Yemek çoktan bitmiş herkes yerlerini almıştı. Kadriye Hanım evin kadınlarını misafir odasında ağırlamış, Mehmet ağa ise erkekleri avlu da misafit etmişti. Mutfakta Sahra ve görümcesi Renan kahve yapıyordu. Kahveleri pişiren kadınlar servis için fincanları yerleştiriyordu. Hazırlanan kahveleri Sahra eline almış arkasından Renan lokumları servis etmek için avluya yürüyorlardı. Renan avluya girdiğin de ilk kez rastladığı, siyah kıyafetlerinin içerisinde kahve gözleriyle utançla bakan adamla göz göze gelmişti işte o an Renan için hayat birkaç saniyeliğine durdu, kalbi yaşamını yitirdi, aşık oldu!
Karşısında duran adamla daha önce hiç rastlaşmamıştı. Eğer rastlaşmış olsaydı Renan bu adamın karısı olurdu. Sahra'nın işaretiyle Renan titreyen tepsiyi durdurdu ve yürümeye devam etti. Misafirlere tek tek lokumu tuttuktan sonra sıra Renan'ın kalbini yerinden eden Ferhat'a sıra gelmişti. Tepsiyi uzatırken sanki o tepsinin içine kalbini koyup adama uzatıyordu ve adam sanki kızın yüreğini görmüş gibi iştahla elini uzatmış bir o kadar da çekingen davranıyordu. Renan tepsiyi bıraktığı gibi arkasına dönmüş bulunduğu yerden hızlıca çıkmıştı. Mutfağa kendini atmasıyla Berfu'yla karşılaşması bir oldu. Utancından kızaran Renan, karşısında duran Berfu'nun az önce aşık olduğu adamın ablası olduğunu bilmiyordu..
"Renan ne oldu terlemişsin?"
Dedi Berfu, meraklı bakışlarla.
"Hi..hiç bir şey olmadı."
"Olmuş gibi geldi bana"
"Galiba aşık oldum!"
Dedi Renan kıkırdayarak.
"Ne zaman oldun şimdi mi?"
Dedi Berfu, kime aşık olduğunu iyice merak etmişti.
"Kim olduğunu hiç bilmiyorum ama ilk kez görüyorum içeride şu an kahve içiyor"
Dedi Renan, heyecanla. Berfu'nun aklına Fırat'tan başkası gelmedi çünkü Renan "ilk kez" gördüğünü özellikle vurgulamıştı. İçeri de Fırat ve Ferhat'tan başka yabancı erkek yoktu. Fakat Ferhat'ı mutlaka görmüş olmalıydı, geriye Fırat'tan başkası kalmamıştı.. Biraz düşündükten sonra Berfu'nun tepkisi sert olmuştu.
"Ne?"
"Noldu? Yoksa sen mi seviyorsun?"
"Yok hayatım olur mu öyle şey. Bahsettiğin kişi Fırat ve o evli! İçeri de oturan Zeliha'nın kocası.."
Renan duyduklarının karşısın da bir kaç saniyeliğine kendine gelememişti. Evli bir adama aşık olmak! Yıllardır onu mutlu edecek beyaz atlı prens hayallerini süslerken, evli bir adama aşık olmak aklının ucundan geçmemişti. Her zaman böyle değil miydi hayat? Hasret rüzgarlarını daha kavuşmadan estirmiyor muydu? Ne zaman bir yerler de, birilerinin yüreğin de yüreğimiz nefes almaya başlasa, başladığı yerden kopmuyor muydu? Kopuyordu elbette, kopmayan birkaç aşk istisna oluyordu tabi ama istisna.. Her aşk bir gün ölümü tadıyor ve cenazesini namazsız, duasız içinden sessizce kaldırıyordu. Geriye kalan tek umut aşkın birkaç tonuydu..
Berfu az önce istemeden de olsa kalbini parçaladığı kadına baktı. Kim bilir için de ne umutları, ümitleri vardı.. Birkaç dakika önce heyecanla dolu kalbi yerini kırıklara bırakmıştı.
"Renan?"
Diye seslendi, Berfu. Ses gelmeyince yanıbaşına gidip ellerinden tuttu. Renan sanki biri dokunsa ağlayacak sözünü kanıtlıyormuşcasına Berfu'nun dokunmasıyla gözlerinden akan yaşlara engel olamadı. Hiçbir şey demeden Berfu'yu öyle bırakıp kimseye gözükmeden odasına çıktı. Sessizlikle dolan oda da hıçkıra hıçkıra ağlamaya başladı..
