğlunun halını düşünür dururdu.

Açılan kapı ile narin mam'ına bakıp

- Bi xêr hatî  mam (Hoş geldin amca)

Başını sallayarak

- Bav'ını çağır narin keç

Yengesi avluda ona dik dik bakıp.

-çi bûye Dilan keç kabul etti yoksam?

Sabır çekti içinden, merdivenden inen ağabeyine bakıp selam verdi.

- çi bûye bira? (ne oldu kardeşim?)

- Ağabey belirsin senin oğlan Dilan'ı sever ama Dilan keç istemez, bugün bekir yolunu kesmiş tehdit etmiş. Hiç yakışır bu hal?

Yengesi hızla ayağa kalkıp

- Dilan keç yalan söyler, bekir'in ne işi vardır yanında. Red edip iftira atmak nedir?

- Yenge sen karışma erkek işine. Ağabey barış Xwişka mezin (Abla) ile birlikteydi. Benim diyeceğim budur, işin içine ben girersem Bekir'e karşıyım, bu eşin sonu hayra alamet değil bilesın.

ᴅɪ̇ʟᴀɴ ᴋɪᴢ Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin