Jaylie~ (dark rider)
Ik zit achter mijn bureau thuis op mijn kamer en de beelden vliegen weer mijn ogen voorbij.
Delilah, Lotte, Lenthe, Noëlle en Nova met z'n alle. En een vrouw. "Dit is jullie nieuwe lid de Storm soul haar naam is Jaylie" zegt de vrouw terwijl ze mij aanwijst. En dan ben ik weer in de werkelijkheid. Ben ik dan echt soul rider? Dat kan toch niet er zijn er maar vijf. Net als er maar vijf dark riders zijn. Toen ik dark rider werd voelde het niet goed, maar als ik dat zei zou ik vermoord zijn dus ik had geen keus. Maar zou dark dan twee andere leden hebben? Dan zou het wel kloppen. Wat moet ik nou toch denken. Ik besluit dan maar Lenthe het bericht te sturen. 'Jaylie hier kom om 14:00 naar maplestreet neem de andere souls mee, maar zorg dat ze me niet meteen aanvliegen en hun krachten op me afschieten aub' schrijf ik. Zou ik het versturen? Ja. Ik klik op verzenden en leg mijn telefoon weg.Lenthe~
De tranen vallen als een water val uit mijn ogen en druipen over mijn wangen en uiteindelijk belanden ze op Lotte's kleding.
Mijn telefoon trilt maar ik negeer het volledig. Lotte laat me weer los en nu ziet iedereen mijn betraande gezicht en rode ogen.
"Hoe ben je ontsnapt?" Vraagt Nova. "Lang verhaal" zeg ik en volg de rest naar binnen. "Ik ga Delilah halen als verrassing" zeg ik en loop naar haar kamer. Ik open de deur en zie haar zitten. "Hey Delilah" zeg ik. Delilah kijkt op en als ze mij ziet vliegt ze op me af en omhelst me. "LENTHE" roept ze blij. "Kom naar benden ik heb veel informatie waaronder vreemde" zeg ik en loop met Delilah naar de woonkamer van Elizabeth toe. Iedereen gaat zitten en ik ook. Ik kijk even snel op m'n telefoon voor berichten van Jaylie. 'Jaylie hier kom om 14:00 naar maplestreet en neem de andere souls ook mee maar zorg dat ze me niet meteen aanvliegen en hun krachten op me afschieten aub' lees ik. Het is nu 13:40. "Vertel" zegt Floor. "Gina en Senna zijn zussen" zeg ik. Vooral Delilah kijkt me met grote ogen aan. Ik knik als bevestiging dat het echt waar is. "Die met onbekende identiteit heet dacht ik Janine, maar ze wil iets met me bespreken ze heeft me vrijgelaten en Janine is haar tweede naam ze heet eigenlijk Jaylie" vertel ik in een adem. Iedereen kijkt me geschrokken aan. "Het is bjina 14 uur we moeten naar maplestreet daar zal ze meer vertellen" zeg ik. Dan gaan we op weg naar maplestreet. Ik kijk naar Floor om en aan haar blik te zien weet zij meer.Jaylie~ (dark rider)
Maplestreet is best afgelegen en ik sta hier een tijdje te wachten. De wind ligt stil en het word langzaam licht op straat, want het is nog vroeg. Ik hoor in de verte een busje aankomen rijden met waarschijnlijk de soul riders erin. De lantaarnpalen beginnen te flikkeren en gaan uiteindelijk uit. Het busje komt de hoek om rijden en stopt. De deuren vliegen open en zodra Delilah me ziet probeert ze me aan te vliegen. "Nee stop" zegt Lenthe meteen en pakt Delilahs arm beet en trekt haar aan de kant. Ik besluit langzaam wat dichterbij te komen. "Ik pak jullie niet" verzeker ik hun. Ze lijken allemaal behalve Lenthe wat wantrouwig, wat ik wel snap aangezien ik wel een dark rider ben. "Wat wou je uitleggen Jaylie?" Vraagt Lenthe. Ik zie de vrouw die mij voorstelde in die beelden. "Jaylie ik denk da je mijn boodschap hebt begrepen" zegt de vrouw. De soul riders kijken haar raar aan en draaien zich dan weer om naar mij. "Ik zag iets raars en die vrouw" begin ik. "Floor" zegt -blijkbaar- Floor. "Floor dus dat ik de storm soul rider ben" zeg ik. "Dat klopt je bent in jou bloed en wil geen dark rider dat weet ik zeker je bent soul" zegt Floor. "Waarom dark rider?" Vraagt Delilah. "Het voelde niet goed maar ik was bang" zeg ik eerlijk. Delilah knikt meteen begrijpelijk. "Ik heb vaak ervoor gezorgd dat ze jou en de rest niet iets aan deden" zeg ik. "Echt?" Vraagt Delilah verbaasd ik knik. "Dankje" zegt Delilah gemeend. "Hier" zegt Floor en geeft me een ketting met een bedel, op de bedel staat een wolk waar bliksem uitkomt. "Er zijn twee dingen je moet stoppen met dark rider zijn en je bent officieel storm soul rider, maar je hebt bliksem en tornado achtige krachten" zegt Floor. Ik knik. "Vertrouwen jullie mij?" Vraag ik aan de soul riders. "Ja, je hebt me gered" zegt Lenthe meteen en de rest knikt voorzichtig. "Hoe kan ik mijn dark krachten opgeven?" Vraag ik. "Daar zal ik je bij helpen kom mee" zegt Floor. Ik knik de soul riders, ik en Floor stappen het busje in. We stoppen bij een groot huis in het weiland. "Dit is Elizabeths huis" zegt Nova. "Wie is Elizabeth?" Vraag ik. "Onze leider samen met Floor" zegt Lotte en ik knik maar gewoon. We lopen naar binnen toe. "Kom ik help je om je dark krachten te gaan opgeven" zegt Floor. "Later zal je Elizabeth ontmoeten" vervolgt Floor. Ik knik en volg haar naar buiten. "Pak mijn handen vast" zegt Floor. Ik knik en pak haar handen vast. Ze maakt eerst rustig en daarna wat snellen rondjes met haar duim in mijn handen. Ik voel de donkerte uit mijn lichaam verdwijnen en het word leeg. Floor laat mijn handen los en doet de ketting om mijn nek. Ik voel het mijn lichaam zich vullen met goede magie. Het voelt eerst raar maar al snel vertrouwd. "Heeft dark ook zes leden?" Vraag ik zonder er over na te denken. Floor knikt. Ik doe mijn licht bruine lokken haar in een lage staart en probeer mijn krachten op te wekken. Er schiet een windvlaag van mijn hand naar Floor toe. "Sorry" zeg ik snel. Floor lacht een beetje. "Is niet erg hoor" zegt ze en brengt me weer naar binnen toe.
1026 woorden
Omg ik hou echt nu al van Jaylie.
JE LEEST
Het leven van een echte soul rider
FantasíaFan fiction van de soul riders boeken waar ik fan van ben. Dit heeft verder eigenlijk niks met de boeken zelf te maken.