Hoofdstuk 1

202 22 10
                                    

A/N:
Even wat extra info:
• 5sos bestaat niet
• Bij elk hoofdstuk zal een datum staan (toekomst)
• Het boek begint niet aan een verhaal maar in het midden (hoe ze elkaar hebben ontmoet en de rest -> niet geschreven)
• Ik schrijf niet in POV's
• Ik probeer goed te schrijven, vind je fouten, meld me het! ;)
• Ik zal proberen elke week minstens 1 keer te updaten :)
***

~ 23 april 2019 ~

"Nouk, waar ben je?" Hoor ik Calum door het kleine huisje roepen.

"In de keuken!" Roep ik terug en ga verder met koken.

Ik hoor zware voetstappen de trap af gaan en dan voel ik twee sterke armen om mijn middel.

"Hi, baby." Fluistert hij zacht in mijn oor en ik giechel zacht.

"Hey, handsome." Zeg ik lief terug en zet het vuur wat lager.

Ik draai me om en voel Calum zijn handen naar mijn heupen glijden. Ik glimlach zoet en druk mijn lippen tegen de zijne.

"Zullen we morgen wat leuks doen?" Vraagt hij me met een lach als hij zich van mijn gezicht weg trekt.

Ik glimlach automatisch en knik enthousiast mijn hoofd.

"Wat was je van plan dan?" Vraag ik hem en hij haald zijn schouders nonchalant op.

"Strandwandeling? Pretpark? Dagje naar de stad?" Vraagt hij me als hij zijn brilliante ideeën met me deelt.

"Klinkt allemaal wel leuk." Zeg ik terug en laat mijn handen naar zijn nek gaan.

Hij trekt me dichter tegen zich aan en plaatst een kus op mijn voorhoofd.

"Ik weet dat je de strandwandeling het leukst vind, dus laten we dat doen." Zegt hij met een lach en ik leg mijn hoofd tegen zijn borstkas.

"Je kent me toch zo goed." Zeg ik en giechel zachtjes.

"Ja, dat lijkt me vrij logisch na 3 jaar met jou te zijn." Zegt hij en grinnikt.

Ik lach en kijk hem verliefd aan.

"Kook maar verder of we hebben straks geen eten." Zegt hij lachend, drukt een kus op mijn wang en gaat naar de woonkamer.

Al lachend schud ik mijn hoofd om zijn handelingen en ik ga verder met koken.

Oh! Dat vergat ik nog! Ik heb me nog niet voorgesteld!

Wel, ik ben Anouk! Ik ben 23 jaar oud en ben al 3 jaar gelukkig met Calum. Ik heb blond, bruin, golvend haar en heb groene ogen. Ik ben niet echt groot, maar ook niet klein. Ik heb verschillende bijnamen zoals Nouk of Noukje. Amilla of Mills, mijn beste vriendin, noemt me vaak 'koekje' , omdat het rijmt op Noukje.

Zo ik hoop dat jullie nu genoeg informatie hebben.

Ik strooi wat zout en peper over het gerecht en zet het op tafel. De tafel is al gedekt, dus we kunnen eten.

"Aan tafel!" Roep ik in de hoop dat Calum me zou horen.

Ik neem plaats aan tafel en zie dat Calum de keuken weer binnenkomt.

"Ruikt lekker!" Zegt hij om vriendelijk te zijn en ik glimlach als bedankje.

Ik schep zijn bord vol en dan mijn bord. Ik begin te eten ener valt een stilte in de keuken.

"Laten we morgen een film kijken, dan een ijsje gaan halen en een wandeling maken. Wat dacht je daar van?" Zegt hij als hij zijn bord al half leeg at en ik knik.

"Lijkt me echt geweldig." Zeg ik met een brede glimlach.

"Goed, dan doen we dat!" Zegt hij en eet rustig verder.

Als we beiden ons bord leeg hebben gegeten, wast Calum af en droog ik alles af.

Soms gooit hij wat schuim in mijn gezicht en probeer ik het te ontwijken. Het is niet altijd even makkelijk, maar ik kan altijd blijven proberen.

"Stop eens!" Zeg ik als ik lichtjes geïrriteerd word.

