02 - | sawan

411 31 74
                                    

kahar dedi isyus

kahar dedi isyus
kau merajuk dengan aku lagi ke?

you
mana ada
siapa merajuk?

kahar dedi isyus
kalau tak merajuk buka la pintu ni.
dah penat dah aku ketuk dari tadi.

you
sibuk la
aku nak tido

kahar dedi isyus
bukan haechan tengah buat live ke?
kenapa kau nak tido?
selalu kau kalau haechan buat live jarang la kau skip.

you
aku ngantuk sangat
biar la
kau sibuk nape

kahar dedi isyus
betul ni taknak buka pintu?

you
kahar
balik dorm kau

kahar dedi isyus
ok.
aku baru ingat nak ajak kau makan ramen dengan oden yang aku beli sambil tengok drama.
drama apa kau tengah tengok tu?
business proposal kan?

you
macam mana kau tahu..
aku tak pernah bagitahu sape" aku tengok drama apa sekarang ni

kahar dedi isyus
aku ada dengar hari tu kau cakap pasal drama ni.
kau kata kau nak tengok drama ni dengan someone.
jom, tengok dengan aku?
juita,
bukalah pintu ni.
tak kesiankan renjana juita ke?

you
ish yela
masuk je la
tak kunci

kahar dedi isyus
aku bawak laptop aku.
kita tengok kat sini je.

you
iya kaharrr
dah masuk
cakap depan"

kahar dedi isyus
kalau depan" tak bercakap aku dah.

you
kenapa pula dah

kahar dedi isyus
kerana lidah ku terlalu kelu saat melihat dikau yang begitu anggun dan jelita.

you
takpe kahar
ada ubi ada batas
ada hari wa balas
ko tunggu
aku datang dengan puisi klasik

kahar dedi isyus
aku selalu menunggumu,
juita.

you
IH DAH LA
GERAM AKU
MASUK CEPAT

─────────────

"mana ramen aku?"

tangan aku sibuk mencari - cari makanan yang berada didalam plastik yang kahar bawa, mencari makanan aku tentunya.

"aku ada tulis nama atas tu, carilah." kahar mendudukkan dirinya disampingku, membuka komputer ribanya untuk membuka drama yang bakal kami tonton.

"wuish sedap nok bau dia, kau beli kat family mart sebelah sekolah ke?" aku membuka penutup makanan itu, membiarkan asap makanan itu keluar. bau yang sungguh menyelerakan.

"haah, dah ni aku dah siap buka dah. bagi kat aku makanan aku tu." aku menghulurkan makanannya.

aku sedikit tersentak apabila tangan kahar mengenai tanganku, tetapi jejaka disamping aku hanya menayangkan riak wajah biasa sahaja. ini mesti dia sengaja ni.

"jarang - jarang kau rela nak tengok drama romantik dengan aku, kena sawan apa kau?"

"sawan cinta." kahar berbisik, tetapi aku tetap dapat mendengarnya kerana jarak yang dekat di antara kami.

"sawan apa?" aku menoleh ke arahnya. kahar tidak menjawap, sebaliknya ia merapatkan wajahnya dengan telingaku, "kena sawan cinta, sayang."

aku sontak menolak wajahnya untuk menjauh, "kau panggil aku sayang lagi sekali aku campak kau belakang hutan sekolah." dia hanya terkekeh, "campaklah, kalau aku jadi hantu aku hantui hidup kau."

aku hanya mampu mengetap bibir dengan perasaan geram, "suka hati kaulah." menjauhkan kembali badan kami, aku sambung melihat tayangan drama yang sedang berputar di komputer riba kahar.

tanpa aku sedar, kahar sedang tersenyum kecil melihat tingkahku. ia hanya mampu menggigit bibirnya sambil dengan perlahan berujar, "comelnya lahai engkau ni, juita."

"kira ni kau dah maafkan aku ke?"

"hanya sebab kau bawakan ramen dengan oden je."

"

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
semesta; a. kahar [✓]Where stories live. Discover now