Röportaj için yazarımıza teşekkür ediyor ve başarılını diliyorum...
Solukgecem🫧 Kısaca kendinizden bahseder misiniz?
Adımı sevmiyorum o yüzden annemin aslında benimle dalga geçip zebani dediği zaman aklıma yatan ismi lakabım olarak kullanıyorum. Ben Zebella.Kim bu Zebella diyecek olursanız da; müzik bağımlısı, kitap okumayı seven, biraz-çok azıcık dengesiz, kasıntı tiplerle asla geçinemeyen, mizahsever ve platonik. Keşfedilmeyeni keşfetmek ve şarkı söylemek hobilerim arasında. Sanılanın aksine, aslında pek konuşan birisi değilimdir.
🫧 Wattpadde ilk okuduğunuz kitap nedir?
Wattpad'de okuduğum ilk kitap Dilara Keskin'in 'Ölüler Konuşamaz' kitabıydı. Hatta finali burada yazmamış, asıl sonun aksine kitabı mutlu bir sonla bitirmişti.
🫧 İlk kitabınız nedir ve nasıl yazmaya karar verdiniz?
İlk kitabım GECE YANKISI, yayınlanalı 1,5 sene oluyor. Kafamı dağıtmak için yazmaya başlamıştım. Yazmak için Wattpad'i değil WriterP uygulamasını kullanıyordum. (Wattpad yazmak için güzel değil, hâlâ orada yazıyor, sonra yayınlamak için hepsini kopyalayıp burada yeni bölüme yapıştır yapıyorum.) İlgisini çeken, okumak isteyen varsa okusun diye yayınladım ama okunmasa da sorun değil zaten kendime yazıyorum.
🫧İdolünüz olan bir yazar var mı, eğer varsa hangi yönü sizi etkiledi?
İdolüm yok ama Tess Gerritsen ve Aslı Arslan kitaplarını ayrıyeten severim.
🫧 Yazma metotlarınız nelerdir?
Benim ihtiyacım olan metot değil ilhamdır. İlham geldi mi yazmam lazım yoksa telefonu elime alıp ne kadar yazmak istesem de ekranla aşk dolu bakışmamızdan başka bir şey olmuyor.
🫧 Okurlarınızdan gelen, sizi en çok etkileyen yorumlar neler?
Okurlarımın tüm yorumları benim için kıymetli ve samimi yorumları beni daha çok etkiler. Chat'lerin özellikle ilk yorumlara göre hareket etmesi ne okuduğum ne de yazdığım kitaplarda onaylamadığım bir şey. Herkes aynı fikirde olamaz ama çoğunluk aynı şeyleri yazar. Kendi yaptığım gibi özgün yorumlarsa beni her daim gülümsetir.
🫧 Çevrenizde sizin gibi yazar arkadaşlarınız var mı? Varsa aranızdaki diyaloglardan biraz bahsedebilir misiniz?
Burada çok var. Özellikle birkaç hesap var ki kitaplarının hak ettiği değeri almadığını düşünüyorum. Çok güzel betimlemeler yapan da gayet akıcı yazan da farklı kurgusu olanlar da var. Benim uzaklığımdan olsa gerek aramızda pek diyalog olmuyor.
🫧 Kitaplarının karakterlerinden kendine en yakın hissettiğin karakter hangisi ve bize biraz ondan bahsedebilir misin?
Bence her karakter yazarından bir iz taşır. Hepsinde bir yönüm var ama Gece Yankısı'ndaki Kaan karakteri bana daha çok benzedi. Kaan; yerli yersiz doğruyu söyleyen, aksi, yalnız kalmayı seven, öfkeli ve her durumda çokça dalga geçebilen bir karakter. Daha kitaba girmedi.
🫧 Wattpadde yazdığın süre boyunca 'işte bu be, sanırım başarıyorum' dediğin an oldu mu, olduysa ne zaman?
Yaaanii. Kırık Meşaleler'i ilk yayınladığımda beklediğimden fazla okundu ikinci bölümse beklediğimden az. Kırık Meşaleler'in benim için yeri hep ayrı olacak çünkü orada bir kurgudan ziyade bir isyan, bir fikir yatıyor. Ne olursa olsun yazmaya devam edeceğim bir kitap.
🫧 Ve son olarak sevgili, biricik okurlarımıza ne demek istersiniz?
Güzel insanlar, manyak mısınız benim kitaplarımı okuyorsunuz? Hayır sorun değil ben de manyağım okuyun da hayalet okuyucu olmaya ne gerek var, iki yorum yapın göreyim sizi. Bölümler geç geliyorsa da bu yüzdendir, bölüm beklediğini söyleyen yoksa acele etmiyorum yazmakta. Burada kendime yakın bulduğum ve sevdiğim çok kişi var. Dostum olduğundan habersiz dostlarım, kıymetli olduğundan habersiz kıymetlilerim var. Bizler için zaman göz açıp kapayıncaya kadar bir fare gibi hızla geçiyor olabilir ama anılar geçmez. Zamanınızı güzel geçirin : )
🫧WriteP uygulamasından biraz bahsedebilir misiniz?
Tabii. WriterP bir not uygulaması. Klasör içinde klasör, ve bir klasör içinde onlarca bölüm/not tutulabilen bi uygulama. 4.000 den fazla kelime yazdığım olmuştur, kelime sınırı yok sanırsam. Yazılan kelime sayısına basarak yazılan harf sayısı, yazılan harf sayısına basılarak yazılan kelime sayısı olarak değiştirilebiliyor.Başta günlük yazmak için indirdiğim bir uygulamaydı, sonradan hem günlük, hem not, hem kitaplarımı yazdığım, hem de birçok linki kaydettiğim bir uygulama oldu. Karanlık mod özelliğini de seviyorum.
.
.
.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
-Röportaj Kızın Röportajları-
Teen FictionHerkese merhaba, eğlenceyle ve sağlıcakla kalmanız dileğiyle röportajlarıma hoş geldiniz...