Part 13🤎الجد والاجتهاد🤎

106 8 2
                                    

تكة على النجمه على السريع.(تفاعل)..

يللا نبدأ......... 🦅..

♕فى شركة عائلة أبو النصر♕

"أحمد وفارس وآسر خلصوا الشغل اللى وراهم ونزلوا راحوا كافيه قريب من الشركة وقعدوا فيه. "

فارس لآسر: والله زمان ي حضرة الظابط..

آسر: لا والله ي اخويا دا حتي انت من ساعة ما شفتني رميت الملفات فى وشي وهريتني شغل ولا اكني كنت بصييع براا..

فارس بضحك: على اساس ان احنا اللى بنصيع ومضينها فى الشركة..

أحمد: طب قفلو قفلو على موضوع الشغل ده عشان بيخرجني عن شعوري... دا انتو كلتو دماغي..

فارس: انت اصلا فلوسة ومش بتاع شغل..

(بيهزروا ي جماعة مش بيتخانقوا😂)..

آسر: ما علينا ي جماعة خلاص هتتخانقوا قدامي..

فارس بتريقة: ي اخويا ي اخويا قلبك واكلك علينا اوي والله متعمليش بس فيها حضرة الظابط هنا واحنا عارفين بعض وطبخينها سوا كويس اوي..

آسر: ماشي ماشي ي أبو الفوارس انت ي عسل.

أحمد: دا فارس ده حبيبنا ي عم ريح بقاا..

فارس: ااه ااه أصحاب مصالح ووقت المصالح بنتصالح😂..

*وكلهم ضحكوا*😂..

آسر: ماتيجي نتصل ب بابا نشوفه بقا فين دلوقتي.

أحمد: يللا نجرب نتصل بيه.

"آسر اتصل بالخط المصري بس مفيش اي استجابة على الخط داا خالص وفضل يحاول وأحمد يحاول وفارس يحاول ولكن برده مفيش اي رد ولا استجابة خالص.."

آسر: خلاص متحاولوش تاني كدة الخط المصري بتاعه مش هيشتغل لأنه خرج براا حدود مصر خالص.

أحمد: كدة الحل الوحيد اننا نكلمه فيديو على النت..

فارس: ايوة صح هو دا الكلام هنعمل كدة..

أحمد: هرن دلوقتي واللا ايه ليكون لسة موصلش..

فارس: ليه ي خفيف هو راكب عجلة 😂. دا راكب طيارة ي باش مهندس ي متعلم😂..

أحمد: ي ظريف ي خفة.. 😂.

آسر فضل يضحك عليهم.. وكاتم ضحكته..

فارس: بتكتمها ليه ي اخويا اضحك اضحك اصل يطق ليك عرق وانت كاتم ضحكتك كدة..

وضحكوا كلهم...

آسر: أنا هرن فيديو كدة ونشوف..

فارس: طب يللا جرب كدة..

"أحمد اتصل بوالده فيديو وشوية والمكالمة بدأت وظهرت صورة رضا قدام الشباب وكلهم سلموا عليه."

آسر: ايه ي بابا واصل من امتي؟

رضا: لسة واصل حالا فى فندق فى انجلترا تابع لشركة واحد زميلى فى انجلترا من زمان.. من ايام ما كنت انت واحمد لسة فى المدرسة.. يعني على معرفة قديمة.. أصل انا سافرت مرة واحدة هناك واتقابلنا.. وبقينا مع بعض على تواصل فى النت... على فكره ي آسر عمك حمدي مصري بس هو حب يستثمر شغله برااا وخد مراته وعياله واستقروا هناك.. دي القصة كلها ي سيدي بتاعة عمك حمدي فتح الله....

عشقت الفقيرة🌎💙حيث تعيش القصص. اكتشف الآن