~ 24 april 2019 ~
Ik word wakker door het bed dat kraakt. Ik mompel wat en draai me om in de richting van het geluid.
Ik zie Calum naast het bed staan. Ik glimlach en laat mijn ogen weer dichtvallen.
"Morning sunshine!" Zegt hij en springt naast me op het bed.
"Hmmm." Mompel ik geïrriteerd door het bed dat weer kraakt en zoveel beweegt.
Calum legt zijn hoofd op mijn buik en ik glimlach. Ik leg mijn hand op zijn hoofd en ga voorzichtig door zijn haar.
"Het is al bijna middag, slaapkop. Dus hop hop! Maak je klaar en we gaan naar het strand!" Zegt hij voor hij een kus op mijn voorhoofd plaatst en dan de kamer verlaat.
Ik zucht eens diep en glimlach. Ik stap uit bed en zoek een short, shirt en ondergoed. Ik loop naar de badkamer en douch me snel. Hoe sneller ik klaar ben, hoe sneller we aan het strand zijn.
Ik maak mijn tas gereed en leg er al vast zonnecrème, zonnebril en een handdoek bij.
Ik neem de tas mee naar beneden en gooi ze tegen de deur aan. Ik ga naar de keuken en zie dat er al ontbijt klaar staat.
"Het zijn gewoon boterhammen vandaag." Zegt Calum en lacht.
Ik grinnik en neem plaats aan tafel
Nadat we beiden klaar zijn met eten, gaan we naar de hal. Ik zoek nog een jasje om mee te nemen, als het frisser wordt.
Ik doe mijn sandalen aan en doe mijn tas over mijn schouder.
"Ben je klaar?" Vraagt Calum die de deur opent en ik knik.
"Goed." Zegt hij en we gaan naar de auto.
We stappen beide in en doen een gordel om. Calum zet ze radio aan en start de motor.
Als we aan het strand aankomen, stappen we uit de wagen en gaan we direct naar het strand toe.
"Heb je aan een strand laken gedacht?" Vraag ik Calum en hij lacht.
"Natuurlijk! Ik weet hoe verstrooid je bent in de ochtend." Zegt hij en drukt een kus op mijn voorhoofd.
Ik glimlach tevreden en zie hem het strandlaken openleggen. Hij ging er als eerste op liggen en trok me naar zich toe.
"Het water zal waarschijnlijk te koud zijn om te gaan zwemmen." Zegt hij als hij een paar mensen lachend van het water ziet weglopen.
Ik lach en knik instemmend.
"Ik heb geen bikini bij me." Zeg ik en dan gaat hij rechtzitten.
"In dat geval.." Zegt hij grijnzend, neemt me op en loopt naar het water toe.
"NEE, CALUM PLEASE! NEE!" Roep ik zo luid ik kan en ril als ik de koude lucht langs mijn lichaam voel.
Calum lacht alleen maar en loopt gewoon verder alsof hij niets heeft gehoord. Plots voel ik het koude water aan mijn voeten.
"CALUM!!" Schreeuw ik als ik mijn armen stevig om zijn nek klem.
Ik probeer mijn voeten boven het water te houden, maar Calum gaat steeds verder de zee in. Ik kijk Calum met angst aan en zie zijn lippen paars worden, door het koude water.
Ik stop met tegenwerken en laat mijn benen tot mijn enkels in het water vallen.
"Calum, je hebt het koud.." Zeg ik en hij schudt vastberaden zijn hoofd.
"Cal.." Zeg ik op een waarschuwende toon en hij lacht.
"Ja het water is damn koud!" Zegt hij en zijn lippen beven.
"Laten we terug gaan." Zeg ik en kijk naar het water.
Ik wil uit zijn armen glippen om zelf te lopen, maar het water is zo koud.. Wauw wat klink je egoistisch Anouk! Zegt een stem in mijn hoofd.
Calum houd me stevig vast en loopt het water uit. Hij wilt net weglopen van iets waar hij bang voor is.
