Gözde, abisi ile konuşmam için elinden geleni yaptı ama kolay kolay bunu kabul edemem. Her zaman ki gibi ikimizin çok mutlu bir hayatı olacağını söylüyordu. Buna inanmak çok isterim ama onun dediği gibi olacak mı işte buna emin değilim.
Uzun zamandır Barış ile konuşmuyoruz. Onun şu anda ne yaptığını hiç bilmiyorum. Gözde onun mutsuz olduğunu söylerken çok ciddi görünüyordu. Onun söylediği gibi olacak mı diye düşünüp duruyorum.
Gözde'nin beni aradığını fark edince derin bir nefes alıp telefona cevap verdim. Ne söyleyeceğini merak ettiğim için hemen söze girmesini söyleyip ne söyleyeceğini beklemeye başladım. Derin bir nefes alıp söze girdiği zaman bu konuşmanın uzun süreceğini düşünüp durdum.
"Aslı abim çok üzgün. Ne olur onun telefonlarına cevap ver. Seninle konuşmak çok istiyor. Ne olur onunla bir konuş. Onu ilk defa bu kadar üzün ve çaresiz görüyorum."
Barış'nın söylediği gibi üzgün olup olmadığını bilmiyorum ama onun bu yaptıkları beni çok kırdı. Onun için onunla konuşmak ve görüşmek istemiyorum. Gözde'nin abisi için üzülüp beni aramasını ve ısrar etmesini çok iyi anlıyorum. Onun da beni anlamasını çok istiyorum.
"Gözde aynı şeyleri konuşmaktan çok sıkıldım. Ne olur bana bu konu hakkında başka bir şey söyleme olur mu? Benim için bütün bunlar çok fazla onun beni anlıyor musun? Neyse artık ben telefonu kapatıyorum."
Telefonu kapatmak istediğim zaman bana bir şey söyleyeceğini anladığım zaman ne söyleyeceğini merak ettiğim için onu dinlemeye başladım. Abisi hakkında başka ne söyleyeceğini merak ettiğimi fark edince Barış'nın ne yaptığını merak ettiğimi düşününce içimde tarifsiz bir duygu oldu.
"Ne olur kapatma lütfen. Abim yanına gelsin ve konuşun olur mu? İnan bana çok kötü görünüyor. Aslı, ne olur onunla bir kez konuş."
Gerçekten onun dediği gibi Barış çok kötü mü görünüyor. Bunu düşününce kendimi çok kötü hissettim. Onun şu anda nasıl göründüğünü merak ediyorum. Onu üzgün görürsem ne yaparım hiç bilmiyorum.
"Eğer başka bir şey söylemeyeceksen ben telefonu kapatıyorum. Aynı şeyleri konuşmak istemediğimi sana bir türlü anlayamadım. Ya da sen beni anlamak istemiyorsun."
Başka bir şey söylemeden telefonu kapatıp kendimi düşüncelere bıraktım. Onu gizlice izlesem mi diye düşününce hızlıca hazırlanıp evden dışarı çıktım. Onunla yüz yüze gelmek için elimden geleni yapacağım. Yüz yüze gelirsek ne yaparım hiç bilmiyorum.
***
Barış'nın evinin önüne geldiğim de dışarı da tek başına oturduğunu gördüm. Beni görmemesi için elimden geleni yapıyorum. Onu bu kadar üzgün görmeyi beklemediğim için benim için büyük bir şaşkınlık oldu.
Biraz Barış izleyip eve gönmeyi planladığım zaman onun ağladığını fark edince kısa bir süre öylece durmak zorunda kaldım. Adımı söyleyip ağlaması beni hem şaşırttı hem de üzdü. Daha fazla onu böyle görmemek için hızlıca eve gitmek istedim.
Gözde, bu zamana kadar bana yalan söyleyen bir insan olmadı. Onun ne kadar dürüst bir insan olduğunu bir kez daha anlamış oldum. Dediği gibi Barış üzgün ve ağlıyordu. Bir ara beni ikna etmek için yalan mı söyledi diye düşündüm. Az önce doğru söylediğini kendi gözlerim ile görmüş oldum. Barış beni görmüş olsaydı ne olur diye düşünüp durdum.
Eve geldiğim de annem bana kısa bir süre baktıktan sonra tekrar kaldığı yerden işine devam etti. Ben de bir şey demeden sessiz bir şekilde odama girdim. Odama girdiğim de kayıtlı olmayan bir numaradan arandığımı görünce kim arıyor diye düşünüp durdum.
Arayan kim diye düşünüp dururken o telefondan mesaj gelince hemen gelen mesajı okudum. Başka bir numaradan mesaj atacağını düşünmediğim için benim için büyük bir şaşkınlık oldu. Yoksa beni gördü mü diye düşünüp durdum.