Berfu kafasını dağıtmak için tezgahın üzerinde duran bulaşıkları yıkamak için yöneldi zaten içeri de oturarak Zeliha'yı görmeye dayanamıyordu. Hem vicdanı kötü oluyor hem de Devran'ın hislerini bilmesi ona karşı içine öfke barındırıyordu. Bulaşıkları yıkarken kendi kendine şarkı mırıldanıyordu, arkasında duran adamdan habersiz.. Ellerini son kez suyla temizleyen Berfu arkasına dönmesiyle bitişiğinde ki adamın göğsüne ıslak elleriyle dokunmuştu. Korkudan nutku tutulmuş kadın ne diyeceğini bilemedi.
"Korkuttun beni!"
"O kadar korkunç muyum?"
"Ha..hayır da.."
"Ee ne peki?"
Dedi Devran, karşısında duran kadının heyecanı hoşuna gidiyor muhabbeti uzatarak eğleniyordu.
"Geçebilir miyim Devran?"
"Tabi geç"
"Çıkmıyorsun ama"
"Ellerini göğsümden çekersen gidebilirsin belki"
Dedi Devran, çapkın gülüşlerinden bir tanesini atarak. Utançla kızaran Berfu unuttuğu ellerini hızlıca Devran'ın üzerinden çekip gitti. Mutfakta tek kalan Devran arkasından bakmakla yetindi. Sonra bununla yetinmek istemedi adam Berfu'nun arkasından gitti.
"Berfu"
Diye seslenip kolundan tuttu Devran. Aralarında çok az bir mesafe kalmıştı.
"Devran kolumu bırak biri görücek yanlış anlayacak"
"Bak"
Dedi Devran, sessizlik oluştu ve devam etti.
"Sesleri duyabiliyor musun? Hepsi uzaktan geliyor, herkes mutfak bölümünün dışarısın da kalıyor."
Dedi Devran ve devam etti..
"Teklifimi düşündün mü?"
"Düşünmedim çünkü istemiyorum!"
"Yalan söylüyorsun Berfu"
"Hayır söylemiyorum, nerden çıkarıyorsun bunu?"
"Gözlerinden.. Sonra dudaklarından, beni öpmemek için seninle savaşıyorlar!"
Dedi Devran. Berfu durdu, dudakları titriyordu. Sahi bu adam nasıl görüyordu bunları? Berfu elini dudaklarına götürdü. Devran bu saf kadına daha fazla karşı duramamıştı. Devran, Berfu'yu belinden kavrayarak hızla kendine çekip donuk dudaklarını, titreyen kadının dudaklarına bastırmıştı. Onları izleyen Zeliha'dan habersiz..
Zeliha gördükleriyle kendine engel olamadı. Akan gözyaşlarıyla saklandığı köşeden çıkıp karşısında deli gibi öpüşen sanki hep bu anı beklermiş gibi öpüşen sevdiği adam Devran ve kardeş bildiği Berfu gözlerinin önünde aşk yaşıyorlardı. Zeliha'yı fark eden Berfu olmuştu, utançla Devran'ı geri itip kafasını eğmişti. Devran hiç bozuntuya vermeden nefret dolu gözleriyle Zeliha'ya bakıyordu. Sessizliği bozan Zeliha olmuştu.
"İkinizi de tebrik ederim!"
Dedi Zeliha ve devamını getirdi..
"Çok iyi bir çift olmuşsunuz. Berfu yıllardır sana aşıktı ona kızamam ben ama sen Devran, sen? Sen beni seviyordun, bana aşıktın, hem de deliler gibi! Gözlerine beni bir kez sürmesen deliye dönerdin öfkenden, şimdi ne oldu sana? Hani benim yerime başkasını koyamazdın!"
Dedi Zeliha, ağlayarak. Kendini tutmaya çalışsa da başarılı olamadı.
"Bitti Zeliha, o eskidendi! Evli bir kadına aşk besleyecek halim yok!"
Dedi Devran, öfkeyle. Berfu ise onları izlemekle yetindi..
Not: Yeni bölüm bomba gibi geldi. Bakalım devamın da ne olacak? Zeliha'nın Devran'a cevabı nasıl olacak? Berfu yıllardır özlemini çektiği dudakları kavuşturmasının ardından cevabı nasıl olacak? Sonraki bölümde görüşmek üzere hepinizi çok seviyorum gittikçe çoğalıyoruz. Bu bölümün ismine özel şarkıyı burada bulamadım o yüzden bununla idare edebiliriz, sonuçta Müslüm Gürses!Merak ettiklerinizi sorabilirsiniz, yorumlarınız benim için çok önemli yorumları bekliyorum :)
ŞİMDİ OKUDUĞUN
AŞKIN TONU
General FictionAma aşk başkaydı, bambaşka. "İki cihan bir araya da gelse o adamla evlenmem!" dedi Sahra. Ne olacağını bilmiyordu, bilseydi demezdi.. Böyleydi aşkın tonu, rüzgarlarını çevirdi. "Onunla yattım ve beni sevmeyen bir adama bekaretimi verdim!" dedi Berf...