Stacey Ryan, Fall İn Love Alone
🖇
"Yemin ederim bazen neden tarih anlamadığım halde eşit ağırlık seçtiğimi düşünüyorum."
Önümdeki test kitabından başımı kaldırıp yanımda söylenen arkadaşıma baktım. "Niye seçtin o zaman aşkım?"
Gözde derin bir nefes aldı. "Fizik ve kimya yapamıyorum kanka. Sence orada hayatımı mı çürüteyim?"
Ona başımı salladım. "Haklısın bencede çürütme." Tam önüme dönecektim ki kontrol ettiği denemeyi önüme doğru uzattı.
"Sen tarihi yapabiliyorsun hep full çekiyorsun nolur yardım et bana." O bana tatlı tatlı bakarken dayanamadım ve önümdeki test kitabını ittirdim. "Ver bakayım."
Ders boş olduğu için sınıftakilerin bazıları test çözüyordu bazılarıda telefon oynuyordu. Normalde telefonlarımızı topluyorlardı. Artık son sınıf olduğumuz için pek umursamıyorlardı. telefonları. Bizde rahat rahat kullanıyorduk.
Önümdeki tarih sorularını okuyup Gözde'nin nerede yanlış yaptığını anlamaya çalışıyordum.
"Aşkım bu sorular bilgi sorusu değil ki. Yorum sorusu. Ben sana anlatayım ama senin yorum sorularına çalışman lazım."
Gözde derin bir nefes aldı. "Benim yorumum o kadar iyi değil ya! Tabii sen kitap okumayı sevdiğin için yorum gücün çok güçlü." Sırıttım.
"Sen de oku kitap okumak dünyanın en güzel şeyi." Gözde omuz silkti. "Benlik değil boşver."
Zil çalar çalmaz sınıfa bodoslama biri girdi. "Tyt deneme sonuçları açıklanmış. Gelin sıralamanıza bakın."
Herkes çocuğun dedikleri ile sınıftan çıktığında bizde peşlerinden onları takip etmeye başladık. Gözde yanımda dua ediyordu. "Lütfen, lütfen tarihi yapmış olayım ya. Ağlayacağım artık!"
Kolumu onun omzuna atıp kendime çektim. Benim boyum ondan biraz uzundu bu yüzden kolumu omzuna atmakta çok zorlanmamıştım.
"Ağlama ağlama halledeceğiz. Sen tyt feni yapabiliyorsun tarihi mi yapamayacaksın."
Gözde alttan alttan bana bakmaya başladı. "Sana demesi kolay tabi Yasemin. Sen sözelde hep full yapıyorsun zaten. Tyt, ayt hiç fark etmiyor sana."
Sözel dersleri çalışmayı çok sevdiğimden genelde hepsini yapabiliyordum ama benim sorunum matematikteydi. Gerçekten yapamıyordum. Benim sayısal dersleri anlamada problemim vardı. Kesin!
Deneme sonuçların asılı olduğu duvara geldiğimizde kalabalığın arasından girmeye çalışıp kağıtlarda kendimi aramaya başladım. Kendimi değilde Gözde'yi bulduğumda seslendim. "Gözde seni buldum!"
Gözde bir anda yanımda belirdiğinde korktum. "Kaçıncı olmuşum?"
"Sınıfta onuncu olmuşsun ama gerisini göremedim."
"Dur ben de seni bulacağım şimdi bekle!" Bunu dedikten sonra Gözde ortadan kayboldu. Kalabalığın arasında sıkıştığımı fark edince geriye gitmeye çalışmıştım ama birine çarpmıştım. Kafamı kaldırdığımda onu gördüm.
Kutay.
Ben şaşkın şaşkın ona bakarken o benim çarpmamı umursamamış duvarıdaki kağıtlara bakıyordu. Kalbim heyecandan hızlıca çarpmaya başladığında ondan uzaklaşmaya çalışmıştım ama biri beni ittirince iyice ona yakınlaşmıştım. Bu sefer gözlerini duvardan çekip bana çevirdiğinde göz göze gelmiştik.
Saçma sapan tepki vermemeye çalışıp "Pardon." deyip önünden çekildim. Ondan biraz uzaklaştığımda elimi kalbime götürmüştüm. Yavaşla biraz sanki ilk defa görüyorsun.
"Yasemin buldum seni! Yine sözelde birinci olmuşsun!" Onun gözlerini üstümde hissediyordum sanki. Ama dönüp bakmamıştım. Bakamamıştım. Kalbime fazlaydı. Gözde'nin yanına gidip onu çekiştirmeye başladım.
"Yaa! İnanamıyorum sen yine birinci olmuşsun. Sayısalıda halledersen sınıf birincisi de olursun. Bak gör!"
Denemelerin asılı olduğu duvardan uzaklaşıp yürümeye devam ediyorduk. Dediklerine cevap vermemiştim. Gözde beni durdurup yüzüme baktı. "Sen iyi misin? Bir şey mi oldu? Sözelde birinci olduğun için övünmedin çünkü."
Derin bir nefes aldım. "Hiç, hiçbir şey olmadı."
Evet Yasemin, hiçbir şey olmadı.
Ana karakter kızımızın adını da öğrenmiş olduk :"))
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Zıt Kutuplar | yarı texting
ChickLitO sınıf birincisiydi. Ben ise ortalama bir kız. O sayısal derslerini severdi; ben ise sözel derslerini. O kitap okumayı sevmezdi; ben ise kitap okumayı severdim. Onun hayalleri büyüktü, benim küçük. Zıt insanlardık biz. Belki de bizi bir araya getir...