PART 2
"Mana keem?"
"Kitorang dah panggil. Serious weh. ""Aduh bebudak ni, memang kurang ajar."
"Fuh! Kosong."
"Kau tengah buat apa ni?"
"Takde. Aku nak bagitau kau, kitorang bukan tak dapat pesan kau pun tapi aku bagitau batch aku. Jangan. Datang. Tak sangka pulak diorang dengar cakap aku. Ini. Budak kesayangan kau syahmi dengan ariz kan. Tak percaya kat aku tapi still... welcome back, kapla.""Kau tau ke apa kau tengah buat sekarang ni. Sebab semua benda yang jadi lepas ni, semuanya tanggungjawab. Engkau."
"Kau rasa betul ke apa kita buat ni syahmi?"
"Kau takut ke?"
"Takdelah. Tapi kita dengan kahar dah kawan lama. Rasa macam kita berpaling tadah pulak."
"Tak payah fikir semua tu. Sekarang ni, tadi cakap kau nak ikut aku jumpa naim. Nak ke tak?"
"Okay okay bagi aku tukar seluar kejap.""Tapi naim kau tak rasa ke teamwork tu penting."
"Kau gila ke riz. Dah aku dgn syahmi je buat kerja, yang lain?"
"Aku kan tolong benta-""NAIM!"
Mereka bertiga yang sedang berbual terhenti apabila kahar menjerit nama naim. Kahar terus bergerak berdiri di hadapan mereka.
"Aku panggil asal korang tak turun?!"
"Kitorang dah malas nak masuk campur hal engkau."
"Kau ingat kau siapa hah?!"
"Aku dah penat. Syahmi dengan ariz dah penat. Kitorang dah penat tengok kau rosakkan sekolah ni."
"Hmph. Korang yang mintak kena pulau. Faham. Bukan aku."Fahmi berhenti di hadapan naim. Syahmi yang dari tadi hanya menjadi pemerhati mencelah diantara mereka berdua. Ketinggiannya yang lebih tinggi dari fahmi memberikan satu rasa yang dia lebih berkuasa daripda fahmi. Dia terus pergi dari situ.
"MARI! MARI! Dapatkan tiket wayang pacak! Tiket watang pacak! Kita ada filem paling jantan abad ini di malaysia, iaitu filem Anak Halal daripada pengarah paling jantan dalam Malaysia. Cepat-cepat kita ada maya karin, raja farah dan ramai lagi. Ya Allah cepat-cepat."
"Lain macam kau buat duit ayam."
"Biasalah bang nak survive kan."Tergelak kecil syahmi.
"Bagi aku dua ticket black."
"Alright total 4ringgit sahaja."
"Nah. Baki tu simpan je.""Weh ami! Sorry doh aku gi toilet tadi." Kata ariz pada syahmi yang mengambil timet dari black.
"Nah ticket kau."
"Pahal kau bayar lak ni?"
"My treat for you, darling."
"Ee jijik. Darling aku puteri bukan kau."
"Pergh jual mahal. Kay fine."
"Eh ami kau nak pegi mana? Ami! Tunggulah aku!"
Ariz terus mengejar syahmi yang tidak berhenti berjalan walaupun dipnggil berulang kali."Cantik gak maya karin ni an."
"Haah. Ni lah bakal girlfriend aku."
"Perasan doh kau!"
"Shhh, diam riz orang tengah tengok movie ni."Mereka semua menonton filem itu dengan penuh perasaan. Kalaulah time kelas mr. Sin mcm ni confirm A+ biologi aku.
Syahmi memandang di sebelah kanannya. Tersenyum kecil dia apabila melihat mia dan naim yang sedang dilamun cinta itu.
Tiba-tiba skrin layar itu menjadi hitam.
"Apahal ni?!"
Syahmi memanding pelik apabila video yang ditanyangkan ialah video naim dan fakhri sewaktu kecil. Dia melihat naim yang menahan malu dan marah yang melanda di dalam jiwa.
"Serius tu naim?"
"Jangan gelak. Tu naim dulu lah ariz."Syahmi terus bangun dan beredar dari kawasan itu.
Dia terkejut apabila dalam perjalanannya pulang ke dorm dia ternampak fakhri yang telah menumbuk ayam di muka sehingga jatuh ayam dibuatnya.
"Woi fakhri!"
Dia terus bergerak mendapatkan ayam.
"Kau okay tak?"
"Aku tak kisah pasal aku. Fakhri tu kenapa?"
"Dia tengah gila kuasa. Kau taukan apa kuasa akan buat kat orang? Dah jom aku hantar kau pergi bilik sakit."Ayam hanya menurut dengan arahan syahmi lalu mereka beredar untuk ke bilik sakit.
HI LOVELIESS,
So a little short chapter for this part sebab author baru perasan yang chapter ni sebenarnya boleh je conclude dengan chapter semalam tapi nak buat macam mana kan. Kita layan jelah. So author harap korang suka dengan chapter ni tauuu. I LOVE YOU MY PEEPS
BYEEEE
YOU ARE READING
BENAR
Fanfiction"Kau tak tahu baran aku macam mana!" "Tak mati harini mati esok." "Mama. Boy nak mama."