Part 8🤎محاولة🤎

141 7 6
                                    

اسفة اتأخرت شوية عن المعاد.....

بارت واحد النهارده بس طويل حبتين....

يلللا نبدأ........

في صباح يوم جديد.....

رسيل صحيت من النوم بكسل ومش عايزه تقوم خالص وكل شويه تنام وترجع تقوم تاني اخر ما زهقت قالت لنفسها: يوووه إما اما اقوم بقى كفايه كده دي قله ذوق يا سيسو وما ينفعش كده اما اقوم قبل ما ست الكل تفتح اذاعه المدرسه ههههههههههه 😂...

وفجأة أمها دخلت عليها ولسوء حظها سمعت الكلمات الأخيرة.... 🙂

رسيل فى سرها من تحت لتحت: ي نهار مش فايت ي سوادك ي أرمط😂...

الأم (منى): بتقولي حاجه يا رسيل هانم انا بفتح لك اذاعه مدرسيه كده يا رسيل...

رسيل بسرعه قالت: مين قال مش انا يا ماما ده رسيل الكسلانه اللي قالت كده مش انا انا دلوقتي رسيل النشيطه اللي ما فيش منها اثنين 🙂....

الأم (منى) بابتسامه قالت: اااه مفيش منها اتنين لالالا دا انتي مفيش منك خالص بقى😂...

وضحكت الأم وبنتها......

خلصت رسيل من روتينها اللى بتعمله گل يوم وخلاص بتفطر عشان تمشي...... خلصت وقامت تمشي لقت قمر لسة صاحيه من النوم...

رسيل بسرعه راحت جاية غمزة لقمر😉 بخبث.. قمر بصتلها من تحت لتحت وقاالت...: ماشي ي رسيل اللى حايشني عنك بس انك رايحة الدروس لكن كان زماني جبتك من شعرك وعملتك كفتة😂...

رسيل بضحكة عالية: كفتة مرة واحدة ي شيخة طب ماشي إما أرجعلك ب عم ال..

وقبل ما تكمل كلامها لقت اللى بيتزقل فى وشها.....

(قمر زقلتها بتوكة شعرها دي أقرب سلاح ليها دلوقتي😂مع العنيدة الشقية دي)...

قمر بفخر وقوة مصطنعة: أحسن أصبت الهدف صح يللا بقى ي ماما هوينا عشان انتي مش عارفة انتي واقفة مع ميين.....

رسيل: إيه واقفة مع مين يعني مع الشرقاوي بتاع الكفتة😂😂

قمر وهي بتجز ع سنانها بغيظ من رسيل:  رسيل رسيل امشي من قدامي قبل ما تجنن عليكي اكتر من كده... 😡

رسيل بضحك على شكل أختها: ماشية ماشية ي أختي يتك النيلة... وراحت جارية على برااا..

•فى فلة عائلة أبو النصر•

الكل كان قاعد بيفطر في هدوء ومحدش بيتكلم خالص حتى احمد اللي بيقعد يهزر كثير بروحه الفكاهيه قاعد ساكت حبة كده وخلصوا اكل والخدم جم وشالوا الاكل واميره مشيت على دروسها عشان اتفقت مع رسيل انهم يتقابلوا ويمشوا سوا......

أحمد: بابا ممكن أتكلم معاك شوية....

رضا: اسبقني على غرفة المكتب وأنا جاي وراك دلوقتي...

عشقت الفقيرة🌎💙حيث تعيش القصص. اكتشف الآن