Anıl Durmuş, Gönlüme.
Bu sefer gelmeyeceğim.Yine gidiyorum. Bu ilk değildi, son olacağından emin değilim. Benden geriye kalanlara tutunup yaşamaya devam edeceğim. Beni güzel hatırla. Ben öyle yapacağım. Demiştim ya "Seni sevmek kalbimin en ağrılı cenazesiydi." Diye. Öyleydi. Kendine iyi bak Katran. Ben bakamadım, sen kendine iyi bak.
Katran bu sefer gidişimin dönüşü yok.
Ben artık mutlu olduğu zaman, üzüldüğü zaman, heyecandan içi içine sığmadığı zaman sana gelmek isteyen o kız çocuğu değilim. Kısacası sana gelmek isteyen o kız çocuğu değilim.Bir adamı sevmek, çok sevmek, kalbi sadece sevgiyle dolu olan kız çocuklarını büyütüyormuş. Bir adamı sevmek, çok sevmek, kalbi paramparça olan kız çocuklarını da büyütüyormuş. Bir adamı sevmek hep büyütüyormuş. Büyüdüm. Bazı hisleri büyüyünce anladım.
Ben hislerime söz geçirmeyi öğrendim Katran. Bunu bana sen öğrettin. Uçarı kaçarı her halim seninle beraber gitti benden.
Bu düşündüğümden fazla eksik hissettiriyormuş. Bu kadar hissiz biri olacağımı tahmin etmemiştim, edememiştim.Kalbi paramparça olmuş bir kız çocuğu vardı. Seni severken iyileşecek zannedecek kadar saftı, hiçbir şey bilmiyordu. En son senden giderken geriye kalbi bile kalmayınca çok şey öğrendi.
İyileşir sandı, iyileşti sandı.
Sanmakla kaldı.Sanmak çok kötü hissettiriyormuş, bunu da öğrendi. Sonra kalbi iyileştiği yerden kırılınca kalbini söküp attı.
Bu yüzden dönmeyecek bu sefer. Katran, onu anlıyorsun değil mi? O küçük kızın neden artık büyümek zorunda olduğunu, anlıyorsun değil mi?
Kimse anlamasa bile senin onu anlayacağını düşünüp sana gelmişliği çok onun. Onu inandığı yerden mahvedeceksin biliyoruz ama onu anlamaya çalış olur mu? Alıştı kimsenin onu anlamamasına ama işte dedim ya saf diye. Hâlâ belki bir umut onu anlayacağını düşünüp mutlu oluyor.
Bir insan tek dalınsa onu kocaman kökleri sağlam bir ağaç olarak görürsün, yetmez, o dal seni kara kışa karşı korur sanırsın. Kendini kandırırsın.
İlk fırtınada kendini o ağaçtan uzağa savrulmuş olarak bulunca daha iyi anlıyorsun dalın sadece dal olduğunu, onu ağaç yapanın sen olduğunu.
Bu güzel afişi vanessaposie yaptı. Ellerine sağlık güzelim benim. Teşekkür ederim.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Katran ve Zift
Художественная прозаKalbimin en kırık parçasına. Yıllanmış Serisi ikinci kitap.