En yakın arkadaşım Gözde'nin evine gitmek için evden dışarı çıktığım da abisinin evde olup olmadığını düşünerek hızlı adımlarla yürümeye başladım. Barış'ı düşününce içimde bile içimde heyecan oldu. Onu düşündüğüm de bile bu kadar heyecanlı oluyorsam onunla karşılaştığım da ne yapacağımı bilmiyorum.
Gözde abisi ile mutlu bir hayatımız olacağını düşünüyor. Bunun doğru olmasını çok isterim ama yine de emin olamıyorum. Bir insan için hayal kırıklığına uğramak hiç kolay değil ve ben de hayal kırıklığına uğramak istemiyorum.
Annem hep, "İnsanlar her şeye hazır olması gerekiyor." diyordu. İşte ben kendim de bu gücü bulamadığım için Gözde'nin sözlerinden emin olmak istiyorum. Korkak olduğum için olabilir mi? Bunu düşününce bile kendimi çok kötü hissettim.
Gözde, abisinin kız arkadaşının onu aldattığı için bunalımda olduğunu söylüyordu. Onun bu sözlerini duyduğum da Barış için çok üzüldüm. Abisine destek olmamı her şeyden çok istediğini söylediği zaman çok ciddi görünüyordu.
Uzun zamandır Barış'ı çok seviyor ve Gözde'de ilk zamandan beri abisini sevdiğimi çok iyi biliyordu. Abisine bu konu hakkında bir şeyler söylemek istiyordu. Söylemesin diye elimden geleni yapıp ona engel oldum.
***
Gözde'nin evinin önüne geldiğim de derin bir nefes alıp kapıyı çaldığım da kısa süre içinde kapının açıldığını fark edince kafamı kaldırıp baktığım karşımda Barış'ı görünce derin bir nefes alıp yavaş adımlarla içeri girdim.
Onu çok üzgün ve bitkin gördüğüm de Gözde'nin ne kadar doğru söylediği gün yüzüne çıkıyordu. Onun abisi için ne kadar üzüldüğünü ve onun için bir şeyler yapması gerektiğini düşündüğü aklıma gelince en yakın arkadaşıma yardım etmem gerektiğini düşünüyorum.
Gözde'nin odasına girdiğimde onu düşünceli oturduğunu görünce yavaşça yanına oturdum. Benim oturduğum da görünce dönüp bana baktı. Abisinin başına gelenler için mi bu kadar üzülüyor diye düşünürken Gözde'nin sesini duyunca ona doğru baktım.
"Aslı abimin ne kadar üzgün olduğunu gördün mü?" diye sorduğu zaman kısa bir süre düşündükten sonra Gözde'ye baktığım da bana dikkatli bir şekilde baktığını gördüm. O an benden bir cevap beklediği her halinden belliydi.
"Evet çok üzgün görünüyordu. Sen bana söylemiştin ama ben bu kadarını beklemiyordum. Onu öyle gördüğüm de ne kadar üzüldüğünümü sana anlatamam."
Benim bu sözlerimden sonra ciddi bir yüz ifadesiyle bana bakıp kaldı. Benden bir şey isteyecek gibi bir hali vardı. Sanki nasıl söyleyeceğini bilmiyor gibi görünüyordu.
"O zaman bana yardım eder misin? İnan bana bu benim için hiç kolay değil. İnsan sevdiği birisinin üzüldüğünü görünce kendini çok kötü hissediyormuş. Şimdi daha iyi anlıyorum."
Onun bu sözleri üzerine benden nasıl bir yardım istediğini merak ediyorum. Onun bu sözlerinden sonra Gözde için ne kadar zor olduğu her halinden belli oluyor ve en yakın arkadaşımın üzülmesini hiç istemiyorum.
"Nasıl bir yardımdan bahsediyorsun? Yardım edeceğim bir şey var mı bilmiyorum. Yardım edeceğim bir şey varsa tabi ki de sana yardım ederim. Şimdi bana ne istediğini söyler misin?"
Benim bu sözlerimden sonra derin bir nefes alıp yüzüme kısa bir süre öylece yüzüme baktığı zaman onu çok gergin olduğunu görünce önemli bir şey söyleyecek gibi hissediyorum. Bu kadar önemli olan olay ne diye düşünüp duruyorum.
"Abim ile sevgili olmasını istiyorum. Onu sevdiğini bildiğim için sana bunu söylüyorum. Beni lütfen yanlış anlama."
Onun bu sözlerinden şok olmuş gözler ile ona baktığım da ciddi göründüğünü fark edince daha da şok oldum. Benden böyle bir şey istemesini beklemediğim için kısa bir süre ne yapacağımı bilmez bir halde öylece durdum. Ardından konuşmam gerektiğini düşününce hemen söze girdim.