Dokumen dokumen penting dikumpulkan lalu dimasukkan ke dalam sebuah fail.Mereka sudah kesuntukan masa akibat tindakan penceroboh yang bergiat aktif pada akhir akhir ini
"tolong beri saya sedikit masa tuan untuk menyelidik dokumen dokumen ni.Saya tak dapat nak merancang strategi sekiranya tidak mempunyai sebarang maklumat mengenai gerakan rahsia mereka"terang Harris terhadap mejar Hassan yang baru tiba
"silakan.Disebabkan kamu orang kuat mejar Khairi,saya percaya tindak tanduk kamu adalah tepat"
"inshaallah tuan,saya akan cuba sehabis mungkin"tabik diberi kemudian kaki bergerak menuju ke bilik peribadi.
'serangan hendap banyak dilakukan oleh pihak penceroboh asing terhadap pasukan pertahanan negara kita.Dan ada daripada mereka yang berjaya terlepas daripada tangkapan.Ini boleh membahayakan orang awam' aku berfikir sejenak.
Kes ni nampak seperti kes biasa tapi dia jadi luar biasa bila mereka ada bersekongkol dengan kumpulan terbesar mafia daripada italy.Hum..
Tok tok tok
"masuk"
susuk tubuh Zyad memenuhi ruangan di pintu masuk.
"yow!Amacam cuti?seronok?"sapa Zyad gembira
"alhamdulillah..aku dngan dia enjoy je"Dahi zyad berkerut.Macam ada yg tak kena je..
"dia?!omo kau bawak siapa ni uwuu"
EH?!AKU TERLEPAS CAKAP KE
apa bangang sangat aku ni..aduuu
"Err..ehem!t..takde siapa...dia..err..adik aku!haaa adik aku..."aku yang beriya nak sorok sekali aku yang hampir bocorkan..
Zyad tersenyum sinis kemudian dirinya duduk berhadapan di mejaku
"kauu...takde pape ke nak cite? hum?janganla malu dengan aku,ce cite ce cite.."bibir diketap lama.
"awek kau ea?amboii berani dah bawak awek jalan jalan"aku menggeleng.
"b..bukanlah!"telingaku sudah menjadi merah padam.
"dahtuu.."
Haissh..aku mengeluh kecil
"aku cakap ni kau sorang je tau yg tau"Zyad mengangguk laju.Nampak sangatla tidak sabar untuk mengetahui berita tergempar.
"aku..aku..err..dah kahwin"Zyad membuat muka tidak percaya malah matanya terbeliak seperti tidak menyangka
"KAU DAH KAHWIN JUGAK?!"
"Woi jangan jerit bangang!"aku segera menutup mulutnya yang agak becok itu.Riuh betul.
"sumpahla kau dah kahwin?!kenapa tak ajak aku?!"
"bukan kau terlibat dengan misi ke"
"eh...haah kan.Patutla kau tak jemput aku"
aku menggeleng perlahan.Dia ni kan,kalau boleh nak riuh sekampung.Tiba tiba Zyad tersenyum sinis.
"kiranya,package honey moon aku tu..kenalaa dengan korang yang baru kahwin ni kan?amacam?dah buat ke?"Astaghfirullah.Rasa nak sepak je si Zyad ni yang acah cocok cocok tangan aku.
sekali lagi mulutnya aku tekup kuat
"apa kau cakap ni?!kalau orang lain dengar macam mana?"Zyad menolak kuat tanganku lalu berpeluk tubuh.
"ala rilekla..bukannya ada budak kecik pun.Perbincangan antara suami suami je..apa salahnya"Salah la bang.Sini bukan tempat lepak mamak nak borak sesuka hati
"by the way,siapa gadis yang bertuah tu?setahu aku kau ni susah nak berapat dengan pompuan.Tak sangka masuk serkup jugak akhirnya..Hahahahahha!"
aku dah pasrah dengan zyad.Makin lama makin menjadi buatnya
YOU ARE READING
HARRIS XAVIER'S SWEETHEART
Romance"Lemah!Kalau kau terus kekalkan standard latihan macam ni,aku terpaksa ambil tindakan " - Harris "Awak jangan cabar saya,leftenan Harris" - Mayra ~ "Kalau saya dalam bahaya sekalipun ,awak memang akan datang cari saya juga kan?"-Mayra Harris melucu...