"Aslı, ne olur benimle bir konuş. Seni çok özledim. Ne olur beni bir dinle olur mu? Bir araya gelip konuşsak ne olur sanki."
Hâlâ beni görüp görmediğini merak ettiğim için ona sorup sormamak konusunda emin olamadığım tepki vermedim. Ben bunları düşünürken Barış'tan bir daha mesaj geldi.
"Seni çok özledim. Uzaktan da olsa bir kez seni görsem ne olur. Lütfen bana bunu bakma olur mu? Aslı, o güzel gözlerine bir kez baksam. Ne olur beni bir kez dinle."
Başka bir mesaj daha atmasın diye bu numarayı da engelledim. Kendi numarasını da engellemiştim. Bir kez görmek istediğini söylediği zaman beni görmediğini anlamış oldum.
***
Aslı, benim yanımda geldiği zaman çok üzgün görünüyordu. Barış yüzünden böyle olduğunu düşündüğüm için bir şey söylemek istemedim. Abisi hakkında mı konuşacak diye düşünüp dururken gözlerime üzgün bir şekilde bakmayı ihmal etmedi.
"Neden bu kadar üzgün olduğunu sormayacağım. Çünkü seninle aynı şeyleri konuşmaktan gerçekten de çok yoruldum."
Benim bu sözlerimden sonra öylece yüzüme bakmak zorunda kaldı. Bu sözlerimin onun canını sıktığı her halinden belli oluyordu. En yakın arkadaşım ile böyle olacağımızı hiç düşünmemiştim. Onun için kendimi çok kötü hissediyorum.
"Merak etme bende seninle konuşmayacağım. Sadece bir şey vermeye geldim. Onu verip hemen buradan gidiyorum."
O böyle söylediği zaman içimden bir şeylerin koptuğunu fark ettim. Biz ne ara böyle olduk diye düşünürken bir kaç söz söylemem gerektiğini düşününce hemen söze girdim. Söyleyeceğim şeyleri söylemezsem içimde kalır.
"Neden böyle söylüyorsun. İnan bana ben böyle olsun hiç istemezdim. Eskiden bize oturmak için gelirdin şimdi de hemen gitmek istiyorsun. Bunu hiç beklemiyordum."
Eskiden birlikte yaptıklarımız aklıma gelince kendimi çok kötü hissettim. Aramızdaki bu arkadaşlık bağının bu şekilde kopmak üzere olduğunu fark edince çok üzüldüm. Düşündüğüm gibi olacak mı bilmiyorum. Yine de bu düşünce bile beni üzmeye yetiyordu.
"Bir işim var. Onun için hemen gitmem gerekiyor. Bu mektubu abim sana gönderdi. Özel olduğunu düşündüğüm için açıp okumadım. Onun için ne yazdığını bilmiyorum."
Barış'nın bana yazdığı mektubu verip başka bir şey söylemeden öylece çıkıp gitti. Kısa bir süre arkasından baktıktan sonra elimdeki mektuba bakıp durdum. Ne yazıyor diye düşünürken Gözde'nin gerçekten işi mi var diye düşününce onun kadar dürüst bir insan olduğu aklıma geldi. Yalanı asla kabul etmeyen bir insan olduğu için her zaman ki gibi doğru söyler diye düşününce kısa içimde bir huzur kapladı.
Elimdeki mektuba biraz daha baktıktan sonra açıp okumaya karar verdim. İçinde ne yazdığını merak ettiğim için bir an evvel okumanın iyi olacağını düşündüm. Eski zamanlarda olduğu gibi mektup ile haberleştiğimizi düşününce yüzümde bir gülümseme oldu.
***
"Aslı söz nasıl başlayacağımı inan bana hiç bilmiyorum. Daha önce böyle bir şeyi yaşamadığım için ne yapacağımı bilmiyorum. Ne olur yüz yüze konuşalım. Aylardır seni görmüyorum, sesini duymuyorum. Bu benim için ne kadar zor biliyor musun? Bu kadar zor olacağını tahmin etmemiştim. Seninle konuşmak benim için çok önemli. Onun için bir araya gelelim. "
Başka bir şey söyler diye beklerken aynı şeyleri söylediğini görünce hayal kırıklığı yaşadım. Başka ne söylediğini bekliyordum ki, aynı şeyler söyleyeceğini tahmin etmem gerekiyordu.
Gözde'nin bana karşı soğuk olması benim için çok kötü bir histi. Abisini düşündüğü için böyle yaptığını düşününce kendimi çok kötü hissettim. Abisini düşünmesi normal olduğu için ona bir şey diyemiyorum. Ben de olsam aynı şekilde davranırdım.