Röportaj için yazarımıza çok teşekkür ediyor ve başarılarını diliyorum... asli_ak0eniz
🫧 Kısaca kendinizden bahseder misiniz?
Ben Aslı Akdeniz Atatürk üniversitesi Sosyal Hizmet Programı (Lisans) öğrencisiyim. Manisa'da yaşıyorum. Mesleğimi elime aldıktan sonra Göçler Dairesinde çalışmak istediğim için Arapça öğrenmeye çalışıyorum. (Çok zor) Beni en çok renkli kalemler ve çeşitli bardak kupalar mutlu eder. Her ikisine de zaafım var. Bölüm gereği kendimi geliştirmek için kurslara ve seminerlere katılıyorum. Arkadaşlarım ve özellikle ailemle vakit geçirmeyi seviyorum. (Arkadaşlarım bunu garip buluyor.) Çünkü bir tek onların yanında kendim oluyorum ve beni bu konuda yargılamıyorlar. Ayrıca ikinci bir üniversitesi için hazırlanıyorum. (Konusu geçmişken buradan YKS girecek olan kişilere başarılar diliyorum.) Bir yetmedi mi ikiye göz dikiyorsun diyeceksiniz belki de ama yetmiyor günümüz iş hayatı şartları işte. İkinci hedef; okuduğum bölüm ile bağlantı ve lisede meslek okuduğum için alttan temelim olan Çocuk Gelişim ve bu iki mesleğin bana çok şey katacağını düşünüyorum.
🫧 Wattpadde ilk okuduğunuz kitap nedir?
Bu soruyu ikiye ayırmak istiyorum. Wattpad indirmeden önce ablam buradan bana sesli bir şekilde Karanlık Lise adında kitabın ilk kitabını okudu. Kitap okumaya başlamam da ablam sayesinde. İndirdikten sonra ilk okuduğum kitabı ise inanınki hatırlamıyorum çünkü çok fazla okudum. Kendimi kaybetmiş gibiydim sürekli okurdum. Kitap kurdu lakabını da bu sayede aldım. Fakat yoğun programımdan dolayı şu iki senedir neredeyse hiç okumuyorum.
🫧 İlk kitabınız nedir ve nasıl yazmaya karar verdiniz?
İlk kitabım şu anda yayında olan ve devam eden BİR MARDİN MASALI. Nasıl yazmaya başladım? Size saçma gelecek biliyorum çünkü bana da geliyorum bunu kabul ediyorum. Bu kitabi bir gece ansızın yazmaya karar verdim. Tabii bunun öncesi var şöyle; ben hayalperest bir insanım yazmadan önce kendi kafamdan hikayeler uydurur anlatırdım. Fakat o geceye kadar hiç yazma kararı almamıştım. Şu anda dediğim gibi üniversitesi okuduğum için pek yazamıyorum ve bu beni gerçekten üzüyor.
🫧 İdolünüz olan bir yazar var mı, eğer varsa hangi yönü sizi etkiledi?
Herhangi bir idolüm yok. Bence herkes kendinin idolü olmalı. Bana başkasına benzemek gibi geliyor. Kendi içinde başarıyı yakaladın mı gerisi geleceğine inanıyorum.
🫧 Yazma metotlarınız nelerdir?
Ben yazılarımı sessiz ortamda yazabiliyorum. (Bu ailemden pek mümkün olmuyor. KYK'da daha iyi tek ve kafan rahat) Birde ben önce kağıtlara yazarım ve yazdım mı bir kaç bölüm birden yazıyorum daha sonra dijital ortamda yazıyorum. Yorucu ve zaman kaybı olduğunu biliyorum fakat diğer türlü için rahat etmiyor. Çünkü bazen kağıtlara yazdığım ile dijital yazdığım aynı olmuyor. Yazdıklarımı bazen beğenmiyorum ya da mantıksız geldiği için ekleme ve çıkarmalar yapıyorum.
🫧 Okurlarınızdan gelen, sizi en çok etkileyen yorumlar neler?
Her okuyucumun yorumu benim için çok değerli. Her gelen yeni yorumda heyecanlanıyorum.
🫧 Çevrenizde sizin gibi yazar arkadaşlarınız var mı? Varsa aranızdaki diyaloglardan biraz bahsedebilir misiniz?
Maalesef ki çevremde öyle birisi yok ama olmasını çok isterdim. Onunla bu konuda derin derin sohbet etmeyi çok isterdim.
🫧 Kitaplarının karakterlerinden kendine en yakın hissettiğin karakter hangisi ve bize biraz ondan bahsedebilir misin?
Bir Mardin Masalı kitabımdaki baş karakterim olan Robar KARAKAN. Siz kendi yazdığınız karaktere aşık oldunuz mu? Sanırım ben oldum. (Şaka) Gelelim karakterimize Robar KARAKAN: Lider ve ön görüşlü bir karakter. Saygı duyulan ve bunu da büyüklerine gösterdiği saygıdan kazanan birisi. Ailesi onun için çok önemli her şeyden daha çok. Cesaret ve mertlik onun kod adı gibi fakat hayatın ona yüklediği acılardan bıkmış ve kurtuluş yolunu sevdiği kadında arayan bir adam. Mutluluğa ermesi ancak kalbine ağır gelecek yükleri taşıyınca oldu.
🫧 Wattpadde yazdığın süre boyunca 'işte bu be, sanırım başarıyorum' dediğin an oldu mu, olduysa ne zaman?
Bir ara kitabıma ara vermiştim bazı sebeplerden dolayı. (3 yıl kadar) Yaklaşık bundan bir sene önce DM kutuma bir mesaj geldi. Bana hâlâ kitabımın yeni bölümünü beklediğini yazmıştı. Hiç huyum olmadığı halde duygulanmış ve gözlerim dolmuştu.
🫧 Ve son olarak sevgili, biricik okurlarımıza ne demek istersiniz?
Bu hayatta iz bırakmaya çalışın. Bu birisi ya da birileri olabilir. Daha büyük düşünürsek ülke ya da Dünya bile olur. (Sende uçtun falan demeyin zira şu anda Dünyaca ünlü olan insanlar da sizin gibi bir zamanlar tanınmıyordu.) Okuyun, öğrenin, sürekli kendinizi geliştirin gazete veya dergi bile olabilir. Sen öğrendikçe diğerlerinden bir tik önde olursun. Başarı merdiven basamakları gibidir tek tek çıkarsın. Son olarak lütfen buradaki yeni yazarları destekleyin. Eski yazarlara takılıp kalmayın. Kitapları güzel olsa da bu platformda tanınmayan ve okunmayan bir çok yazar ve kitap var. Her yazar ve hikayesi değerli ve önemlidir. Benden bu kadar sevgi ve saygıyla kalın. Hoşça kalın.
.
.
.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
-Röportaj Kızın Röportajları-
Teen FictionHerkese merhaba, eğlenceyle ve sağlıcakla kalmanız dileğiyle röportajlarıma hoş geldiniz...