"K-koud, koud, k-koud, koud, .." Blijft hij herhalen als hij me op het zand laat zakken.
Ik giechel zachtjes en zoek naar een hanndoek in de zak die Calum bij heeft. Als ik er een vind, geef ik het aan hem en hij neemt het snel aan.
Ik glimlach naar hem en druk een kus op zijn wang.
"Laten we gaan wandelen, dan krijg ik het waarschijnlijk warmer." Zegt hij en ik knik als ik lach.
We doen het laken terug in de zak en wandelen naast het water. Ik voel Calum zijn vingers naar mijn hand glijden en worden verstrengeld met de mijne.
Ik kijk voor me uit en zie vele mensen op het strand. Sommigen liggen op strandlakens om van de zon te genieten en anderen zijn meer actief. Ik zie mensen fietsen, joggen, wandelen, met een opblaasbare bal aan het spelen enzovoort.
"Laten we een ijsje gaan halen." Zegt Calum als hij naar een klein kraampje wijst.
Ik knik instemmend en glimlach. Ik ben zeg maar verslaafd aan ijsjes.
"Welke smaak?" Vraagt Calum me en ik kijk hem met mijn meen-je-dit-nu-gezichtsuitdrukking aan.
Hij lacht en zegt gedag aan de man achter het kraam.
"Een hoorntje met twee bollen vanille ijs en een met twee bollen chocolade ijs."
Ik glimlach automatisch bij het horen van vanille ijs.
Ik krijg het hoorntje in mijn handen geduwd en begin er direct aan. Ik wil niet mijn ijsje verspillen door het te laten smelten.
"Is het lekker?" Vraagt Calum me als hij me gulzig van mijn ijsje ziet eten.
Ik lach en knik dan.
"Goed." Zegt hij, legt zijn arm om mijn schouder en trekt me naar zich toe.
Ik kijk op naar de hemel boven ons die er niet meer zo blauw uitziet dan wanneer we hier aangekomen zijn. Ik ril als ik een regendruppel op mijn wang voel.
"Het begint te regenen." Zeg ik doodnormaal en dan begint het harder te regenen.
Het zijn nog kleine, dunne regendruppels. Calum neemt zijn arm van me weg, neemt mijn hand vast en loopt naar het andere deel van het strand.
We lopen de trappen op als ik steeds meer en grotere druppels voel. Mijn kleren zijn al doorweekt en het plakt aan me vast.
Als we de auto zien, lopen we net iets sneller en stappen snel in.
"Wat een gedoe." Zegt Calum en ik knik als ik op adem kom.
"Daar gaat een leuke dag aan het strand.." Zegt hij en klinkt teleurgesteld.
Ik glimlach en plaats mijn hand op zijn been.
"Het is niet erg. Ik had het naar mijn zin." Zeg ik en kus hem vol op zijn lippen.
Als ik wegtrek, glimlacht hij weer.
"Dat is omdat je een ijsje had." Zegt hij en we schieten in de lach.
Calum start de motor en begint aan de rit naar huis. De regen stopt maar niet en het is moeilijk om op de weg te letten. Gelukkig rijd Calum, want hij is beter in rijden in de regen dan ik.
Ik zie iets verderop een auto in de tegengestelde richtig rijden en zie hem van rijbaan veranderen. Calum had geen tijd meer om te remmen en dan hoor ik een luide knal.
"CALUM!" Schreeuw ik nog voor ik mijn armen voor mijn gezicht plaats. Dan sluit ik mijn ogen en hoor ik niets meer.
***
A/N:
Zo dat was het tweede hoofdstuk! Ik hoop dat jullie het goed vinden :)
Laat me weten wat je ervan vind aub!
♡ someone_special
JE LEEST
Last Picture {C.H.}
Fanfiction"Het is de laatste foto.. De laatste die ik van hem heb.." "Verbrand het gewoon! Net als al de rest. Hij komt niet terug Anouk." "Hij is terug Mills." *** Niet overnemen aub! Het is mijn idee en ik deel mijn ideeën niet! Sorry dat het eerste hoofdst...