Hayat kıvrılan kıvrılan aka dursun .Çocuk bu çabuk büyür deseler de o çocuk yüreğinde binlerce yükle büyür sonra yaş kemale ermeye başlayınca psikolojik ilaçların esiri olur . Çünkü hayat yükü altında beden de ruh da ezilir. Kavgasız bir ortamda çocuk büyütmek sadece kitaplarda yazar diye düşünen bir birey olacak olan Yağmur hayatın acımasız yüzünü bir kadının ne hale gelebileceğini annesinin aldığı acı darbelerde daha çok görecek ileri de hayatında bir feminist olmasa da erkeklerden bir dönem nefret edecekti. Mustafa Bey belki de çoğu aile de olan kız kardeş namusdur o namusun korunmasını sağlayan ya baba ya erkek kardeştir anlayışından gelen gelenekselci bir yapıda olduğu için sadece kendi ailesinin ihtiyaçlarını karşılamakla kalmıyor ablasının dolandırıcı kocasına da sık sık para veriyordu. Neden mi ? Kız kardeşinin evliliği devam etsin ,geri gelipte bizim namusumuzu peş paralık etmesin diye . Kimi zaman verilen bu para borç olarak verilir kimi zamanda iyi niyetli yardım olarak. Bunu anlayan anne Kamuran Hanım eşiyle tartışmaya başlar.
Kamuran Hanım: Elimizde avucunuzu ne varsa herkese veriyorsun , yakacak odun kömür alacağız o dolandırıcıya vermişsin ,çoluk çocuk heba oluyor sen biraz da bizi düşün artık .
Mustafa Bey bu sözlerin ardından hiddetle karısına çıkışır.
Mustafa Bey: Sana kaç defa söyleyeceğim beni çocukların önünde aşalama ,sana ne ,para benim değil mi istediğime veririm.
Kamuran Hanım: Allah senin belanı versin!!
Bu konuşmalar birbirini izler en sonunda küçük iki çocuğun gözü önünde baba Mustafa Bey karısını döver. Yüzü gözü morluklar içinde olan anne Kamuran Hanım 'ın burnu kırılmış yüzünde ten renginde bir yer kalmayasıya yani öldüresiye dayak yemiştir. Bu olaydan sonra Yağmur annesinden gelen kanları bir leğen su ile küçücük elleriyle temizlemeye koyulur. Annesine nasıl yardım edeceğini bilemez . Anne Kamuran Hanım iki çocuğunu da alıp baba evine gider ama hayatın kötü yüzünü onlardan da görür. Kimse sahip çıkmaz.
Kamuran Hanım 'ın annesi Nimet Hanım kızına söylediği sözler bir kadının caresizliğinin simgesi gibidir.
Nimet Hanım: Çocuklarını bırak kendin bu eve dön. Biz seni iki çocukla mı verdik? Lanet adamın teki kocan olacak adam bir de onun döllerine mi bakacağız.
Kamuran Hanım: Anne bir insan nasıl evlatlarından vazgeçer ?Bunu benden isteme . Ben çalışıp çocuklarıma bakarım .
Nimet Hanım : Bu devir de hangi kadın çalışıyor ? Hangi iş yeri seni alacak ? O zaman doğru evine git. Biz seni de çocuklarını da alamayız. Kocadan gelmiş bir kadın olarak yaşamak kolay mı, ellalem ne der?
Çaresizliğin kuyusu; hele şu elalem kimse, hayatlarımızı şekillendiren cümle. Tek dayanağı ailesi olan Kamuran Hanım'ın elalem kelimesiyle yıkılışı ve zihninde gidebileceği tek yeri dayak da dayanak da aynı insanda toplandı kocası Mustafa da...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Bir Kadın Yaratmak
MaceraGerçek bir hayat hikayesidir.Hayallerle dolu bir hayata atılmak isterken gerçeklerle yüzleşen kırık bir kalbin mucizevi dönüşü elimizde dokunmak kadar yakın bir o kadar da uzak aşkın tuzaklara örülü hikayesi. Ruhları birbirine örülü bir ayrılık kim...