CHAPTER 5 : BALIK

3.2K 100 1
                                    

Segala barangan yang perlu dibawa balik dimasukkan ke dalam beg bagasi.Cukup 4 bulan,kami semua dibenarkan untuk pulang berjumpa dengan keluarga.Kau ingat 4 bulan tu kejap ke,merana tau tak aku menunggu nak cuti.

loker ditutup kemudian beg bagasi ditarik keluar.Sepanjang laluan itu dipenuhi dengan beg beg para pelajar yang sedang menunggu ketibaan waris mahupun penjaga.

Aku memegang telefon bimbit yang baru diserahkan oleh pegawai pada pagi tadi.Ruangan kenalan aku cari lalu nombor Encik Warham aku cari.

druuutt...

"Helo?"

"Mayra!Assalmualaikum"hatiku berbunga lebat.Rindu rasanyaa nak dengar suara pemandunya yang sudah dianggap seperti ayah sendiri.

"waalaikumussalam Ayah.Ayah dah sampai mana?"

"Lagi 5 minit ayah sampai sana,baju baju kotor ada bawak balik tak?"aku mengangguk

"ada ada..Mayra tunggu ayah dekat depan pagar ea?"

"ha yelah...ni daddy ada sekali ni" aku terpempan seketika.apa?daddy pun ada?

"o..ouh..daddy tak kerja ke?"soalku perlahan.Takut pulak nak cakap kuat kuat.

"katanyaa dia dah lama sangat tak jumpa kamu..itu yang daddy ikut sekali"terang Encik Warham.Aku hanya meng'oo'kan kata katanya.

"Okayla kalau macam tu,Mayra letak dulu.Assalamualaikum"Encik Warham membalas salam lalu aku terus mematikan talian.

Pelik.Kenapa tiba tiba daddy datang nak jemput aku pulak ni..Tak pernah dibuat orang.

Hummmm,biarla.Lagipun aku sendiri dah lama tak jumpa dengan daddy.Kaki mengorak langkah menuju sampai di hadapan pagar.

Tak sabar rasanya nak balik.Erghh gelap dah aku..Tapi belum gelap sepenuhnya..Okela kan huehue..

🐺

Kertas yang berada dihadapanku aku tenung lama.Biar betul ni?Daddy memang nak bergurau dengan aku ke cane.Rambut dikusutkan lalu tilam menjadi tapak untuk aku menyembamkan muka.

"Perlu ke sampai macam ni?Huwaaa!Tanak kawen..abangg,tengokla daddy tuuu.."rengekku sambil kaki dihentak hentak

"Terima jela dik.Aku pun lagi suka kalau ada orang jaga kau kat sana"terang abang kandungku yang duduk di birai katil.Abang Adrian.

"abang ni..Patutnya backup la adik.Ini tak,sama je macam daddy dengan mummy"bibirku dicebik.Stress tau tak.

"Cuba kalau sekali dalam hidup kau tu,kau ikut cakap aku pulak.Aku percaya yang semua ni berlaku ada hikmah-emp emp"bisingla abang aku ni.Sekarang bukan masanya untuk membebel.

"emp..w..woi..l..lepas"terkapai kapai Adrian cuba untuk melepaskan tanganku yang menekup mulutnya.Pft,padan muka.

"Kalau macam tu,abang jela kahwin dengan dia.Adik taknak"lenganku memeluk lutut sambil rambut terjurai ke depan.

"Kau ni pehal.Aku lelaki la bangang"dahiku ditujal olehnya.Daser lo abang tak guna.

"Dah abang yang tak sabar sangat kan.Ha pegila kawen ngan dia.Mana tau adik dapat anak buah ke kan?"aku tersenyum sinis sambil cuba menahan tawa.Mesti abang Ad dah bengang dengan aku la tu HAHAHAHA.

"Kau tau tak apa persamaan kau dengan anak benih?"dahiku berkerut.Pebenda pulak abang aku ni.

"apa pulak samakan adik dengan benda alah tu"aku membuat muka cemberut.Ada ke dia kata aku sama dengan ank benih.

"dua dua layak ditanam"aku agak tersentak.Melihat muka Adrian yang ketawa terburai itu memang macam nak mintak pelempang aku.

"sudahla abang.Kalau adik kahwin,kiranya abang kalah la kan?pft..adik ni muda muda dh laku.Abang tu?Nak jadi anak teruna tua ke baru nak mencari bakal isteri?HAHAHAHA! silap hari bulan ada nenek tua yang berminat dengan abang pft... PADAN MUKA!"aku ketawa mengekek sambil berguling guling di atas katil.

Seronok rasanya kenakan abang aku.

Adrian menjeling tajam malah disebabkan rasa geram dia bertindak untuk mengeletek aku.

"eh eh?!..AHAHAHAHA ABANG!STOP IT..AHAHAHHAHAA OK OK! MAYRA MINTA MAAF..ABANG DAH LA!"Weh sesak nafas mat.

"Ha ko ejek lagi aku kan,ha rasakan.Biar kau tak dapat bernafas"aku dgn segala kudrat cuba menepis tangan abangku yang kekar itu.Dahla kuat.

"Ya Allah...Mayra?Abang?"tengah kami berdua bergelut di atas katil tiba tiba mummy sudah berada di hadapan pintu bilik.

"mummy, tengok abang ni,dia geletek mayra"rajukku lalu cuba menolak Adrian yang galak cuba nak bunuh aku.

Apakan daya..Mummy hanya mampu menggeleng melihat telatah kedua dua anaknya itu.

"Abang..dahla tu.Tak bernafas Mayra tu nanti"tegur mummy lembut.

"Biar je dia mummy..Dia kan ada bakal suami..suruhla adik ipar ad tu buat cpr kat dia"Kedua dua mataku terbeliak.Bapakla,abang aku dah melampau ni.

Cubitan ketam aku hadiahkan di pinggang si dia.Haaaa tulaa kau melebih lagi kan

"ah! aaa aaa sakit sakit sakit!
Woi lepas!"jerit Adrian lalu menolak tanganku.

"Abang jangan nak melebih lebih ea.Abang ingat bakal suami adik tu apa? Suka hati diala nak buat apa pun,yang abang sibuk nak amik tau ni kenapa?"marahku.

Tiba tiba mummy mencelah.

"Mayra dah setuju ke dengan cadangan daddy tu?Nampak macam suka je"

Alamak.Bibirku ketap dan tidak mengeluarkan sebarang suara.Tapi aku malasla nak didesak lagi.Dah kalau orang aturkan,aku ikutkan je boleh tak?Kalau dia memang yang dah tertulis untuk aku,aku tak boleh nak cakap apa apa.

"Dah kalau semua orang setuju,adik tak kisah pun mummy.Lagipun sekarang ni kan adik dekat akademi lagi." Mummy tersenyum mendengar jawapan aku.

"Alhamdulillah, nanti mummy cakap dengan daddy untuk awal kan ya?"

Ehhhhhhh

"aa..awalkan?K..kenapa pulak?"ha masak aku ceni.

"tadelaa,kalau ikutkan lambat lagi sebab nak bagi kamu ruang.Tapi mummy tak tau pulak anak dara mummy ni setuju je." Ouhlaa..itu ke sebabnya...

Malas nak berfikir panjang,aku hanya mengangguk bersetuju.Apa nak jadi,jadila.Yang penting aku taknak serabutkan pemikiran aku.

Tapikan,kalau memang betulla yang leftenan Harris tu bakal suami aku.Okayla jugak.Hensem tu ada.Tinggi,tegap pulak tu.Tapi perangai dia err,,agak nakal sikit.Tu kadang buat aku rasa menyampah pun ada.Tapi selalunya perangai sebenar dia takkan tunjuk kan..hummmmmm

Kalau dia tunjuk perangai buruk dia,,memang kene sekeh dengan akula jawabnya..HAHAHAHA

HARRIS XAVIER'S SWEETHEARTWhere stories live. Discover now