Tym razem trochę inny rozdział, w którym podliczyłam najczęściej powtarzające się imiona wattpadowych postaci. Niestety nie ma żadnych oficjalnych statystyk, ale i tak prawidłowości są widoczne już przy samym przeglądaniu książek. Zaczęłam zapisywać własne statystyki i wyszło mi, że wśród żeńskich OC zdecydowanie najpopularniejsze są imiona:
Lily, rzadziej Lilly, Lili, Lila
Rose, rzadziej Rosie
Emily, rzadziej Emilia, Emilly
Mia
Katherine, Kate i warianty (Katherin, Katherina, Katie, Cathy)Każde z nich nadano co najmniej 100 pierwszoplanowym bohaterkom polskich książek (powyżej 100 zaczął robić mi się bajzel w zapiskach, więc w końcu nie stwierdziłam, które znajduje się na pierwszym miejscu)
Pozostałe imiona, które można uznać albo za modne, albo mało oryginalne, wyglądają tak:
Amanda
Amelia
Aurora
Charlotte
Clara, Klara, Clary
Elizabeth
Ellie, rzadziej Ella, Elly, Elle, Eli
Emma
Evelyn
Hannah
Isabella i warianty (Izabela, Izabell, Izabella, Isabelle)
Julie, Julia
Laura
Leah, Lea, Lia
Lucy
Luna
Madison, rzadziej Maddison (i zdrobnienie Maddie, często też od różnych wariantów Madeline)
Megan
Natalie, rzadziej Natalia
Nicole, rzadziej Nikola
Noemi, Naomi i warianty (Noemie, Noami, Neomi)
Olivia, rzadziej Oliwia
Sarah, Sara
Sophie, rzadziej Sophia, Sofia
Stella
Vanessa
Victoria, rzadziej Wiktoria, Viktoria
Vivian i warianty (Vivian, Vivienne, Vivianne, Viviane)Co ciekawe, podobne imiona są popularne też jako nazwy profili, choć nie aż tak często nick autorki pokrywa się z tym, jak nazwała swoją główną bohaterkę (ale stosunkowo łatwo można znaleźć i takie przypadki).
Widać ogromną dominację imion zachodnich. Polskie dominują tylko w opowieściach patriotyczno-historycznych i nie najgorzej trzymają się w tematyce szkolnej codzienności. Z rosyjskich więcej niż raz znalazłam tylko Natashę i Larissę, przy czym to drugie najpewniej tylko dlatego, że czasem jest nadawane też w USA. Z ukraińskich dwukrotnie widziałam Oxanę pisaną przez x.
W przypadku męskich postaci wyliczanie imion jest trudniejsze, bo znaczna część zawartości Wattpada to fanfiki z istniejącymi już bohaterami. U wymyślonych postaci stosunkowo często powtarzają się Alex, Dylan, Ethan, Max, Luke, Michael i Olivier. Polskie tutaj też pojawiają się rzadziej i nie znalazłam wśród nich szczególnych prawidłowości. Za to powtarzające się imię rosyjskiego gangstera to Rodion (pewnie od Raskolnikowa...).
CZYTASZ
Imiona na każdą okazję
Non-FictionCzęstym problemem ludzi piszących opowiadania historyczne lub dotyczące innych narodów jest wybór imienia dla postaci. Sama zetknęłam się z tą trudnością i dlatego na własne potrzeby zebrałam niezłą listę. Teraz postanowiłam podzielić się nią ze wsz...