Beklenen Misafir

69 59 1
                                    

Çocukluk su gibi akıp gider ,elle tutulamaz  bir de ne gariptir ki çocukken hep büyümek isteriz. Bulut ve Yağmur birlikte büyümüşlerdi ama  Bulut altı yaşında ,Yağmur da yedi yaşındayken ailelerine yeni bir kardeş gelir . Bu eve gelen yeni misafir olarak isimlendirilsede bu misafir hiç gitmeyecek kalıcı bir misafir olacaktı. Anne Kamuran Hanım hamileliği boyunca kansızlık yaşamış ,ev işlerinde bile ona Baba Mustafa Efendi yardımcı  olmuştu.Yemekleri Anne Kamuran Hanım yapsa da baba yer sofrasının koyup kaldırıldı. Aslında eve gelecek bebek Baba Mustafa tarafından aile üyelerine  misafir olarak tanıtıldı. Yağmur ve Bulut önceleri bu duruma bir anlam veremediler. Ramazan Bayramından önceki arife günü olarak anılan o günde iki çocuk ve anne pazara gitmişler ve bayramlık almışlardı.
Bir pazar çantası ne alırsa evdeki eksikler görülmüş bayram günü temiz ve güzel görünmek için banyolar yapılmış ve erkenden uykuya yatılmıştı. Yalnız gecenin ilerleyen saatlerinde Anne Kamuran Hanım'ı bir sancı tutu ve Baba Mustafa ile beraber hastaneye gittiler.O gece o iki küçük çocuk evde kalıp derin uykuya daldılar ve sabahki bayramın heyecanını rüyalarında gördüler.
Anne Kamuran Hanım doğum yaparken ;Baba Mustafa ,Annaane  Hanife Hanım hastanede  doğumu süresince  beklediler . Hastane de doğum devam ededursun iki küçük çocuk
sabah uyandıklarında yalnız bir eve uyandılar . Anneleri de babaları da yoktu.Ne giyecekleri bilemediler bayramlıkları nerde bulamadılar  dolapları tamamen boşaltılar.Hani derler ya evin altını üstüne getirdiler.En sonunda da beğendikleri kıyafetlerini  iki kardeş üstlerine geçirdiler sonra sokağa indiler . Anne ve baba nereye gitti anlamadılar. Onlara yeni bir misafir geleceği tekrar söylenmedi ama annen kardeşinizi doğurmaya gitti dendi. Doğum neydi ? Bebek nasıl olacaktı? Neden bayrama gidememişlerdi? Şimdi bu bebekte nerden çıkmıştı?Annannelerine ne zaman gideceklerdi? Saat çok geç olmuştu? Bir sürü soru Yağmur 'un kafasını kurcalıyordu.Çünkü onlar her bayram anneannelerine gider. Dayılarını  çocuklarıyla; bom ,saklambaç ,hayvan bitki oynarlardı.Bu bebek bütün işleri bozmuştu. O gün anneleri kucağında bir bebekle geldiğinde bu bebeğin hiç gitmeyen bir misafir olduğunu anladılar.
Babaanne Hatice Hanım: Artık papucun dama atıldı. En çok bu bebeği sevecekler ikinci kız geldi eve .
Yağmur papuçu dama kim attı ? Hani damda papuç yok ki  .Neden bana böyle diyorlar anlamadı.
Bu bebek annanelerine gitmeye engel olmuştu. Ama artık Yağmur ikinci kez abla olmuş ve o bebeğe bakmakta kimi zaman ona düşmüştü. Bebeğe banyo yaptırdılar. Beşiğine yatırdılar. Mamasını yedirdiler. Bebek kocamandı .Tam dört buçuk kiloydu. Güzel bir kız çocuğuydu. Yıllar sonra Yağmur'un  bu kız çocuğu en yakın arkadaşı olacaktı. Hayat çok garipti yeni yaşamlar yeni hayatlar her şey bir mucize gibiydi. Artık onlar üç kardeştirler ve hayatları eskiye oranla daha renkli olacaktı.Beklenen misafir hiç ama hiç gitmedi.

Bir Kadın YaratmakHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin