"satu,dua"
Buk!
Mayra terundur kebelakang apabila penumbuk Harris mengenai tepat pada vest di tubuhnya.
"too late sweetheart,naikkan penumbuk rendahkan sikit tubuh and make sure your body serap energy pada bahagian kaki sebelum membuat serangan"terang Harris teliti lalu berpeluk tubuh merenung isterinya yang sudah tersandar di dinding.
Mayra pula membuat muka bengis.Dirinya kerap dibebel oleh Harris sejak memulakan latihan.
"Asyik buat benda sama je,bila bie nak ajar saya teknik rahsia pulak?"Mayra tidak mengalah.Tubuhnya cuba dibangkitkan lalu bergerak merapati Harris.
"Teknik rahsia?Tch.Let me ask you a favor"Harris bercekak pinggang sambil memandang Mayra yang lebih rendah daripadanya.
"Dah hafal checklist step yang bie bagi dalam buku tu?"
Diam
"Muay thai?"
Tiada reapons
"Side kick?"
Kalini Mayra tersengih malu sambil memintal bajunya.
"Basic pun sayang tak ada.Lepastu nak minta abang ajarkan teknik yang advance?Dreaming on sweethart.Kalau nanti masuk ujian kelayakan,jangan cakap yang abang train sayang"tegas Harris berkata.
"kenapa pulak?"
"Abang tak mengaku kalau anak murid abang sendiri takde basic dalam step pertahankan diri"Mayra mencebik lalu memukul lengan Harris kuat.
"Jahatnya!"
"Thats what I am"selamba.
Gerammm ajeee dengan suaminya ni.Kalau bukan nama suami memanggg dah kena makan penumbuk aku.Ceh Mayra.Beranila cakap macam tu.
"Ujian tu lagi seminggu.Sayang still nak main main lagi macam ni.Macam mana nak lepas nanti?"Harris sudah mengeluh nafas yang agak berat.Jika dilatih dengan cara kasar,terasa pula hati isterinya ni.Jika terlalu berlembut,asyik main main pula.Nak buat cara yang macam mana lagi ni.
"Okay okay saya janji saya tak main main dah lepas ni.Forgive me pleaseeeeee.Saya akan buat betul betul latihan lepasni"Mayra mengangkat tangan seperti sedang berikrar.
"Not after this."
"huh?"
"Start from now on"Penumbuk dihala laju cuba mengenai wajah isterinya namun serangan Harris berjaya dielak.
"Bie tak cakap mula pun!"marah Mayra sambil memegang erat lengan Harris yang hampir menumbuknya tadi.
"Musuh tak akan tunggu kita mulakan serangan."Dan sekali lagi kaki Harris berjaya menyepak kaki Mayra yang menyebabkan tubuh isterinya jatuh menimpa bumi.
PAk!
"Auu.."Harris memandang isterinya seperti tiada perasaan.
"Bangun."ringkas.Perkataan itu sahaja berjaya membakar semangat Mayra untuk meneruskan latihan.
"Fine.Bie yang order.Saya akan hantar"Mayra tersenyum sinis sebelum menghayunkan penumbuk pada Harris.Tumbukan itu berjaya dielak namun itu bukan tanda Mayra untuk mengalah.
Tumbukan demi tumbukan diselangi dengan beberapa sepakan dihadiahkan.Harris juga tidak lupa untuk menghadang setiap serangan yang dibalas oleh isterinya.
Sehinggala terdapat satu gerakan yang menyebabkan Mayra tersalah langkah lalu tubuhnya tidak dapat diimbangi dengan betul.
Kesilapan itu menyebabkan kedua dua figura itu turut jatuh menyembam permukaan tanah.Tapi lain pula jadinya bila kepala Mayra ditahan oleh Harris malah tubuh isterinya juga ditindih rapat oleh Harris.
"Err.."air liur diteguk kuat.Rasa janggal la pulak bila berkeadaan rapat dengan suaminya sebegini.
Harris yang perasaan keadaan mereka itu mengukir senyuman sinis.Mata Mayra yang sudah tidak duduk diam itu lagila menggugat keimanan diri lelaki sebagai seorang Harris Xavier.
"Rasanya dh lama kita tak serapat macam ni..kan?"Harris menikam iris mata Mayra sambil merapatkan wajahnya.
