Hoofdstuk 9

7 0 0
                                    

Delilah~

Ik bel aan bij het grote witte huis waar Ava woont. De laatste keer dat ik hier was is al een hele tijd geleden. Ik voel even aan de ketting die we zo aan Ava gaan geven. De sneeuwvlok hanger voelt koud en ijzig. De deur gaat open en haar oudere broer Thomas doet open. "Delilah, lang niet gezien" zegt hij vrolijk. "Wie heb je mee?" Vraagt hij. "Wat vrienden" antwoord ik. "Ik neem aan dat je voor Ava komt" zegt hij. Ik knik als bevestiging. "Ava" roept hij naar boven. Ava komt tevoorschijn boven aan de trap. Ze veegt een honing bruine pluk haar uit haar gezicht en rent de trap af. "Delilah wat doe jij hier en wie zijn dit?" Vraagt Ava. "Wat vrienden en kun je komen?" Zeg ik. "Is goed" zegt ze. Ze doet haar witte gympen en zwarte jas aan en komt naar buiten. Thomas doet de deur achter haar dicht. "Nu of zo?" Vraagt Jaylie. "Nu" zeg ik. We lopen naar een afgelegen pleintje met bomen er omheen. "We zijn soul riders en jij ook" zeg ik. Ava kijkt me met grote ogen aan. "Dus wat ik zag was echt?" Vraagt ze. We knikken allemaal. "We moesten het je vertellen voor dark deze informatie had" zeg ik. Ze kijkt me vragend aan. "Vertellen we later" zeg ik. "Hier" zeg ik en geef haar de ketting met een sneeuwvlok. "Ik ben sneeuw soul rider?" Vraagt Ava. "Ja" zeg ik. Er verschijnt een kleine glimlach op haar gezicht. "Nu moeten we Jace halen" zeg ik. "Hij is ook soul?" Vraagt Ava. Ik knik. We lopen naar een ander dorp dat dichtbij dit dorp ligt. Na een eindje lopen komen we aan bij brighthill. "Wat is zijn adres?" Vraag ik. "Stone route 4" zegt Nova. Ik knik en versnel de pas. Ik zie al snel een bordje waar stone route op staat en ga de straat in. Ik kijk even achterom en zie dat gelukkig iedereen er nog is. We staan al snel voor een klein huisje met rode bakstenen en een zwart dak met zonnepanelen. We lopen richting de voordeur en Lenthe klopt op de deur. Jace doet open. "Hoi, wat komen jullie hier in brighthill doen?" Vraagt hij. "Je moet nu meekomen het is belangrijk" zegt Lotte. Hij knikt en volg ons. "Wat is er zo belangrijk?" Vraagt Jace. "Dat kom je straks te weten" zeg ik. "Meiden goed op letten ik check of het veilig is bij Floor ga alvast richting het kerktorentje" zeg ik. Ik zie ze richting het torentje vertrekken. Ik pak mijn telefoon en loop naar een hoekje. Floor neemt meteen op. "Is het daar veilig?" Vraag ik. "Ja ze zijn weg en we hoorden dat ze geen geduld hadden en jullie allemaal apart willen pakken dus blijf bij elkaar" zegt Floor. "Oke we komen nu met Ava en Jace" zeg ik en hang op. Ik ren naar het torentje. "Kom we gaan" zeg ik en loop richting het bos. Iedereen behalve Ava en Jace begrijpen waarom. "Waar gaan we heen ?" Vraagt Jace. "Heb geduld" zeg ik. Hij zucht maar volgt rustig. "Ava weet iets moeten we niet alvast iets tegen Jace zeggen?" Vraagt Noëlle. "Hebben we geen tijd voor en Ava weet ik ook amper iets hoor" zeg ik. We lopen het bos in. "Kom rennen dan gaat het wat sneller" zeg ik lachend en begin te rennen. De rest rent al snel achter me aan en Jaylie haalt me zelfs in. "Jaylie" roep ik nep boos. Ze lacht en begint nog sneller te rennen. "Schiet eens op lafaards"
Roept Jaylie lachend. Als we bij Elizabeth zijn doe ik de sleutel in deur en loop naar binnen. "Wie woont hier?" Vraagt Jace. "Ik" zegt Elizabeth met een glimlach. "Elizabeth" zegt de oude vrouw en steekt haar hand naar Jace uit. Hij schud Elizabeth's hand en zegt "Jace". Dan schud Elizabeth Ava de hand. "Elizabeth" zegt ze weer. "Ava" zegt Ava. "Ava weet iets Jace niks" zeg ik tegen Elizabeth. Ze knikt begrijpelijk en begeleid ons naar de woonkamer toe. "Ik zal jullie wat duidelijkheid geven" begint Elizabth. "Ava ik heb begrepen dat jij het grootste al weet en Jace nog niet" zegt Elizabeth. Ava knikt en Jace kijkt haar vragend aan. Ik geef de ketting aan Elizabeth zodat zij hem zometeen aan Jace kan geven. "Jace jij bent net zoals al deze meiden soul rider" zegt Elizabeth. "Dus wat ik zag was echt?" Vraagt hij verbaasd. "Ja" zegt Elizabeth. "Jij bent de regen soul rider beter bekent als water soul rider" zegt Elizabeth en geeft hem de ketting. Hij doet hem meteen om en lacht even. Floor komt de kamer binnen lopen. "Hallo daar Ava en Jace" zegt Floor. "Wie bent u?" Vraagt Jace. "Floor" zegt Floor. "Floor heeft jullie aangewezen als soul riders" zegt Elizabeth. Jace knikt onopvallend. "Waarom is Jace de enige jongen?" Vraagt Ava. "Dat is traditie" zegt Floor. "Elizabeth?" Vraag ik. "Ja Delilah" zegt Elizabeth en draait zich naar mij om. "Zijn we hier zeker weten nu alweer veilig?" Vraag ik. "Als het goed is wel" zegt Elizabeth. "We moeten wel goed blijven opletten" zegt Floor. Ik knik. "Misschien even Faye enzo op de hoogte brengen?" Vraagt Nova. "Oke doe maar" zegt Elizabeth. "Ik bel ze wel" zeg ik en loop naar de keuken. "Hey Faye" zeg ik wanneer ze opneemt. "Hey" zegt ze. "Ben je met Chloey, Mara en Dora?" Vraag ik. "Ja" zegt Faye. "Kunnen jullie komen?" Vraag ik. "Ja goed we zijn onderweg" zegt Faye en hangt op. Ik loop weer naar de rest toe. "Ze zijn onderweg" zeg ik en ga weer op de bank zitten. "Wie zijn dat?" Vraagt Ava. "Mara, Faye, Dora en Chloey zijn de vorige generatie van de soul riders" zeg ik. "Maar wij zijn met meer" zegt Jace vragend. "Een lid van hun is dood door dark en de andere zijn nooit komen opdagen dus we vermoedden dat die dachten dat het niet echt was" vertel ik. Jace en Ava knikken beide.

1006 woorden.
Best saai hoofdstuk eigenlijk oef.

Het leven van een echte soul riderWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu