Tangan menarik perlahan kerusi yang disediakan betul betul bersebelahan dengan katil di dalam wad.Masih sama?Ya.Langsung tiada sebarang perubahan.Cumanya setiap hari aku akan melawat dirinya di sini dengan pakaian yang berbeza.
Gila?Takde istilah gila lagi dah.Kalau orang tengok memang diorang akan cakap yang aku ketagih.Yes.Ketagih untuk melihat wajah si isteri yang makin lama makin pucat.Seolah.Mayat hidup.Cumanya tidak bergerak melainkan pernafasan nadinya yang semakin normal.
Sedang aku khusyuk membelai rambutnya,terasa tangan kiriku yang menggenggam erat tangannya mengalami pergerakan.
"b..bie.."aku tersentak.Terasa jantungku bagai terhenti apabila mendengar perkataan pertama yang diucap olehnya.
"s..sayang?"aku berdiri dalam keadaan terkejut.Matanya yang dicelik kecil berjaya mencuri pandangan iris mataku.
"Alhamdulillah,you re wake!"Tubuhnya yang agak kurus itu aku peluk erat.Erat seeratnya.Air mata yang menjadi saksi kepada keajaiban kejadian Tuhan ini aku biarkan mengalir.Syukur rasanya dapat melihat isterinya bakal kembali menjalani kehidupan harian bersamanya seperti biasa.
Kepala disembam pada leher putih milik Mayra.Terasa jiwanya sudah saling melengkapi seperti sedia kala.
"i miss you so much sweetheart,tsk.."tangisku.
Entah macam mana,pelukanku terbalas olehnya.
"I miss you too Mayra's big baby"aku tersenyum kelat.Sakit sakit pun nak bercakap lagi.
Melihat tangisan aku yang langsung tidak menemui kesudahan membuatkan Mayra makin gusar.
"Bie?Shhh...saya kan dah bangun ni?"rambutku diusap lembut sambil air mataku diseka olehnya.Macam budak budak.Tapi takpe.Aku suami dia.Suka hatila aku nak bermanja.
Mayra menolak sedikit tubuhku yang memeluknya lalu tangan kanannya naik mengelus lembut pipiku.
"am i too late?"soalnya lembut dengan nada yang perlahan.Aku menggeleng laju.
"even for thousand years,i'll wait for you.Just you and no others."Mayra senyum nipis.Terharu agaknya mendengar jawapan aku.
"sure?"keningnya dijungkit sedikit
"Harris Xavier is a man on his word sweetheart"Mayra tergelak kecil seraya mengangguk mengiyakan kata kataku.
"Yelah yelah kalau tak, bie tak adala dekat sini kan?"bibirku mencebik.Nampak tak yang aku memang sayangkan dia.Tak nampak?Sebab kasih sayang aku bukan untuk ditonton dikhalayak umum.Sekian.
"Abang panggilkan doktor sekejap ea?"pintaku.Tapi lain pulak reaksi Mayra bila dirinya menggeleng lalu menarikku untuk berbaring disebelahnya.
"Bagila can saya nak tenung muka suami saya ni puas puas dulu."Aku smirk.Comel pulak tengok isteri aku ni malu malu nak cakap macam tu.
Aku pandang dia.Dia pandang aku.Tapi bukan setakat pandangan biasa biasa.Mata dia dah macam puasa berbulan bulan daripada menahan tengok aku.
"I want ask you something"Mayra mengangguk sebelum memberi ruang untukku mengajukan pertanyaan.
Tangannya membawa tanganku untuk memeluk pinggangnya.Makin berani aku tengok Mayra ni lepas koma.Haih geram!
"Who's Naura?"soalku pendek.Mayra pula matanya melilau sekeliling seolah sedang berfikir sesuatu
Pertanyaan aku ni dah sah sahla makin buat Mayra ni jadi bingung kan?
"Naura?"Mayra hairan.
"She's came in my dream.Everynight when I get my sleep"
YOU ARE READING
HARRIS XAVIER'S SWEETHEART
Romance"Lemah!Kalau kau terus kekalkan standard latihan macam ni,aku terpaksa ambil tindakan " - Harris "Awak jangan cabar saya,leftenan Harris" - Mayra ~ "Kalau saya dalam bahaya sekalipun ,awak memang akan datang cari saya juga kan?"-Mayra Harris melucu...