"err..bie...s..saya-"tidak menunggu respons lanjutan daripada Mayra,bibir isterinya diragut pantas.
Mayra terkejut namun hanya membiarkan.Kehendak hati Harris seolah difahami.Ciuman suaminya seperti mengubati rasa rindu yang terpahat di hatinya semenjak Harris keluar melaksanakan misi tanpa sebarang khabar.
"Your lips is mine.Dengan musuh,dont you ever allowed them to touch what is mine.Got it sweetheart?"Mayra tersenyum nipis lalu mengangguk.
Tingkah laku Harris yang semakin bertindak liar makin mengarahkan tanganku untuk menghalang.
"bie..kita tengah berpeluh ni.Saya busuk tau.Don't you think that we need to take our bath first?"Harris senyum liar.
"As what your command viper"senyuman itu.Hanya mereka berdua yang faham makna tersiratnya.
Harris ni,sekali dia dah jadi official werewolf..jangan harapla nak lepas kalau taknak benda lagi merapu yang dia buat.
🐍
Selak,selak,selak.Semua dokumen sudah diperiksa dengan teliti.Segala maklumat juga telah ditulis dengan lengkap.Tinggal untuk hantar saja.
"Harap harap diterimala"Mayra berkata sendirian sambil memperkemaskan semula pen yang berterabur di atas meja.
Setelah pulih sepenuhnya,Mayra dihantar semula ke dalam kem.Kini,pengawasan tentang keselamatn pelajar makin diketatkan selepas kejadian beberapa minggu sebelum ini yang hampir meragut nyawa salah seorang daripada pelajar di akademi ketenteraan.
Sedang aku sibuk mengemas,Cik Amalyn selaku pegawai tertinggi di akademi melabuhkan punggungnya bersebelahan denganku.
"You nak sertai ujian kelayakan tu Mayra?"soal Amalym lembut.
Mendengar sahaja pertanyaan itu,aku mengangguk laju.
"Mestila nak!Rugi kalau saya sia siakan peluang ni"Amalyn tersenyum nipis.Terpesona melihat semangat membara pelajarnya itu.
"You dah cakap dengan Tuan Harris pasal ujian ni?"Perlakuan Mayra terhenti.Adakah dirinya tersalah dengar atau itulah realitinya?
"Er..T..tuan Harris?A..apa maksud cik Amalyn?"Risau.Takkan pegawai ini sudah tahu hubungan dirinya dengan suaminya.
"Ahahaha!Tak tak,maksud I..you kan pelajar terbaik dia.Mestila you ada minta khidmat nasihat daripada dia kan?"tebakknya.Tapi bagi aku,jawapannya itu mampu memberi peluang kepada aku untuk bernafas semula
'Fuh,aku ingatkan dia dah tau'
"Err..nasihat tu adala..sikit..ehehe"Amalyn senyum kepadaku.
"Bagusla.Lagipun itu ujian yang boleh menukar status awak dalam bidang pekerjaan macam I ni"aku tersenyum tersipu malu.Rasa tak sabar pula nak naik pangkat dan berkhidmat seperti pegawai atasan yang lain
"Tempoh ujian tu agak lama.Dalam dua bulan tak silap .I harap you boleh bertahan sampai berjaya balik ke sini dengan membawa gelaran baru"
"Inshaallah i ll try my best"terharunya.Tak sangka ada jugak pegawai lain yang sapot aku.
"You must do your best.So do I"Amalyn menghulurkan tangan untuk berjabat.Tidak menunggu lama Mayra menyambut hulurannya itu sambil menghadiahkan senyuman.
Namun,disebalik senyuman dua figura itu,tersembul niat rahsia disebalik hubungan yang dibina.Niat itu.Hanya ada pada dirinya yang sudah disimpan lama.Mungkin sudah tiba masanya untuk melaksana.
'Never do for free stuff'
🐺
YOU ARE READING
HARRIS XAVIER'S SWEETHEART
Storie d'amore"Lemah!Kalau kau terus kekalkan standard latihan macam ni,aku terpaksa ambil tindakan " - Harris "Awak jangan cabar saya,leftenan Harris" - Mayra ~ "Kalau saya dalam bahaya sekalipun ,awak memang akan datang cari saya juga kan?"-Mayra Harris melucu...