Evleneceğini yeni ögreniyordu Baran Ağa. Evde terör estiriyordu Sahra gibi. Ama onun evliliğe olan bu karşı çıkması Sahra gibi gönlünün başkasında olması değildi. Tam aksine gönlüne kimseyi almıyor gülüyor eğleniyor gönlünü eğlendiriyordu Baran Ağa. Onun evlilik istememesi çapkınlığına hovardalığına engel olacaktı en çokta her zaman gittiği pavyondaki sevgilisi Dilruba'yı bırakacaktı! Istemiyordu evlenmek gönlünü hoş eden kadınlar yetiyordu ona ilerisi fazlalıktı onun için. Ama şimdi Mehmet Ağa, babası karşısına geçmiş "evleneceksin!" diyordu. Baran öfkeliydi evden hızla çıktı..
Kendini Dilruba'nın olduğu pavyonda buldu. Kapıdan içeriye girdiğinde Dilruba'nın o masadan o masaya kahkalar içinde gittiğini gördü. Içini tarifi bilmediği acı kapladı sevmiyordu onu evet ama bu his neydi bilmiyordu, Baran Ağa kimseyi sevmezdi, kendinden başka. Kapı da onu gören garsonlar tanıyordu hemen Baran Ağa'nın etrafını sardılar.
"Hoşgeldin Ağam buyrun oturun şöyle neyi kimi arzu ederseniz hemen gönderelim" dedi garsonun biri.
"Kimseyi istemiyorum rakı getirin" dedi Baran Ağa. Bir yandan da Dilruba'yı izliyordu.
Dilruba sarı saçlı, yeşil gözlü bir kadındı. Baran Ağa hep sarışın kızlardan hoşlanırdı kendisi esmer olduğundan farklısını severdi. Rakısı gelmişti Baran Ağa'nın içiyordu hiç durmadan içiyordu. Aklında bir yandan evleneceği diğer yandan da karşısında adamların kucağında kahkahalar atan bir kadını düşünüyordu. Sinirlendi Baran Ağa daha fazla dayanamadı Dilruba'yı öyle görmeye, kalktı yerinden öfkeyle ceketini alıp gitti. Bir daha buraya gelmeyi düşünmüyordu artık evlenecekti hem bir pavyon kadınına gönlünü kaptıramazdı ya eğlenirdi sadece.
Gece geç vakitte dönmüştü eve annesi uyumamış Baran'ını beklemişti. Annesini görünce yanına sokuldu Baran Ağa sarıldı ona.
"Evlenmek zorunda mıyım anne?" dedi Baran Hanoğlu.
"Zorundasın oğul artık yaşın geldi senin yolun yol değil artık torun istiyoruz biz evlenmek zorundasın oğul. Hem Sahra çok güzel bir kız pek de mağrifetli ben o kızı gelinim istiyorum oğul!" dedi Kadriye Hanım.
Annesinin gelin istediği kadınla evlenmek istiyordu Baran Ağa küçüklüğünden beri ama şimdi istemiyordu ki bunu daha sonra yıllar sonra olmalıydı bu şimdi baba olma zamanı değildi ona göre.
Sabah olmuştu çoktan Baran Ağa uyurken birden kapısı çaldı.
"Kalk oğul kalk! Bugün gelinimi isteyeceğiz kalk!"
dedi Kadriye Hanım. Baran şaşırmıştı bugün çok erkendi hazır değildi buna, evlenmeye hiç hazır değildi..
ŞİMDİ OKUDUĞUN
AŞKIN TONU
General FictionAma aşk başkaydı, bambaşka. "İki cihan bir araya da gelse o adamla evlenmem!" dedi Sahra. Ne olacağını bilmiyordu, bilseydi demezdi.. Böyleydi aşkın tonu, rüzgarlarını çevirdi. "Onunla yattım ve beni sevmeyen bir adama bekaretimi verdim!" dedi Berf...