"Maar je bent schattig met schuim op je neus!" Zegt hij dan als uitvlucht en plaatst een beetje schuim op mijn neus.

"Nu blij?" Vraag ik hem en hij knikt tevreden.

Ik schud mijn hoofd om zijn daden en ga verder met afdrogen.

Als Calum klaar is met afwassen, zet hij alles netjes weg en trekt dan de handdoek uit mijn handen.

"Hé!" Roep ik automatisch en probeer de handdoek weer van hem af te pakken.

"Alles is gedaan, dus laten we gezellig naar het park gaan." Zegt hij en ik knik instemmend.

Ik neem mijn jasje en doe mijn schoenen aan. Calum staat al op me te wachten, dus ik ga snel de deur uit. Hij sluit de deur achter ons en zo gaan we hand in hand naar het park.

Als we aan de ingang van het park aankwamen, zag ik Amilla op een bankje zitten.

"Ga er maar naartoe, ik ga een toertje rond het park wandelen." Zegt Calum naast me en kust mijn wang voor hij verder gaat.

Ik ben blij dat hij me zo goed begrijpt en dat hij me ook plaats geeft wanneer ik het nodig heb. We moeten niet altijd bij elkaar zijn, want iedereen heeft wat tijd voor zichzelf nodig.

Ik wandel naar Amilla toe en ze kijkt op als ze een schaduw ziet naderen.

"Noukje!" Zegt ze enthousiast en er wordt een glimlach op haar lippen gevormd.

"Hey, Mills." Zei ik en nam plaats naast haar op het houten bankje.

"Hoe gaat het?" Vraagt ze me geïnteresseerd.

We zien elkaar niet zo heel vaak, maximum 2 keer per week.

"Wel goed en met jou?" Vraag ik.

"Ook goed, bedankt." Zegt ze en er valt een stilte tussen ons.

Het gebeurt wel vaker, maar de stiltes zullen nooit ongemakkelijk zijn.

"Hoe is het met Calum?" Vraagt ze me na een tijdje.

"Goed, hij doet een tour rond het park." Zei ik met een glimlach en ze knikt kort.

Na zo'n halfuurtje te hebben gepraat, komt naar Calum onze richting.

"Hey, meiden!" Zegt hij vriendelijk en blijft voor het houten bankje staan.

"Hey!" Zegt Amilla vriendelijk terug en staat recht als ze mij ziet rechtstaan.

Ik ga weer naast Calum staan en voel zijn arm om mijn middel glijden. Ik glimlach lief naar hem en plaats een kus op zijn wang.

"Ik ga weer, tot ziens!" Zegt ze en loopt naar de andere kant van het park.

"Laten wij ook naar huis gaan." Zegt Calum en duwt zijn gezicht in mijn nek.

Ik knik als ik lichtjes giechel en ga met mijn hand door zijn warrige haar. Hij blijft een paar centimeters van mijn gezicht verwijdert en geeft me dan een kus.

Ik glimlach en trek weer zachtjes terug. Hij neemt mijn hand zorgvuldig vast en leidt me terug naar huis.

De weg naar huis is stil en koel, maar dat maakt niet uit. Ik heb het graag rustig en kalm.

Als we thuis aankomen, ga ik direct naar boven. Ik ga naar onze kamer en trek de kleerkast open.

Ik neem een jogging en een topje en kleed me om. Als ik alleen nog in mijn ondergoed sta, voel ik Calum zijn armen weer om mijn middel slaan.

Ik glimlach en kijk in de spiegel. Calum kijkt naar mij en ik naar hem. Hij legt zijn hoofd op mijn schouder en ik kijk naast me.

"Laten we gaan slapen, morgen wordt het een gezellige en leuke dag." Zegt hij en ik knik.

Laten we hopen dat hij gelijk heeft...

***

A/N:
Zo dit was het eerste hoofdstukje! Ik hoop dat jullie het oke vinden en uitkijken naar het volgende :) De laatste zin zegt al direct iets over het volgende hoofdstukken en ik denk dat jullie al weten wat er gaat gebeuren ;)
Als je vragen hebt over bepaalde dingen over de personages, vraag het me gerust! :)
someone_special

Last Picture {C.H.}Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu